Titaanid võitlustules: Samsung Galaxy S6 ja S6 edge ning iPhone 6 – kellele milline ja miks?

Titaanide heitlus: kas valida Apple iPhone 6, Samsung Galaxy S6 või Galaxy S6 edge? 0



Hiljuti sain omale kasutamiseks kolm kõige kallimat ja nutikat klaasitükki maailmas: iPhone 6, Galaxy S6 ja Galaxy S6 edge’i. Olles ise Androidi-maailmaga, täpsemalt siis Sony Xperia telefonidega, rohkem sina peal kui Apple’i iOS maailmaga, püüan siinkohal siiski võimalikult objektiivselt kõiki kolme mudelit hinnata.

iPhone 6 on varasemalt võrreldud Samsug Galaxy S5 mudeliga, kuid sellele tegi ta, olgem ausad, üsna „pika puuga“ erinevates võrdlustes ära. Galaxy S6 ja S6 edge aga kujutab juba väga tõsist ohtu iPhone 6-le. Olgu veel öeldud, et kui võrrelda iOS-i ja Android-seadet omavahel, siis ei ole väga palju kohti, kus neid kõrvuti saaks panna, kuna need maailmad on tegelikult väga erinevad ja kõige suuremad väärtused asuvad mõlema puhul erinevates kohtades. Aga mõned plussid ja miinused võiks siiski välja tuua.

Mõned tehnilised erinevused:

iPhone 6

Galaxy S6 ja S6 edge

Müügile paiskamise aeg 2014 September 2015 Aprill
Protsessor 2 tuumaline 64 bit 1.4 GHz Cyclone 8-tuumaline(Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 ja Quad-core 2.1 GHz Cortex-A57) 64-bit Exynos 7420
Graafikakiirendi PowerVR GX6450 Mali T760
Muutmälu 1 Gb RAM 3 Gb RAM
Ekraani suurus 4.7 tolli 5.1 tolli
Ekraani resolutsioon 750 x 1334 pikslit 1440 x 2560 pikslit
Pikslitihedus ühe tolli kohta 326 pikslit tolli kohta 577 pikslit tolli kohta
Kaal 129g 138g S6 ja 132g S6 edge
Tagumine kaamera 8 MP, 3264×2448 pikslit 16 MP 2988×5312 pikslit
Tagumise kaamera ava suurus(väiksem arv on parem) f/2.2 f/1.9
Eesmine kaamera 1.2 MP 5 MP

Disain ja käepärasus

Teatud nurga alt telefone vaadates tundub, nagu oleks Apple'i ja Samsungi disainerid ühel õhtul sõbralikult kokku saanud.
Teatud nurga alt telefone vaadates tundub, nagu oleks Apple’i ja Samsungi disainerid ühel õhtul sõbralikult kokku saanud.

Mõlemad telefonid on mitmes mõttes disaini osas veidi sarnased. Teatud nurga alt mõlemaid vaadates tundub, nagu oleks Apple’i ja Samsungi disainerid ühel õhtul sõbralikult kokku saanud ja pärast pokaalikest veini üheskoos ühte telefoni disainima hakanud (… mida 99-protsendise tõenäosusega siiski ei juhtunud).

Võimalik, et saame järjekordselt välismaisest meediast lugeda, kui suur juristide armee ühel või teisel tehnikahiiglasel rivaalile patentide pärast kaela saata on. Aga see selleks … Kui siinkohal tuua välja iPhone 6 eelised, siis võiks kindlasti ära mainida diskreetsema tagumise kaamera, mis, hoolimata sellest, et ulatub veidi telefoni korpusest välja, ei tee seda kindlasti niipalju kui Galaxy S6 kaamera.

Samuti on see meeldivalt ühte korpuse nurka paigutatud – olulise hetke jäädvustamisel on väike tõenäosus, et näpp kogemata kaamerasilma ette jääks. Korpuse paksus on mõlemal sama ehk 6,9 mm, kuigi, kui mõlemad kõrvuti lauale panna, tundub iPhone silmale visuaalselt siiski veidi õhem. Siinkohal kiitused Apple disaineritele.

