Uus küberturvalisuse mäng Spoofy aitab lastel internetiohtudega toime tulla

#CGI #Elo Võrk #laste küberturvalisus #Spoofy

Sügise algus tõi lastele uue küberturvalisuse mängu Spoofy, kus mängijad õpivad internetis käituma, tundma ära erinevaid ohte ja küsima abi. 

 

Kaasahaaravas mängus saavad lastest küberkangelased, kes aitavad mängu jooksul erinevaid tegelasi ning aitavad maailma päästa.

Vastloodud mängu projektijuhi ja CGI küberturvalisuse konsultandi Catlyn Kirna sõnul on tegemist Soomest alguse saanud mänguga, mis sündis ekspertide ja laste koostöös.

„Lapsed on internetis juba väga noorelt, aga tihti puuduvad veel teadmised, kuidas peaks käituma ja mida teha, kui juhtub midagi ootamatut või ebameeldivat. 2019. aastal töötas CGI Soome välja mängu koostöös kohalike omavalitsuste, haridusekspertide ja lastega. CGI Eesti otsustas tuua selle ka Eestisse, mille arendamine sai võimalikuks CGI, Telia, Lastekaitse Liidu ja riiklike partnerite koostöös.“

„Laste küberturvalisus on ääretult oluline teema – juba kolmandik meie kliendibaasist on lapsed ja nende heaolu internetis on meie vastutada. Telia ja Lastekaitse Liidu koostöös läbiviidud Laste Nõuandva Paneeli uuringutulemustest on selgunud, et igalt kümnendalt lapselt on internetis raha välja pressitud või hoopis on temaga ühendust võtnud võhivõõras. Spoofy mäng täidab suurepäraselt tänaseni olnud lünka – paljudes Eestimaa koolides ei ole kohustuslikku programmi, kus lapsed saaksid teada esimesed tõed, kuidas internetis varitsevate ohtudega toime tulla,“ lausus Telia Eesti toetustegevuste juht Elo Võrk.

Küberturvalisuse mäng Spoofy on mõeldud eelkõige nooremale koolieale, aga sobib mängimiseks ka teistele. Näiteks saab lihtsamaid ülesandeid lahendada juba enne kooliõpinguid koos vanemaga või koos lasteaiaõpetajaga. Koolilapsed saavad mängida ka üksi või tunnis. Mängu tekste saab lugeda tavakirjas või suurtähtedega ning kes veel lugeda ei oska, saavad tekste kuulata. Mäng on olemas eesti, vene ja inglise keeles, lisaks on olemas ka juhised selle koolis kasutamiseks või vanematele kodus mängimiseks.

„Tänaseks on mängu jõudnud mängida juba sajad lapsed ja õpetajad ning tagasiside on seni olnud suurepärane. Tuleb tunnistada, et laste arvates võiks mäng olla tunduvalt pikem, millega hetkel tegelemegi, arendades juurde uusi ülesandeid,“ lisas Catlyn Kirna.

Mängu ja kõiki abimaterjale on võimalik leida leheküljelt www.spoofy.ee. Mäng on mängitav otse kodulehel, samuti on võimalik seda alla laadida äpipoodidest.

Spoofy veebiversioon on mängitav arvutis, rakendusi saab mängida nutitelefonides ja tahvelarvutites. Mäng on tasuta, ei sisalda reklaame ega kogu kasutajate andmeid.

 

 

Digitark koondab tehnoloogiateadlikke ja -huvilisi toimetajaid, kes otsivad üles põnevaimad ja kasulikumad tehnoloogiakillud Eestist ja laiast maailmast, et sinu elu oleks lihtsam, mugavam, toredam ja turvalisem.

Kommentaarid