Telia juht: valida saab kas odava või kvaliteetse teenuse vahel

#5G #Andre Visse #hinnad #klienditeenindus #Robert Pajos #Telia

Telia Eesti juht Robert Pajos ja tehnoloogiajuht Andre Visse andsid hiljuti intervjuu tehnoloogiaportaalile Geenius.ee. Avaldame ka Digitargas lühema kokkuvõtte pikemast intervjuust.

 

Tele2 ütleb, et Eestis on kiire internet kallis, kuna Telia hulgimüügihinnad on kõrged ja teised operaatorid ei saa seega vajalikule infrastruktuurile ligi.

Robert Pajos: Kui me just tasuta asju ei müü, siis nad ütlevadki, et meie hinnad on liiga kallid. Telial on ju õigus oma teenuste eest raha küsida, sest kui ehitatakse näiteks raudteetaristu, siis peavad raudteetranspordi teenusepakkujad selle kasutamise eest ka maksma. Telia on Eestis olnud viimastel aastatel üks suurimaid välisinvestoreid.

Andre Visse: Igasugused hulgihinnad on Eestis väga tõsiselt reguleeritud ja TTJA peab nende üle iga-aastaselt järelevalvet. Mingites kohtades näeme isegi, et meid reguleeritakse üle ja ebaõiglaselt, sest konkurentidel on sarnane taristu nagu Telial, aga neid ei reguleerita. Nemad ei pea ka oma võrku teistele sel moel kasutada andma.

Eri riikide hulgiteenuste ülesehitus ja muud parameetrid on väga erinevad. Seega ei saa vaadata üksnes seda, milline on hulgiteenuse hind, vaid mõistma peab ka seda, milline on selle teenuse sisu ja parameetrid. Piltlikult öeldes saab mõnes riigis sama hinna eest hulgiturul enda kasutusse näiteks mootorratta, Eestis aga auto või teatud juhtudel koguni bussi, mille abil saab teenindada suurt hulka tarbijaid. Teisisõnu, Telia Eesti hulgiteenus võimaldab teisel ettevõtjal teenust omakorda edasi jagada bussitäiele klientidele. Kui bussis on kümme klienti, siis ongi hulgihind samaväärne teiste riikide hulgihinnaga.

Aga lõpptarbija vaatab ju esimesena ikkagi hinda ja kiirust?

Robert Pajos: Klientide jaoks on oluline ka klienditeeninduse kvaliteet. Teliasse helistades vastatakse sulle sekunditega, teiste juures ootad minuteid. Klienditeeninduse kvaliteedilt oleme selgelt Eestis parim — seda tõestavad erinevad uuringud, ka näiteks hiljutine testostude uuring.

Aga kui tahad odavat ja kvaliteetset teenust, siis tuleb osta kaks teenust: üks odav ja teine kvaliteetne. Oleme alati positsioneerinud ennast turul kvaliteediliidriks ning uskunud, et klient väärtustab kvaliteetset ja läbimõeldud teenust ning sinna juurde maailmaklassi teenindust.

5G vandenõuteooriad levivad hämmastava kiirusega. Kas see teeb Teliale muret?

Robert Pajos: Iga uue tehnoloogiaga tekivad inimestel kahtlused ja see on normaalne. Meie ülesanne on siis inimeste teadlikkust tõsta ja anda neile kindlust, et meie tehnoloogia on ohutu.

Andre Visse:  Oleme koostöös operaatorite ja Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liiduga koostanud veebilehe, kus on faktidel ja teadusel põhinev informatsioon 5G kohta. Näeme kindlasti ka ise vaeva, et klientide teadlikkust tõsta ning teeme igapäevaselt koostööd terviseameti, MKMi ja TTJAga. Aga kui küsida, kas vandenõuteooriad kuidagi meie tööd segavad, siis õnneks mitte. Pigem tunneme, et vandenõuteooriad on ühiskonnas pisut vaibunud ja loodame, et see nii ka jääb.

Tänapäeval on sotsiaalmeedia soodne pinnas vandenõuteooriate kiirele levikule, sest seal puudub andmete õigsuse üle kontroll. Kuna 5G võrkude rajamine toimub Facebooki-ajastul, siis levib selle kohta ka laialdasemalt ja rohkem vandenõuteooriaid kui näiteks omal ajal 4G või 3G kohta.


Geenius.ee ajakirjaniku Kristjan Ats Mägi intervjuud Robert Pajose ja Andre Vissega saab täispikkuses  lugeda Geeniuses.

 

Digitark koondab tehnoloogiateadlikke ja -huvilisi toimetajaid, kes otsivad üles põnevaimad ja kasulikumad tehnoloogiakillud Eestist ja laiast maailmast, et sinu elu oleks lihtsam, mugavam, toredam ja turvalisem.

Kommentaarid