Mõlemal telefonil on olemas sõrmejäljeskänner, mis muudab telefoni kasutamise turvalisemaks ja lihtsamaks. PIN-koodi või ekraanimustri kasutamise asemel tarvitseb vaid pöial vastu koduekraani nuppu panna ja telefon avanebki juba. Mõlemad telefonid loevad sõrmejälge väga hästi, Samsungi puhul tekkisid mõned üksikud korrad, kus ei lugenud sõrmejälge esimese korraga ja pidin uuesti proovima, kuid neid oli väga vähe, võib-olla 20-st korrast 1.

Samsung on S6 puhul toonud juurde veel ühe äärmiselt mugava omaduse – nimelt kui vajutada kaks korda koduekraani nupule, läheb kaamera automaatselt tööle ja seda vähem kui sekundi jooksul. Samsung ise väitis, et telefonikaamera ongi pidevalt n-ö ooterežiimis, et saaks kiiremini ülesvõtteid teha.

Galaxy S6 kaamera.
Galaxy S6 kaamera.

Samsungi S4 ja S5 mudeli puhul häiris paljusid kasutajaid telefoni välimust odavamaks tegev tagumine, odavamast materjalist kaas. Selle probleemi on Samsung kõrvaldanud ja nüüdsest ehib uute S6-te puhul selle nii esi- kui ka tagaosa ülitugevast Corning Gorilla Glass 4 materjalist karastatud klaas, millele on juba üsna raske kriime peale saada. Telefoni küljeosa on alumiiniumist ja telefoni käes hoides tundub see meeldivalt raske ja kallihinnaline.

Kui vaadata eraldi Galaxy S6 edge disaini, siis välimus on sellel tõeliselt luksuslik ja peen oma mõlemalt servalt kumerdatud ekraaniga. Telefoni paksus on hämmastavad 6,8 mm, mis on millimeetri jagu veelgi õhem kui iPhone 6-l. Ka tagakülje ääred on veidi sissepoole kumerdatud, et telefoni laualt paremini kätte saada. Käes meeldis mulle siiski kõige rohkem hoida tavalist Galaxy S6-e, kuna edge servad tunduvad pikemaajalisel kasutamisel veidi liiga teravad. Ilu nõuab ohvreid, nagu öeldakse. iPhone 6 ilma ümbriseta tundub liialt peenike ja habras. Pidevalt tekkis tunne, et pillan selle maha, kuna ekraan on niivõrd libe ja telefon nii õhuke.

iPhone 6 kaamera.
iPhone 6 kaamera.

Veel üks miinus, mida märkasin just S6 edge puhul, oli see, et kui hoidsin telefoni vasakus käes, et paremaga sellel toimetada, kippusid vasaku käe sõrmeotsad minema vastu paremat ekraaniäärt ja hakkasid erinevaid mittevajalikke toiminguid käivitama. Ühes käes ja pöidlaga telefoni kasutades ma seda siiski ei täheldanud.

Disaini parandades on Samsung pidanud loobuma ühest omadusest, mis on näiteks Galaxy S5 puhul mõne kasutaja jaoks väga oluline – selleks on veekindlus. Seega – kui tahad vee all fotosid või videoid teha, tuleks vaadata mõne muu seadme poole.

S6 ja S6 edge puhul on Samsung loobunud ka eemaldatavast tagakaanest ja telefoni akut enam koduseid ja käepäraseid vahendeid kasutades vahetada ei saa. Lisaks on nende puhul ära kaotatud eraldi micro-SD kaardipesa. Täpselt nii!

