Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Järjest enam ettevõtteid suunavad oma tähelepanu ning energiat veebirobotite arendamiseks ning integreerimiseks meie igapäevaste tegevustega.

Veebirobotid ehk bot´id on tarkvaralised rakendused, mis töötavad, kasutades internetti ning täidavad oma looja poolt määratud ülesannet. Üks tuntumatest bot’idest on Googlebot, mis Google’i jaoks internetiavarusi läbi kammib ning märksõnade, tekstiosade jms järgi sisu indekseerib. Praegused veebirobotid teostavad suhteliselt lihtsaid ülesandeid, mis inimeste jaoks oleksid tüütud ja aeganõudvad (nagu Googlebot teeb), kuid see on kõigest algus ning bot’id muutuvad järjest nutikamaks.

Bot’id võivad tulevikus hakata planeerima meile kohtumisi, looma meeldetuletusi, saatma meile, looma märkmeid, broneerima hotelliaegu ning leppima kokku ka lähedalasuvate sõpradega kohtumisi ning mis kõige parem – nad õpivad käigu pealt ja muutuvad veelgi nutikamaks. Veebirobotiga suhtlemine toimub vestlusformaadis (kas kõnes või kirjas) ning ta küsib alati kinnitust, kas tema tehtud valikud on õiged. Sisuliselt ei saa me tulevikus arugi, kas räägime inimese või arvutiga.

Microsoft tahab Cortana muuta ülimaks abiliseks, mis suudab suhelda veebirobotitega.

Microsoft näeb veebirobotites suurt tulevikku ning nii tutvustati hiljutisel arendajate konverentsil ka enda nägemust, kuidas bot’id Skype’i, Cortana ja Bingi kasutades koostööd teha võiksid. Microsofti visioonis on terve tulevik erinevaid veebiroboteid täis, kes kõik oskavad omavahel suhelda. Nii võiks Skype’i vestlusaknas Cortanale teada anda, et pitsakoha veebirobotile võib öelda tema asukoha, et pitsa kohale jõuaks ning hotelli veebirobotile võib anda andmed hotellitoa broneerimiseks. Microsofti nägemuses on virtuaalne assistent Cortana oma kasutaja eluga niivõrd seotud, et suudab anda kolmandate osapoolte veebirobotitele piisavalt konteksti, et kasutaja ei peaks ise oma andmeid kirjutama. Näiteks teab Cortana varem plaanitud tööreisi aegasid, asukohta ning broneerib vastavalt sellele infole kasutaja lemmikhotellis toa.

Veebirobotid ei ole kindlasti kõigest ühe suure ettevõtte tulevikuvisioon ning nii teevad veebirobotite integreerimise nimel tööd ka Facebook, Google jt tehnoloogiaettevõtted.

ehk digitaavi sai oma hüüdnime täiesti juhuslikult. "Kuid see sobib mulle," on ta sellega nüüdseks juba harjunud. "Kõik digitehnoloogiaga seonduv peab olema lihtsasti arusaadav, mugav kasutada ning märkamatult minu igapäevaelusse sobituma," räägib Digitaavi. "Telefon, sülearvuti ning Google-kalender on minu igapäevased abimehed ja assistendid, milleta ma oma elu enam ette ei kujuta. Kohtumised, trennid, puhkused – kõik on kirjas kalendris, mis omakorda on kõikide seadmete vahel sünkroniseeritud." Digimaailmaga sai DIgitaavi põgusalt tuttavaks juba ligi 15 aastat tagasi kooli arvutitunnis oma esimest e-posti kontot luues. "Suurem huvi tekkis aga esimese nutitelefoniga, milleks oli HTC Wildfire, mis oma tehnilistelt näitajatelt kuigi võimekas telefon ei olnud, sest näiteks Instagram seal tööle ei hakanudki," meenutab Digitaavi, nägu muigel. Paljudele kõlab sõna “digi” Digitaavi sõnul hirmutava ning halvaendelisena. "Minu eesmärk on tuua inimesed, kes võib-olla seni selle maailmaga kokku puutunud ei ole, lähemale teenustele, tehnoloogiatele ning vidinatele, millest neile igapäevaelus kasu tõuseks." Digitaavi kirjutab uudiseid teemadel, mis talle endale huvi pakuvad. "Üritan seda teha keeles, mis on arusaadav kõigile."

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi