Uber hakkab eemaldama reisijaid, kelle hinne on alla keskmise

#kasulikud rakendused #uber
2 min lugemine

Kõik maailma jobud, kuulake: nüüdseks juba aastaid olete te saanud Uberi tagaistmel halvasti käituda. Teie juhtidel on sellest ammu kõrini. Nad võisid küll anda teile kehva hinde, kuid sellest ei muutunud midagi. Nüüdsest on sellel lõpp. Mai lõpus andis sõidujagamisteenuse ettevõte teada, et kõik, kelle hinne on alla keskmise, riskeerivad äpi deaktiveerimisega ehk jäävad ilma võimalusest Uberit tellida.

 

See on hirm, mis on tuttav Uberi-juhtidele. Alates Uberi algusaegadest on kehtinud reegel, et kui kliendid hindavad juhti kehvasti, siis võib see viia äpist eemaldamiseni. Nüüd on mängureeglid muutunud ja Uber lubab hakata eemaldama ka reisijaid, kes ei paranda oma käitumist.

Inetult käitujatele on antud ka võimalus paranemise teele asuda. Nimelt hakkavad reisijad saama näpunäiteid, kuidas oma reitingut tõsta. Ei tohiks üllatusena tulla, et sinna hulka kuulub viisakalt käitumine, autosse prahi mittejätmine ja loobumine juhi utsitamisest kiirust ületada. Nii et klientidel on mitmeid võimalusi oma hinnet tõsta, enne kui ligipääs äpile keelatakse.

Siiani polnud ilmselt paljudele klientidele teada, et juhid saavad neid hinnata samamoodi nagu nemad juhte.

Sinu kui kliendi hinne on näha nime all, menüüribal.  Alati on näha vaid keskmine hinne ja mitte kunagi ei näe juhid ega kliendid konkreetse sõidu või inimese antud hinnangut.

Juhid riskivad deaktiveerimisega, kui nende reiting langeb alla teatud taseme (kuulujuttude põhjal on see 4,6). Uber ei avalda, milline saab “lävend” olema reisijate jaoks.

Uber on eksperimenteerinud varemgi, et tuua juhtideni võimalus anda klientidele tagasisidet. 2017. aastal tutvustati lisaks tavahindamisele ka muid kriteeriume nagu ooteaeg, kannatlikkus, suhtumine, marsruudi muudatuse küsimine jne. Kui reisija saab sama “sildi” teist korda viimase kuu aja jooksul, siis antakse talle ühtlasi märku, et tema käitumine mõjutab tema hinnet.

Uber avalikustas lisaks juhtnöörid, mille vastu eksimine lõpeb äpist väljaviskamisega, kirjutab The Verge. Enamik sellest on elementaarne: ära jäta prahti autosse, ära ründa ega ähvarda juhti ja kindlasti mitte ära ürita temaga seksida.

Siiski pole firma keskendunud ainult reisijate käitumisele, vaid soovitab turvalisuse huvides alati veenduda, et saabunud sõiduki numbrimärk ja juhi näopilt klapiksid sellega, mis telefoniekraanilt vastu vaatavad.