Uute äride juht Holger Haljand teab, et praegu on põnev aeg elamiseks ja digitehnoloogiatega võidujooksmiseks. Foto: Rain Uusen

Uute äride juht Holger Haljand: Kõik läheb mobiilseks 0



Eesti Telekomi operaatorüksuse direktor, lühidalt öeldes aga uute äride juht ja ettevõtluskiirendi VUNK eestvedaja Holger Haljand usub, et praegu on kõige põnevam aeg elamiseks, sest me oleme tunnistajaks digitehnoloogiate kiirenevale arengule ja põnevale mõjule meie igapäevaelus. «Tehnoloogia hakkab ju vaikselt juhtima meie elu. Mis hetkel see läheb üle piiri?» küsib ta Digitarga persooniloos.

Holger Haljand on olnud mobiilse parkimise teenuse taga pikki aastaid ja näinud, kuidas äsja 15-aastast sünnipäeva tähistanud teenus võib muuta maailma ja igapäevaelu lihtsamaks. «2000-ndatel puudus meil igasugune parkimise eest tasumise võimalus, meil ei olnud seda infrastruktuuri, mis enamikus maades on,» selgitab ta tagamaid. «Meil ei olnud parkimisautomaate iga parkimiskoha peal, aga meil oli väga hästi motiveeritud trahvisüsteem: kliendil oli selgelt vajadus maksta, nüüd oli vaja talle anda kätte lihtsalt üks lahendus.»

Eesti Telekom suutis asjaolude kokkulangemisel genereerida teenuse, mis pakkus kliendile parkimise parimat lahendust ja see areneb tänaseni. Nüüd on Holger Haljand võtnud südameasjaks avada ettevõtte uksed ka teistele uutele äridele, mis võiksid kujuneda sama edukaks kui mobiilne parkimisteenus, mida iseloomustavad sellised märksõnad nagu stabiilsus, kestvus ja suur hulk aktiivseid kasutajaid.

Kiirendi toob kokku suured ja väikesed ideed

Mis on Vunk?

  • VUNK on Eesti Telekomi ettevõtluskiirendi, mille koostööpartneriteks on Garage 48 ja Startup Wise Guys
  • VUNK aitab su äriideel saada tuule tiibadesse parimate toel ja kiiremini kui kunagi varem, olles partneriks põneval teekonnal
  • VUNK ootab selliseid start-up-ettevõtluse ideid, mis aitavad muuta telko-maailma ägedamaks, paremaks, tulemuslikumaks ja klientidele kasulikumaks
  • Registreeru sina ka ja vungita koos meiega!

Vungi-nimelisel kiirendil on kaks põhifookust. «Üks on see, kuidas majas sees ärgitada inimesi teistmoodi mõtlema ja olema rohkem ettevõtlikud,» selgitab ta elavalt uue idee sisu. «Ja teiselt poolt kaasame majast väljast partnereid, start-up-ettevõtteid ja alles ideetasandil toimetavaid ettevõtjaid, kes tahaksid oma ideedega panustada ja arendada ägedaid lahendusi ka meie kliendile – mis kokkuvõttes pakub väärtust meile, sest meie klient saab midagi uut ja ägedat, teisalt aga tekib lisaväärtus ka partnerile, kes saab omale äri ja kliendid.»

Holger Haljandi sõnul ei seisne areng või innovatsioon tihti mitte tehnoloogiates endis, vaid tulemusliku äri ehitamiseks on võimalik leida kliendi probleemidele lahendusi ka olemasolevaid tehnoloogiaid kombineerides.

Kust tõmmata mugavuspiir tehnoloogia arengus?

Holger Haljandi naudib oma tööd Eesti Telekomis – juba loodud tehnoloogiatele äriliselt kasulike rakenduste otsimine esitab iga päev põnevaid väljakutseid.  Foto: Rain Uusen
Holger Haljand naudib oma tööd Eesti Telekomis – juba loodud tehnoloogiatele äriliselt kasulike rakenduste otsimine esitab iga päev põnevaid väljakutseid. Foto: Rain Uusen

«Tehnoloogia ju hakkab vaikselt juhtima meie elu,» usub Holger Haljand. «Kõik läheb mobiilseks. Mida rohkem me aga tehnoloogiale võimu anname, seda rohkem tekib olukord, kus tehnoloogia ka otsustab meie eest – näiteks minu auto otsustab parkimise eest.» Nii viskab ta õhku küsimuse: millisel hetkel läheb see üle piiri? «Kui kõik seadmed su ümber monitoorivad, jälgivad sind ja teevad sinu eest otsuseid, siis mis hetkeni on see sinu mugavuse kasvatamine ja sulle lisaväärtuse pakkumine või mis hetkest saab sellest privaatsuse rikkumine?»

Holger Haljandi sõnul on tehnoloogiamaailmas üks lihtne rusikareegel: klientidel on probleemid, mida nad tahavad lahendada. «Paljud tänapäeva suured õnnestumised ongi tulnud sellest, et lahendatakse konkreetset kliendiprobleemi – TransferWise on selle hea näide.» Tema sõnul on kiired andmesidevõrgud meil juba ammu olemas, aga neile just sisuliste, töötavate ja äriliselt kasulike rakenduse leidmine on tehnoloogiamaailmas omaette väljakutse.

«Praegu juba 5G võrku planeerides saame aru, et tänaste vajaduste juures on meil kõik praegu hästi, aga kui me hindame trendi andmeside maailmas viis ja kümme aastat ette, kus kõik ühendubki omavahel õhus, siis on meil vaja täiesti uut kontseptsiooni, kuidas neid võrke tehnoloogiliselt ja arhitektuuriliselt üles ehitada.

Nii tekitab tehnoloogia areng uusi vajadusi ja probleeme, kuid aitab lahendada ka mitmeid igapäevaprobleeme, samas sunnivad aga inimeste uued käitumisharjumused tehnoloogiaid ja digimaailma taas hüppesse.

 


Autorist

Rain Uusen

Rain Uusen

ehk Rainu, Digitarga pere pesamuna soetas oma esimese 465 Microlinki arvuti siis, kui oli alles 15 ja Eestis laiatarbe personaalarvutitest veel vaid unistati – alles esimesed katsejänesed suutsid ja soovisid sellise koletisega nagu koduarvuti toona tegeleda. Ei läinud aga aastatki, kui Rainu leidis üles ka telefoniliini ja ühendas arvuti dial-up-ühendusega algelisse internetti. Nii see digitarklus hoo sisse sai, aga õpib ja katsetab ta läbi argikogemuste ja töö digitarkusi muidugi senini.

Autori teised artiklid

Kommentaarid

  • Mart Koppel

    minu helistas eile õhtul üks eranumber ja ütles et ma olen võitnud I phone 6S kas teie sellest mida jah mängisin ära arvamis mängu, aga Digitark pidi välja loosima Marhall Londoni koos kõlaga, aga reisist ja raha ei olnud bänneril mingit infot minu epost on wairman48@gmail.com ma ootan kirja mis pidi täna hommikuks minu emailil olema, aga kirja pole siiamani

  • Mart Koppel

    jah kõik läheb mobiilseks, turvalisus, küperkaitse jne


Värske tehnoloogiakraam