Kui ostad endale uue Galaxy S6 või S6 edge, siis valiku tegemisel peaks nüüd jälgima sisemälu suurust, kuna lisamahtu sa juurde lisada ei saa. Samsung pakub S6 telefone kolmes versioonis: 32Gb, 64 Gb ja 128 Gb sisemäluga. Sarnaselt Apple’iga pakub Samsung ruumiprobleemi lahendamiseks siinkohal OneDrive pilvesse salvestamise teenust. Teed foto ja internetiühenduse olemasolul laetakse pilt või video üles isiklikule pilvekontole Samsungi serverites. Galaxy S6 omanik saab 2 aastaks 100 Gb Onedrive’i kettaruumi tasuta.

Võimsus

Samsung Galaxy 6 ja 6 edge.
Samsung Galaxy 6 ja 6 edge.

Kui võrrelda tehnilistes andmetes ühe või teise telefoni protsessorit, tundub numbreid vaadates, nagu oleks iPhone 6 võtnud kasutusele ajale jalgu jäänud kahetuumalise 1.4 Ghz sagedusega „kilpkonna“. Tegelikkuses ei saa siinkohal paraku numbritele toetuda, kuna seesama kahetuumaline protsessor koos selle juurde kuuluva, hullumeelselt võimsa PowerVR GX6450 graafikakiirendiga teevad iPhone 6-st maailma ühe kiireima seadme mobiilsete toimingute jaoks, eriti mängimiseks.

Siiski tundub, et Samsung on oma uutesse lipulaevadesse nüüd niivõrd palju „rauda“ sisse virutanud, et paljudes graafilistes aspektides võiks sellise võimsusega seade ka uuele iPhone 6-le silmad lõpuks ette teha. Telefoni kasutades pole tunda mingisugust pidurdamis või hakkimismomenti, mis on tihtipeale Android-telefonidele omaseks probleemiks olnud. Seda enam, et tegemist on nii suure resolutsiooniga ekraaniga, mille puhul kogu raudvara peab kindlasti kõvasti rohkem tööd tegema, et sellist sujuvat kasutuskogemust üldse pakkuda.

Kuna ühegi programmiga pole täna võimalik neid kahte seadet üheselt ja ausalt hinnata, otsustasin lihtsalt vaadata, kuidas kumbki ühe ja sama ning raudvara poolest ühe üsna nõudliku mänguga toime tuleb. Laadisin mõlemasse alla mängu Real Racing 3 (… mis muide on ilmselt kõige fotorealistlikum autoralli mäng mobiilsetel seadmetel, lisaks on see täiesti tasuta alla laetav) ja panin need korraga seadmetes tööle.

Tulemus oli üsna huvitav: mängu avamenüüs liikudes oli Galaxy S6 märksa sujuvam ja kiirem kui iPhone 6. Seevastu reaalse rallisõidu ajal tundus, et iPhone 6 peal on mängus veidi rohkem visuaalseid efekte ja mõlemal seadmel jooksis mäng sama sujuvalt – seega siinkohal võiks kokkuvõtteks öelda, et 1:0 iPhone 6-e kasuks.

Ekraan

Kumerdatud ekraaniga Samsung Galaxy S6 edge.
Kumerdatud ekraaniga Samsung Galaxy S6 edge.

Ütlen lihtsalt välja: ma pole näinud paremat ekraanipilti nutitelefonil, kui seda on Galaxy S6-l või S6 edge-il! Kui rääkida ekraanil kuvatavadest põhivärvidest – punane, roheline ja sinine –, siis need tungivad silmadesse justkui laserid. Pikslitihedus on niivõrd suur (577 pikslit tolli kohta), et kuitahes palju sa ka ei pinguta, ühte piksliruudukest sa palja silmaga ekraanilt eristada ei suuda.

Kui algselt seda ekraani vaadata, siis värvide ebaloomulik erksus võib esialgu lausa häirida, kuid pärast paaritunnist kasutamist tekib hoopis vastupidine efekt ja tabad end mõttelt: „Pagan, kui hea ja ergas saab üks mobiili ekraan olla!“. Muide, kui rääkida S6 ja S6 edge ekraani teravusest, siis poolkogemata avastasin, et liiga terav pilt ja liiga suur resolutsioon ei pruugi alati kõige paremad omadused olla.

