Olen vali-mind-mees…
vali-vali-mind-mees…
vali-vali-vali-vali-vali-vali-mind-mees…

Nõnda laulab Beep Shop Boys, kui pean tegema valiku, millise autoga saata mööda nädalavahetus. Ja nagu alloleval pildil näha, siis valikuid on lausa kolm:

  • Huyndai Kona Electric – Telia töötjana saan teha nädalavahetusel erasõite, hinnaga 15 senti kilomeeter.
  • Škoda Octavia CNG takso – kasutab liikumiseks puhast gaasi ning kilomeetri hind on circa 1 euro.
  • Nissan Leaf – rendiauto, mida pakub Elmo Rent ja mille hind sõltub rendipäevade arvust ning läbitavatest kilomeetritest. Pakettidest on sobivaim püsikliendi oma, kus kilomeetri hind on 10 senti ja lisaks tunnitasu üks euro.

 

 

Elmo Rent

 

Valik sai tehtud Elmo Rendi kasuks ja seda kahel lihtsal põhjusel. Esiteks, et proovida kui lihtne ja mugav on renditeenust kasutada ning teiseks oli mul veel proovimata, kuidas kulgeb uuem elektriauto Nissan Leaf. Et siis nagu vahva rätsep – kaks kärbest ühe hoobiga!

 

 

Nagu hinnakirjas näha, pakub Elmo Rent kolme erinevat hinnastust, kus omavahel kombineeritakse nii läbisõitu kui ka kasutusaega. Ja hinnad on ka erinevad erinevate automudelite osas – vanemate ja pisemate autode rendihinnad on odavamad, kui suuremate ja uuemate autode puhul. Üheks erandiks hinnakirjas on Škoda ja Volkswageni elektriautode lahterdamine erineva hinna alusel, samas teades, et need on täiesti identsed autod oma suuruse kui ka läbisõidu ulatuse poolest.

Kui igapäevaselt ei ole vajadust autoga sõita, on Elmo Rendi pakkumine päris heaks alternatiiviks igasugustele autojagamisteenustele ning taksodele, kui on vaja rentida autot kas paariks tunniks või nädalavahetuseks.

Enne auto rentimist tuleb läbi teha kliendiks registreerumine, mida saab teha mugavalt nutitelefonis. Eraldi äppi ei ole ja kogu registreerimine käib veebiliidese vahendusel. Täidad väljad, teed telefoniga nii endast kui oma juhiloast foto ning oledki Elmo Rendi klient. Annan siinkohal ühe soovituse iPhone kasutajatele: ankeedi täitmisel peab kindlasti kasutama Apple Safari sirvikut, sest Chrome kasutades ei ava see vajalikus kohas kaamerat. Kui kliendiks registreerimine on edukalt läbitud ja konto tekkinud, võidki jalutada oma väljavalitud auto juurde ja sõitu alustada.

Nii saigi hommikul sammud seatud Peetri Selveri parklasse, kus mind ootas ees säravvalge Nissan Leaf. Autosse sisse pääsemiseks on hetkel veel veebis veidi vastuoluline info – üks juhendirida räägib auto aknal olevale numbrile helistamisest ning teine rida hoopis kaardil olevale autole klikkimisest. No kes see ikka neid juhendeid nii hoolega loeb. Nii saigi esmalt käidud ümber auto nagu kass ümber palava pudru ning otsitud aknalt seda õiget numbrit. Ja mida ei olnud, seda ei olnud. Kõne klienditeenindusele, kus sümpaatse häälega teenindaja soovitab avada kaardi, klikkida valitud autol ja lihtsalt veidi oodata. Saan ka selgituse, miks juhendis niimoodi on kirjas. Kui vanematel rendiautodel on jätkuvalt aknal number, millele helistada, siis uuemate autode rentimine ongi juba lahendatud kaardilt auto valimisega ning sellele klikkimisega.

Mõne sekundi jooksul jõudis telefoni sõnum, mis sisaldas kolme erinevat telefoninumbrit – üks auto uste avamiseks, teine nende sulgemiseks ning kolmas number lõpetab auto kasutamise.

 

Nissan Leaf

 

Nissan Leaf on olnud aastaid enim müüdud elektriauto maailmas, kuni Tesla Model 3 Leafi 2020 aasta alguses teisele kohale lükkas. Kui algne mudel oli varustatud vaid 24 kWh akuga ja võimaldas sõiduulatust kuni 175 km, siis 2019 aastast alates on võimalik valida kahe erineva akupakiga versiooni vahel – Nissan Leaf 40 kWh sõiduulatusega 270 kilomeetrit ja Nissan Leaf E+ 62 kWh akuga ning sõiduulatusega kuni 385 kilomeetrit.
Elmo Rendist sain nädalavahetuse sõiduprooviks 40 kWh akuga versiooni, mille rendihinnaks 72 eurot kahe ööpäeva eest, millele lisandub tasu läbitud kilomeetrite eest.

