Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Kohvikute, restoranide ja paljude teiste söögikohtade vahel valitseb tihe konkurents, mistõttu mängivad maitsva toidu kõrval olulist rolli ka klientidele pakutavad mugavusteenused. Üheks selliseks on mobiilimakse võimalus, mida kasutab Eestis järjest suurem hulk inimesi.

 

Uusi söögikohti avatakse pidevalt ning erinevaid teenusepakkujaid on sedavõrd palju, et inimestel on võimalik väljas süües alati proovida midagi uut. Samal ajal on iga restorani ja kohviku eesmärk tagada, et kliendid ka järgnevatel kordadel just tema juurde naasevad.

Üks võimalus, kuidas oma klientidele lisaväärtust pakkuda, on kiired ja mugavad mobiilimaksed, mida kasutavad igapäevaselt juba kümned tuhanded eestlased.

„Ilmselt on juba lähiaastail mobiilimaksete tegemine sama tavaline kui täna näiteks m-parkimine,“ usub Telia Eesti mTasku ärijuht Ave Vahemets. „Enamus inimesi kannab oma nutitelefoni kõikjal kaasas ning seetõttu on loogiline, et lihtsuse ja mugavuse huvides eelistatakse erinevate ostude ja maksete teostamiseks üha enam oma telefoni.“

Kohalikus kaubandusvõrgus on mobiilimaksete võidukäik juba alanud. Näiteks Tallinna Kaubamaja Grupi kauplused (sh Selverid) ning ABC Supermarkets kauplused (Comarketid) ja Delice Toidupoed võimaldavad juba mõnda aega oma klientidele mTasku mobiilimakseid. Sama teed on läinud ka mitmed kohvikud ja söögikohad (näiteks Reval Café ja Maitsete Tänav), rõivakauplused (näiteks Okaidi ja Change), kosmeetikapoed jne.

mTasku näol on tegu Eestis loodud mobiilse rahakoti lahendusega, mis võimaldab koondada ühte äppi erinevad pangakaardid, kliendi- ja lojaalsuskaardid ning muud kaardid, mis tavaliselt rahakotis, taskutes või käekotis meiega kaasas käivad. Nii saab inimene endaga kaasas kanda kas või kümneid erinevate ettevõtete kliendi- ja pangakaarte, mis kõik on digitaalsed ning mugavalt lisatavad ja kasutatavad vaid paari näpuvajutusega. Ühtlasi kaob tänu mTaskule vajadus kaasas kanda sularaha, plastikkaarte ja  ühel päeval ka klassikalist rahakotti tervikuna.

mTasku teine oluline eelis on paindlikkus ning universaalsus

„Mitmed ettevõtted on loonud klientidele oma rakendusi, mis pakuvad lojaalsusprogramme ja soodustusi ning võib-olla ka maksevõimalusi. Sellega paralleelselt areneb turul ka teine suund ehk mobiilimaksed ja mobiilsed rahakotid. Kuigi esmapilgul võib tunduda, et need kaks suunda konkureerivad omavahel, pakub tegelikkuses mTasku kaupmehele hoopis atraktiivset ja ainulaadset lisavõimalust,“ ütleb Ave Vahemets.

Tema kinnitusel võimaldab mTasku olla teenusepakkujal oma kliendile lähemal, tema mobiilses rahakotis. Seejuures on mTasku lahendus kasulik nii nendele ettevõtetele, kellel on oma kliendilahendus juba olemas kui ka neile, kellel seda veel pole.

Nimelt saab kaupmees pakkuda mTasku kaudu oma klientidele digitaalset lojaalsusprogrammi, selle asemel, et teha seda näiteks plastikkaardi vahendusel. Lisaboonusena ei pea klient oma nutiseadmesse alla laadima järjekordset uut äppi, vaid saab lisada talle vajaliku või huvipakkuva kaupmehe mTaskusse, mida ta kasutab ka teiste kaupmeeste juures. Tänapäeva tarbija on väga teadlik keskkonnasäästlikkusest ning tavaprügi kõrval on oluliseks teemaks kerkimas ka digiprügi.

Tänaseks kasutab mTasku mobiilset rahakotti enam kui 70 000 inimest ning see arv kasvab iga päevaga. mTaskuga on sooritatud oste rohkem kui 7 miljoni euro ulatuses ning ostutehingute arv läheneb miljonile.

