Nutitelefonid said õige hoo sisse koos esimese iPhone ilmumisega aastal 2007. Nimelt loodi siis lihtsalt kasutatav ja põhiolemuselt enam-vähem praegustega sarnane ja kõigile tuttav seade. Vaid pisut peale telefoni enda ilmumist nägi aga ilmavalgust ka sellele sobivate rakenduste pood ehk App Store.

 

Sealt oli ja on tänagi, võimalik lihtsa vaevaga nutiseadmesse lisada erinevaid uusi programme ja nii selle kasutusala vastavalt oma vajadustele laiendada. Täienduseks Apple poolt loodule, tekkisid varsti veel ka Anrdoid tarkvara kasutavad telefonid ja neile loodi vastav rakendustepood Play.

Tänasel hetkel võib öelda, et rakenduste lihtne lisamine on üks peamistest põhjustest, miks nutiseadmed on nii populaarsed. Võimaldab see ju igaühel oma telefoni paigaldada just temale meeldiva mängu, suhtlusplatvormi või näiteks mingit sorti tööalase abimehe. Praeguseks on erinevaid rakendusi loodud miljoneid ning veelgi rohkem on nende kasutajaid.

Kuid selle suure hulga seas on mõned, mis on ülejäänutega võrreldes populaarsemad ja leidnud tee suurema hulga kasutajateni. Muidugi tuleb öelda, et rakenduste populaarsust saab mõõta mitut moodi (allalaadimiste arv kokku, kasutajate arv kokku jne.) ning seega võivad sellelaadsed tabelid olla ka pisut erinevad. Lisaks mõjutab tulemust alati ka ajahetk, millal andmed kokku on pandud, kuna need on pidevas muutumises.

Digitark pani internetis leiduvate andmete põhjal kokku edetabeli, võttes arvesse aktiivsete kasutajate arvu. See peaks andma arusaama, millised rakendused on käesoleval hetkel reaalselt kõige kasutatavamad.

 

Nr. 1 – Facebook, aktiivsete kasutajate arv 2,25 miljardit

Maailma kõige populaarsem sotsiaalmeediakeskkond on teadupärast Facebook. Selle kasutajate arv on kokku väidetavalt ca 2,5 miljardit ning suur hulk nendest on keskkonna kasutamist võimaldava rakenduse paigaldanud ka oma nutiseadmesse.

 

Nr. 2 – YouTube, aktiivsete kasutajate arv 2 miljardit

Kõigile tuntud YouTube saab uhkustada tervelt kahe miljardi unikaalse kasutajaga, kes rakenduse oma nutiseadmesse paigaldanud on ning seda reaalselt kasutab. See Google poolt omatud keskkond on maailma kõige populaarseim video ja ka muusika kuulamise keskkond ning selle edu ei näita kahanemise märke.

 

Nr. 3 – WhatsApp, aktiivsete kasutajate arv 1,5 miljardit

Populaarsuselt kolmas rakendus tuleb samast perekonnast, kust pärinevad ka kohad 1 ja 4. Nimelt omab Facebook WhatsAppi. Tarkvara ise aga võimaldab kasutajatel omavahel saata kiirsõnumeid, pilte, videoid, helistamist, teha videokõnesid jne.. Ehk olemuselt on sarnane Facebook Messengerile, kuid ei eelda Facebooki konto olemasolu.

 

Nr. 4 – FaceBook Messenger, aktiivsete kasutajate arv 1,3 miljardit

Päris Facebookile täienduseks on loodud selle sõsarrakendus Messenger. See oli algselt Facebook osa, kuid ühel hetkel lahutati kaks keskkonda omavahel ning nüüd tuleb sõnumite vahetamiseks paigaldada eraldi rakendus. Nagu näha ei ole see suureks probleemiks ning tervel 1,3 miljardit inimest üle kogu maailma on seda väga usinalt kasutamas.

 

Nr. 5 – Instagram, aktiivsete kasutajate arv 1 miljard

Suunamudijate paradiis Instagram kuulub samuti Facebook-le. Ka siin on tegemist omamoodi sotsiaalmeedia platvormiga, mis võimaldab piltide ja videote jagamist, nende kommenteerimist ning oma lemmikute jälgimist. Keskkonnas on üle 50 miljardi foto ning igapäevaselt lisandub neid sinna ca 100 miljonit.