Segway Ninebot G30 Max tõukeratas elektri jõul kulgemiseks

#elektriratas #Segaway #tõukeratas
6 min lugemine

Kui veel möödunud suvel olid elektrilised tõukerattad meie tänavatel uudiseks, siis tänavu ei üllata need enam kedagi. Lisaks sellele, et tagasi on ettevõtted, kes tegelevad rendiga, on neid omale soetanud ka arvestatav hulk inimesi. Nii ongi suuremates linnades näha suurel hulgal rõõmsate nägudega elektri jõul kulgejaid.

 

Kuna elektrilisted tõukerattad on saanud väga populaarseks, on üsna laiaks muutunud ka nende valik. Soovija saab valida nii kallimate, kui ka soodsamate variantide seast. Mõned pakutavatest liikuritest on suuremad, teised jällegi kompaktsed ning ka tootjatest leidub nii tuntumaid kui ka täiesti tundmatuid nimesid.

 

 

Üheks suuremaks ja tuntumaks tegijaks selles maailmas on aga Segway nimeline ettevõtte. Nende Ninebot ES mudeliseeria on kvaliteetne ja ennast tõestanud. Kes ei ole kursis, siis siinmail on ka renditõuksid olnud peamiselt Ninebot ES4 mudelid, mis on sisuliselt ES2 lisaakuga variant. Nüüd on aga Segway-l väljas uus mudel G30 Max, ning peale paari päevast testimist saame selle kohta teha ka esimesed kokkuvõtted. Lisainfona võib öelda, et ka Bolt-i uued tõukerattad on just sellel põhinevad.

 

Suurem ja raskem

Kuigi G30 Max näeb välja nagu enamik tõukerattaid, saab lähemal tutvusel selgeks, et tegemist on tavapärasest suurema liikuriga. Kõrgem on juhtraud, pisut on lisandunud pikkust ning laiem on ka seismiseks mõeldud pind. Selle sama seismiseks mõeldud ala alla on nüüd kolinud ka akud. Seega on seisulaud silmnähtavalt paks ja toekas. Ning esimese tõstmisega saab selgeks, et ka raske. Võrreldes vanema ES4-jaga on G30 tunduvalt raskem aparaat. Nimelt kaalub see tervelt 19 kilogrammi. Kui siia lisada ka isegi kokkupanduna küllaltki suured mõõdud, tähendab see, et nii-öelda kaasakantav see seade enam ei ole. Seega on näiteks linnakorteris ilma liftita majas viiendale korrusele seda tõukeratast päris keeruline tassida. Samamoodi võib suurus probleemiks osutuda siis, kui tekib soov seda näiteks suvilasse kaasa võtta. Moodsasse luukpärasse Max-i väga hästi ei mahuta või kui see ka õnnestub, tuleb suurem osa muust kraamist maha jätta.

Samas aga on suuremad ka uue mudeli rattad. Need on nüüd tervel 10 tollised ning pneumaatilised ehk õhuga täidetud. Lisaks on rehvi sisse lisatud ka veel lööke pehmendav vahukiht, mis tähendab, et sõit on tõesti pehme ja mugav. Seda isegi ebatasasel teel või suisa murul. Lisaks on nüüd kasutusele võetud tagarattavedu.

 

Sõit

Kuigi nii-öelda miinuseid teenib G30 oma kaalu ja suuruse pooles, siis sõiduga teeb see kõik tasa. Esiteks on Max-iga liikumine pehme ja stabiilne. Selle käitumine on rahulik ja kontrollitav ning seda igal pinnasel. Isegi murul või metsavahel liikudes ei teki tunnet, et kohe võiks ees oodata kukkumine. Linnas aga on seis veelgi parem. Siledal asfaldil on sõit mõnus ja nauditav. Pisemad jõnksud ja äärekivid ei tee samuti muret ning tänu suurtele ratastele ja õhkrehvidele, saab neist vaevata üle. Eriti hea on Max aga tõusudel. Kui tavaline tõukeratas jääb mäest ülesse sõites tuntavalt aeglasemaks, siis G30 ei tee kergema tõusu peale teist nägugi ja jätkab sama hooga. Väga harjumatu on esialgu samas gaasi toimimine. Nimelt hakkab tõukeratas gaasi järgi andes hoogsalt pidurdama. Seda seetõttu, et see on varustatud süsteemiga, mis laeb aeglustamisel akusid. Pidur ise on nüüd tavapärane käega vajutatav nagu jalgratastelgi leida võib.

Sõidurežiime on kolm: öko, tava ja sport. Esimene neist on väga aeglane, teine lihtsalt aeglane, kolmas aga täpselt paras. See tähendab piisavalt ergast kiirendust ja maksimaalset kiirust 25 km/h (elektrooniliselt piiratud). Kuna aga G30 Max on tavapärasest suurem ja raskem, tähendab see ka suuremat akut või õigemini rohkem pisikesi akusid. Suurema hulga elektrienergia üheks eeliseks on juba nimetatud kergus tõusude võtmisel, kuid teiseks ja peamiseks eeliseks võrreldes teiste tõukeratastega on sõiduulatus. Nimelt suudab uus mudel ilma täiendava laadimiseta läbida kuni 65 kilomeetrit. Seda on kümneid kilomeetreid rohkem, kui suudavad konkurendid. Tõele au andes peab sellise vahemaa läbimiseks kasutama muidugi säästlikumat režiimi ning paha ei tee ka see, kui sõitja on kaalult kergemapoolne, kuid G30 Max sõidab siiski palju kaugemale, kui tõukerattad tavapäraselt suudavad.

 

Ekraan ja muud lisad

Esile võiks tuua ka mõnusalt suurt ja hästi loetavate numbritega ekraani. See näitab kiirust, aku laetuse taset, valitud sõidurežiimi ning ka seda kas esituli põleb või mitte. Kuna tõukerattaga opereerimine käib ainult ühe nupu abil, on tuld üsna lihtne kogemata sisse lülitada ja sellisel juhul on vastav märguanne igati abiks. Uudne on ka juhtrauda sisseehitatud kell. Helina kuuldavale toomiseks piisab vaid käepidemel oleva ala keeramisest. Lihtne, kuid toimiv lahendus.

 

 

Uus on ka laadija või õigemini on laadimiseks vaja nüüd vaid tavalist elektrijuhet, sest kogu laadimiseks tarvitatav elektroonika on peidetud tõukeratta korpusesse. See tähendab, et kaasas ei pea kandma adapteriga laadijat ning vajaduse tekkimisel on uut standardset elektrijuhet soetada tunduvalt lihtsam, kui spetsiaalset Segway laadijat. Akud iseenesest saavad täis ca 6 tunniga.

 

Kokkuvõtte

Segway G30 Max kohta saab kokkuvõttes öelda, et tegemist väga-väga hea tõukerattaga. Sellel jätkub piisavalt jõudu, et säilitada oma kiirus ka mäest üles liikudes. Selle akudes olevast elekter viib sõitja kaugemale, kui enamik teised tõukerattad suudavad ning sõit ise on seejuures mugav ja pingevaba. Teisalt aga on sellel mugavusel oma hind. Esiteks tuleb lõivu maksta kompaktsuse osas. Niisama käeotsas seda mudelit enam ei tassi ning lisaks kaalule on tunduvalt suurenenud ka muud mõõdud. Teiseks aga on tublisti kosunud ka hind. Makstes suurusjärgus 700 eurot ehk ca poole rohkem, kui sama tootja ES2, tuleb tõenäoliselt tükk ega kaaluda, kas Max on sellevõrra ka poole parem.