Ave Vahemetsa sõnul on kõik see alles algus ning mobiilimaksete tegelik mõju majandusele on märksa laiem. „Toiduainetööstuses on hetkel väga kuum teema pakendamine ja ühekordsed plastiknõud. Käimas on sõda joogikõrte vastu, sõda pakendite vastu jne. mTasku pakubki head võimalust vähendada plastikkaartide kasutust, kuna kõik mobiilsesse rahakotti lisatavad kaardid on digitaalsel kujul.“


Millised võimalusi pakub mTasku toitlustusettevõttele:

Kliendikaart kliendi nutitelefonis
mTaskusse saab lisada olemasoleva kliendikaardi/lojaalsusprogrammi või luua lojaalsusprogrammi, kui ettevõttel ei ole seda veel olemas. Klient ei unusta kliendikaarti koju ja autosse ega kaota seda ära, kuna see on alati kaasas tema nutitelefonis

Nutikas ja mugav maksevõimalus
mTaskusse saab lisada kõik Visa või MasterCardi pangakaardid. Maksmiseks on kliendil vaja vaid oma telefoni ja kaupmehe poolt pakutavat QR-koodi või NFC-märgist

mKviitung
Kaupmehe kassasse integreeritud mTasku makselahendusega käib lahutamatult kaasas ka elektroonilisel kujul kviitung. Nii vähendad prügi ja hoiad oma ostuajaloo mugavalt oma telefonis. Ostusid saad mTaskus otsida ja kuude lõikes kulutustel silma peal hoida.

Digitaalne kinkekaart
mTaskusse saab lisada olemasoleva kinkekaartide programmi või luua uue isegi juhul kui ettevõte ei ole seda varem kasutanud. mTaskus saab kinkekaarte osta, edasi kinkida endale sobiva summa ulatuses ja nendega ostude eest tasuda kas osaliselt või kogu summa ulatuses.

Kassavaba makselahendus
mTaskuga saab lihtsasti lahendada ka ilma kassasüsteemita müüki nagu näiteks kohvimasinad, joogi- ja snäkiautomaadid, massaažitoolid, tasulised tualetid jne. Kui aga on vajadus lihtsa liikuva kassalahenduse järgi, siis pakume mobiilset Paypo kassat. Paypo sobib kui lähed müüma messile, laadale, turule – võta kaasa vaid nutiseade ning asu kliente teenindama

E-poe maksed
Lisaks tavakassadele  saab mTaskuga maksta ka e-poodides. Kliendile on see mugav ja kiire veebimakse võimalus ilma internetipanka sisenemata ning kasutajaandmeid ja mobiil- või smart-ID koode sisestamiseta. Klient vajutab e-poes mTasku nupule, skaneerib QR-koodi ja kinnitab makse mTaskus olevate maksevahenditega

Informatsioon ettevõtte kohta
Ettevõtte mTasku kliendikaardi lahtrisse saab lisada olulist infot, näiteks lahtiolekuajad, asukoht, broneerimine jm. Nii ei pea klient infot teistest kanalitest otsima ning see on äpis olemas

Otsekommunikatsiooni kanal
Järgmise arendusena ilmub mTaskusse võimalus kasutada rakendust uudse kliendiga suhtlemiseks kanalina – saata eripakkumisi, teavitada kampaaniatest ja muust olulisest informatsioonist

Lisaks pakub mTasku ka teisi mugavaid võimalusi, mis aitavad digitaliseerida ja lihtsustada igapäevast asjaajamist. Näiteks võib rakendusse lisada digitaalseid töötõendeid ja läbipääsukaarte ning peatselt ka transpordikaarte. mKviitungid lihtsustavad raamatupidamist, sest mTaskust saab kviitungeid saata otse e-postile või raamatupidamisse PDF-formaadis.

 

 

 

 

ehk Digitark R@igo usub, et kuna (digi)tehnoloogia pakub täna võimalust efektiivsemalt tööd teha, mõnusamalt meelt lahutada ja mugavamalt oma igapäevatoimetusi ajada kui kunagi varem, oleks patt seda mitte kasutada.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi