
Waze’i kasutajad annavad oma panuse hädaabiteenistuste töö tõhustamisse, sest hädaabinumber 112 on integreeritud populaarse rakendusega.
Waze on üks Eesti autojuhtide armastatumaid rakendusi. Tänu sellele saab liikuda punktist A punkti B võimalikult vähestesse ummikutesse sattudes ning edastada teistele kasutajatele infot liiklusõnnetuste ja teetööde kohta.
Et olukord teedel oleks veelgi turvalisem, ühendas Waze jõud Euroopa Hädaabinumbri Assotsiatsiooniga (EENA, European Emergency Number Association). Kahe organisatsiooni ühisprojekti raames liideti päästeameti süsteemid Waze’i andmebaasiga, mis annab kasutajatele võimaluse töö operatiivsust mõjutada.
EENA ja Waze’i katseprojektiga kontrollitakse rakenduse kaudu saadavate andmete efektiivsust.
- Kasutajate edastatavad teated liiklusõnnetuste kohta jõuavad Waze’i abil kohe päästeametini.
- Et vältida õnnetusjuhtumite tõttu tekkida võivaid ummikuid, saavad päästjad avaldada rakenduses hoiatusi linnas kavandatavate liiklusmuudatuste kohta.
- Päästjad kontrollivad, kui efektiivne on navigeerimine Waze’i vähima ummikute arvuga teekondadel.
“On hea meel tõdeda, et meie kogukond täieneb hädaabiteenistustega. Testime põhjalikult seda, kuidas aitavad Waze’i andmed päästjatel oma teekondi optimeerida, et töö kvaliteeti parandada,” teatas Waze’i ülemaailmse koostöö juht Adam Fried testiperioodi alguses.
Waze’i omaniku Google’i jaoks ei ole see esimene koostöö 112-ga. 2016. aasta juulis avas Google Suurbritannia ja Eesti häirekeskuste jaoks geopositsioneerimise teenuse. Android-seadmed jagavad automaatselt oma asukohti 100 meetri täpsusega.
Projekti algetapil on Waze’i andmebaasi ja hädaabiteenistuste süsteemide integreerimine kavas neljas Euroopa organisatsioonis, kes on huvitatud projektis osalemisest. Katseperiood kestab kuus kuud.
Kommentaarid