Nimelt, kui laadisin alla ühe spetsiifilisema kalkulaatori-rakenduse, siis selles sisaldus mõnes kohas info, mida ei olnud ekraani ülisuure teravuse tõttu lihtsalt võimalik enam välja lugeda. Ilmselt oli rakendust luues määratud fondi suurus konstantselt pikslite arvu järgi ja mõeldud väiksema resolutsiooniga telefonidele. Püüdsin muuta telefoni menüüs üldist teksti suurust, kuid antud rakenduses sees see paraku midagi ei muutunud. Kasuta või suurendusklaasi, et teksti korralikult näha. Teistes rakendusetes, mida kasutasin, ma seda probleemi õnneks täheldanud pole.

iPhone 6 ekraan kindlasti nii erksaid värve ei paku, samuti pole see kindlasti nii terav, kui S6 või S6 edge puhul, kuid piisav, et omamoodi konkureerida. Värvid on pigem loomulikumad ja mitte nii karjuvad ja antud ekraani suuruse juures on ka pikslitihedus tegelikult täiesti piisav, et üksikuid piksleid tavapärase kasutuse juures mitte märgata.

Kaamera

Laadisin mõlemasse alla mängu Real Racing 3 (…mis muide on ilmselt kõige fotorealistlikum autoralli mäng mobiilsetel seadmetel, lisaks on see täiesti tasuta alla laetav) ja panin need korraga seadmetes tööle. Tulemus oli üsna huvitav: mängu avamenüüs liikudes oli Galaxy S6 märksa sujuvam ja kiirem kui iPhone 6. Seevastu reaalse rallisõidu ajal tundus, et iPhone 6 peal on mängus veidi rohkem visuaalseid efekte ja mõlemal seadmel jooksis mäng sama sujuvalt – seega siinkohal võiks kokkuvõtteks öelda, et 1:0 iPhone 6 kasuks.
Laadisin mõlemasse alla mängu Real Racing 3 (…mis muide on ilmselt kõige fotorealistlikum autoralli mäng mobiilsetel seadmetel, lisaks on see täiesti tasuta alla laetav) ja panin need korraga seadmetes tööle. Tulemus oli üsna huvitav: mängu avamenüüs liikudes oli Galaxy S6 märksa sujuvam ja kiirem kui iPhone 6. Seevastu reaalse rallisõidu ajal tundus, et iPhone 6 peal on mängus veidi rohkem visuaalseid efekte ja mõlemal seadmel jooksis mäng sama sujuvalt – seega siinkohal võiks kokkuvõtteks öelda, et 1:0 iPhone 6 kasuks.

Kui ma varem Android telefoni kasutajana eestlasele omase kerge kadedusega vaatasin, kui häid pilte ja videosid teeb mõni oma iPhone’iga, siis Galaxy S6 puhul võin nüüd suurima südamerahuga öelda, et maailmas on olemas tootja, kes on oma nutiseadmesse paigaldanud parema kaamera kui Apple.

Pildid sellega tulevad lihtsalt fantastilise kvaliteediga. Galaxy S6 ja edge on mõlemad varustatud uue f/1.9 ava ja 16 MP-se kaameraga. Antud kaamera suudab haarata väga palju valgust ka pimedas. Tegin ka paar pilti nii iPhone kui ka Galaxy S6-ga ja seda just vähese valgustusega.

Olgu siin öeldud, et palja silmaga ma laua all neid pildistatavaid objekte väga hästi ei näinud, samuti sättisin ka Galaxy S6 kaamera 8 MP peale, nagu iPhone’gi, kuna tahtsin siinkohal puhtalt ava-efekti testida.