Telefoniga autoukse avanud, leiab mugava sõiduasendi kiiresti. Ja ruumi jagub nii esiistmetele kui ka tagaistmele, kus kahte täiskasvanut ootab ees luksuslik jala- ja pearuum. Veidi lühematel sõitudel tunnevad ka kolm täiskasvanut end tagaistmel hästi. Elektriauto kohta on suur ka pagasiruum, sest akuplokid on leidnud oma koha istemete all ega võta pagasiruumilt mahtu ära. Sõltuvalt varustusest on pagasiruumi mahuks 420 kuni 435 liitrit. Jalgratta või lapsevankri transportimisel on abiks 40/60 suhtes alla käivad tagaistmete seljatoed, pakkudes 1176 liitrist kaubaruumi.

Aku laetus 70% lubab sõiduulatust 180 kilomeetrit, mis minu selle päeva plaanidega sobib ideaalselt. Autost leiab ka Elepordi ja VOLT kliendikaardid, kui vajadus elektrienergiat juurde tankida.

Rool on selge ning konkreetne, vedrustus saab Kaabli tänava testlõigu läbimise eest viie väikese miinusega ning linnasõidul saab hakkama ühe pedaaliga. Ehk täpsemalt e-Pedaliga. Aktseleraatori vabastamisel rakendub agressiivne aeglustumine kuni täielikult seisma jäämiseni. Ja tekkinud energia taas-salvestub akumoodulisse tagasi. Abiks on e-Pedal kallakul startides, hoides autot kindlalt paigas. Manteesõidul on mõistlik loobuda e-Pedali kasutamisest, sujuva sõidu tagab „gaasipedaali“ vabastamine.

Bose helisüsteem koos 8-tollise ekraaniga toetab nii Apple CarPlayd kui ka Android Autot, kasutades ühenduseks kaablit. Ilmselt vajab järgmisel hooldusel meediasüsteem tarkvara uuendust, sest iga kord kui ühendasin süsteemiga iPhone telefoni, ilmus ekraanile allolev tekst. Peale uuesti ühendamist hakkas süsteem tööle kuni järgmise lahti ühendamiseni.

 

 

Energiakulu

 

Mis sõiduproovil kõige enam kõrvu paitab, on vaikus, ja seda olenemata asfaldi karedusest. Nissan on teinud päris head tööd ja parandanud oluliselt mürasummutust, sest enam ei jõua rehvimüra autosse.

Tavapärasel kulgemisel, lähtudes lubatud maksimaalsest kiirusest, oli energiakulu teekonnal Mõigu-Keila-Mõigu 18,6 kWh/100 km kohta, mis on suurem kui tootja poolt lubatud. Teist pidi arvutades kulutas Nissan Leaf ühe kilomeetri läbimiseks 1,5 km jagu energiat, sest reaalse 74 kilomeetri läbimise järel oli sõiduulatust alles vaid 66 kilomeetrit.

Suurel 100 kilomeetrisel testringil oli tulemus tunduvalt säästlikum, keskmine kulu vaid 14,4 kWh7100 km kohta. Ja jälle teistpidi arvutades kulutas Nissan Leif ühe kilomeetri läbimiseks vaid 0,73 kilomeetri jagu elektrienergiat, sest algsest 188 km sõiduulatusest oli alles lausa 115 kilomeetrit.
Eks siit tulebki välja valikukoht – kellele on oluline suurem sõiduulatus, peab vaatama suurema akuga mudelit Nissan Leif e+. Kel autosõit kulgeb vaid linna ja lähivalla vahel, sellele sobib ideaalselt baasmudel 40 kWh akuga.

 

 

Elmo Rendi uuenenud veebileht


Kel mõte teha elektriautoga proovisõitu, vajadus mõned tunnid või hoopis päevake veeta rendiautoga, saab hinnakalkulatsiooniga tutvuda uuenenud veebilehel. Valikus ikka kolm erinevat hinnaklassi autode järgi ning mugavad liugnupud valikute tegemiseks.

 

 

Tänud Elmo Rendile sõiduproovi eest!

 

ehk Digilemb teab omast elust, et mehed jäävad ikka lasteks, aga ajapikku muutuvad nende «mänguasjad» targemaks ja kallimaks. «Ja et olla päris sooneutraalne, siis olen tähele pannud, et sellised muutused on omased ka naistele,» selgitab ta ja tutvustab õhinaga oma «mänguasju», milleks on nutifon, peegelkaamera ja Mobiil-ID. Kauges digimaailma alguses, kus Juku PC oli kõva sõna ning dial-up ühenduste igapäevase kasutamiseni oli veel kümmekond aastat minna, nägi Digilemb juba digitulevikku. «Olen pea kogu elu tegelenud õpetamisega-koolitamisega ning seetõttu on välja kujunenud üks lihtne moto – puust ja punaseks,» muigab ta. «Muutvad tehnoloogiad, tulevad üha uuemad ja uuemad ning veelgi targemad seadmed, kuid kasutaja on tihti jäetud vaid suurte arvude ning tugeva turunduse meelevalda,» peab ta oluliseks kaitsta digitarklust jagades just nõrgemaid tehnotormlemises. «Koos digimaailma arenguga peame harima ka kasutajat targemaks, et neist muutustest täie raha eest rõõmu tunda.»

Kommentaarid