Mõlemad – nii Apple kui ka iPhone – suudavad pimedas väga hästi näha, kuid ilmselgelt teeb Galaxy S6 siinkohal iPhone’ile silmad ette. Sarnaselt Apple iPhone 6-le on Galaxy S6 telefonides olemas HDR, aeg-luup, timelapse ning uudne kõrgema kaadrisagedusega 60Fps Full HD filmimise režiim.

Pilt tehtud iPhone 6-ga halbades valgustingimustes.
Pilt tehtud iPhone 6-ga halbades valgustingimustes.

Apple ei lisanud iPhone 6-le 4K resolutsioonis filmimise võimalust, kuigi riistvaraliselt peaks iPhone sellega väidetavalt toime tulema. Galaxy S6 puhul on see võimalus siiski lisaks kõigele muule olemas, seega – kui sul on ostetud uus 4K/UHD resolutsiooni toetav televiisor, siis Galaxy S6 omandamise järgselt saaksid selle teleri tegelikku võimekust lõpuks ka ise ära kasutada.

Galaxy S6 kaameraga saab kohe kasutada ka PRO-režiimi, kui kasutaja soovib ise muuta näiteks ISO ehk sensori valgustundlikkust, saab manuaalselt määrata fookuskaugust ja muid parameetreid. Kahjuks ei leidnud sealt säriaja muutmise võimalust, kuid mis seal’s ikka – eks see olegi rohkem peegelkaamerate jaoks mõeldud omadus.

 

Pilt tehtud Galaxy S6-ga halbades valgustingimustest.
Pilt tehtud Galaxy S6-ga halbades valgustingimustest.

Ei ole aga halba ilma heata ja olgugi, et Samsung reklaamis S6 puhul oma pressiteates välja, et kaamerarakenduse loomisel rõhusid nad palju ka lihtsusele, siis siinkohal pole nad seda kindlasti suutnud teha nii hästi kui Apple – iPhone 6-e juures võibki välja tuua, et lisaks väga heale kaamerakvaliteedile on tegemist ka väga mugavalt, lihtsalt ja kiirelt hallatava rakendusega.

Muud omadused

Erinevalt suurimast konkurendist, omab Galaxy S6 veel sisse ehitatud juhtmevaba laadimise võimalust. Õigupoolest sellist, mis toetab lausa kahte juhtivamat standardit. See tähendab, et sa ei pea ostma just Samsungi juhtmevaba laadimisalust, vaid piisab sellest, kui laadija toetab kas WPC/QI või PMA juhtmevaba laadimise standardit.

Lisaks on komplektis kaasas uuenduslik kiirlaadija, mis juba pooletunnise laadimise korral suudab aku 50-protsendiliselt täis laadida. Tõsi, peale seda hakkab laadimise kiirus langema, kuid see on selleks, et akut säästa. Testijad usuvad, et Galaxy S6 ja S6 Edge peaks keskmise või karmima kasutamise juures pidama vastu tublid 1 kuni 2 tööpäeva.

Veel üks hea omadus Galaxy S6 ja S6 edge mudelil (mis pole küll midagi uut siin ilma peal, kuid äärmiselt mugav siiski) –  IRDA ehk infrapuna-saatja, mille abil saate oma koduseid tehnikaseadmeid kontrollida. Kui teleri või digiboksi pult ära peaks kaduma, võtate oma telefoni ja hakkate kanaleid vahetama. Mugav ja praktiline, kas pole?

Kokkuvõteks:

Said oma uue telefoni äsja kätte? Tee sellest video!

  • Tee telefoni pakendi avamisest video! Palu sõbral või tee oma vana telefoni kasutades video sellest, kuidas sa uut Samsung S6 või S6 edge‘i avad, mida karbist leiad ja millest mõtled.
  • Tee video ka sellest, kuidas oma uut telefoni esimest korda käivitad – kuidas see õnnestub? Mis toimub? Kaua aega võtab?
  • Lae see video Youtube’i ja saada meile oma video kohta info ja link, näitame Digitargas uut telefoni ka teistele ja just läbi sinu kasutajakogemuse!

Jõudsin telefone võrreldes järeldusele, et ei Galaxy S6 ega S6 edge pole kindlasti veel need telefonid, mis paneksid iPhone’i kasutajaid tegema hüpet iOS-i pealt Androidi peale. Apple’i maailm on rangelt reglementeeritud oma seadmete ja rakendustega, mis on ehitatud selleks, et nad veatult koos töötaksid, ja kui selles maailmas mõni seade teise operatsioonisüsteemiga seadme vastu vahetada, oleks see sama hea, kui inimesele teise inimese käsi külge õmmelda.

Samsung aga on Apple’ile saatnud seekord massiivse ja tugeva sõnumi, et nad ei ole enam teisejärgulised ja suudavad samamoodi toota luksuslikke, võimsaid, suurepärase disainiga ja väga hästi töötavaid telefone ning on seekord oma Galaxy S6 ja S6 edge näol visanud oda kindlasti märksa kaugemale, kui Apple oma iPhone 6 puhul seda tegi.

Autori fotod.

Hei – siin võiks olla hoopis sinu tehtud ülevaate-video:


Autorist

Martin Paju

Martin Paju

ehk hellitavalt 0101000001100001011010100111010100001101 usub kohe siiralt, et tehnoloogia areng aitab meil järjest rohkem aega kokku hoida. «Ja kuna oleme (veel) kõigest lihtsurelikud, on iga säästetud hetk kallim, kui mistahes valuuta maailmas,» julgustab ta olema digitargem on valikutes. «Digitehnoloogia aitab meil näha maailma suuremalt.» Nutitelefonita nullide ja ühtede jada hakkama enam ei saaks: «Kuna see on hindamatu kaaslane, kui on vaja midagi ette planeerida. Samuti, kui seltskonnas tekib mingi vaidlus, siis nutitelefon lõpetab tavaliselt selle vaidluse, kuna sellega saab igal ajal veebist vastuseid otsida. Siit ka see, et loomulikult ei saa ma hakkama ilma internetita. Kui puutun kokku millegagi, millega pole varem kokku puutunud, on kohe hea veidi selle teema kohta uurida. Ilma internetita olen suuteline elama, kuid see oleks üsna ebamugav.» 0101000001100001011010100111010100001101 tänane digiolevik sai alguse aga juba siis, kui Eestis polnud veel internetti ja arvutit kasutati vaid kirjatööde trükkimiseks ja printimiseks – kui tolleaegses Windows 3.1-s midagi kokku jooksis, ei lõppenud see sellega, et vajutasid veateate aknas «end task» nuppu, vaid pidid kohale kutsuma floppy-diskettide kohvriga «kiirabibrigaadi», kes operatsioonisüsteemi maha võttis ja uuesti arvutile peale pani, meenutab ta põnevaid aegu. «Digitarkust on oluline levitada seetõttu, et inimesed mõistaksid, millega nad uute tehnoloogiate puhul kokku puutuvad ja kas see on nende jaoks üleüldse vajalik,» pajatab 0101000001100001011010100111010100001101. «Et ei tekiks näiteks seda momenti, kus ostad uue seadme ja pead selles pärast pettuma. Alati on hea teada, mida teised kasutajad samast tootest arvavad.»

Autori teised artiklid

Kommentaarid

  • Pingback: 10 asja, mida sa ei teadnud, et su telefon teha oskab - Digitark()

  • Avamander

    Et ühes mängus oli näiliselt efekte rohkem ja siis iPhone on kohe parem? Ning misasja peaks IRDA selles kontekstis tähendama? Äkki on mõeldud IRDA (Infrared Data Association) asemel hoopis CIR ehk Consumer IR’i?

  • Tanel Vainumäe

    IRDA oli peal juba S4-l. Juhin sellega kodus raadiot, õhksoojuspumpa ja telekat. Võimalus seadmeid lisada on vist lõputu. Pole uurinud. Samamoodi on ta ka fotoaparaadi kaugpäästik.