Alustame muusikaga, nagu ikka. Elektroonilise muusika pioneer Jean-Michel Jarre on just see õige helilooja, kelle muusika sobib kui valatult uue elektrilise e-208 salongis mängima. Eriti tema üks tuntumaid lugusid Rendez-Vous oma erinevates variatsioonides.

 

Veidi fakte

 

Septembri lõpus tähistas Peugeot oma 210 sünnipäeva, olles üks vanimaid ja siiani eksisteerivaid automarke maailmas. Esimene Peugeot nime kandev sõiduk, tänapäeva mõistes täiesti öko, sest oli varustatud aurumootoriga, nägi ilmavalgust aastal 1889 Pariisi maailmanäitusel. Peugeot e-208 on ise samuti üks variatsioon mudelist 208, mis tunnistati Euroopa aasta autoks 2020. Žürii poolt vääris esiletõstmist PEUGEOT 208 mootorivalik, mis pakub klientidele valikuvabaduse elektri-, bensiini- või diiselmootori vahel. Lisaks leidis žürii poolt tunnustust uue PEUGEOT 208 mudeli julge disain ja tehnoloogilised lahendused. Ja ajaloo huvilistele veel üks fakt – 208 mudel on PEUGEOT juba kuues Aasta auto tiitliga pärjatud sõiduk.

 

Julge disain


Ma ise kasutaksin sõna julge asemel agressiivne disain ja seda eriti eestvaates, sest kiskja küünekraape jälgi meenutavad esituled jätavadki sellise jõulise mulje. Kas siis vaadates oma auto esitulede peegeldust eesseisva sõiduki peegeldusest või tahavaatepeeglist, kui näed 208 tagant lähenemas. Pimedas on kohe selge, et lähenemas on Peugeot 😊
Tagantvaates meeldib mulle tulesid ühendav must joon. Ka must katus ning mustad rattakoobaste ääred rõhutavad auto agressiivset disaini. Elektrilise mudeli eripäraks on väikesed rohekad e tähed C-piilaril ja roheka lisatooniga lõvi-logo.

Ka sisemuses jätkub musta värvi domineerimine. Must lagi ja mustad piilarikatted. Õnneks kahetoonilised poolnahkistmed leevendavad seda tumedust. Ja peale kolmandat-neljandat autosse istumist hakkas see tume sisemaailm mulle lausa meeldima.

 

Mitu elektriautot on pildil? Kolmteist elektrilist Hyundai Kona ja üks Peugeot e-208. Vahel on hea olla õigel ajal õiges kohas – sel päeval lisandus Telia autoparki 13 uut elektriautot.

 

Rooli taga


Poolnahkne iste on mugav ning ka küünarnukk leiab toetuspunkti käetoel. Kuid päris palju aega kulub väikese rooli ja selle taga oleva infoekraani vahelise optimaalse asukoha leidmiseks. Kui rool on parajal kõrgusel, varjab ta osaliselt infoekraani, kui aga näen tervet infoekraani, on rool minu jaoks liiga madal. Lõpuks teen kompromissi ja lepin pooliku ekraani nägemisega. Viimased kaks elektriautot esindavadki kahte äärmust – Peugeot minimalistliku rooli kõrval tundub Honda oma hiiglaslik.

 

 

Digitaalne näidikuplokk juhi ees on nüüd 3D, mis tähendab, et osa infost kuvatakse ruumiliselt.

Linnasõidul saab valida kaheastmelise pidurdamise vahel, kus II aste toimetab nagu e-Pedal Nissanis. Ehk siis selles asendis on pidurdamine täiesti tuntav ning aeglustus mõjuv. Hea meel on tõdeda, et Peugeot insenerid on selle peale ka mõelnud, sest kiiruse kasvades üle 60 km/h lülitub pidurdamine automaatselt I astmele. Maanteel 90 km/h kulgedes tähendaks II astmel „gaasipedaali“ vabastamine tagasõitjale äkkpidurdamist.

Vedrustus on mugav ja e-208 lihtsalt kulgeb üle ebatasase Kaabli uulitsa. Esiistmel tunnevad end igas kasvus sõitjad mugavalt, kuid tagaistmele kahe täiskasvanu mahutamine on paras proovitöö. Lühikese sõidu saab tehtud, kuid pikemat teekonda mina tagaistmel ette ei võtaks.

Igas loos peab midagi ka õpetlikku olema, sestap sai järgi proovitud kuidas erinevad marsruudid Ülemiste ja Keila vahel mõjutavad energiakulu.
Kiirem tee Ülemistelt Keilasse on läbi Tartu maantee ja edasi mööda Tallinna ringteed. Ehk siis hästi vähe linnaliiklust, mõnikümmend kilomeetrit 110 km/h ja mõned lõigud 70 km/h. Energiakulu sel teekonnal 15,6 kWh/100 km kohta ning keskmine kiirus 58 km/h.
Keilast tagasi läbi Pärnu maantee, Vabaduse puiestee ning lõpuots Järvevana teel. Keskmine kiirus tuli veidi väiksem – 45 km/h ja ka keskmine energiakulu tunduvalt väiksem – vaid 12,8 kWh/100 km kohta. Peugeot lubab tehnilistes andmetes 50 kWh akuga sõiduulatuseks 340 km ja keskmiseks kuluks 14,7 kWh/100 km kohta. Ainult linnas sõites õnnestub keskmine veelgi väiksemaks saada –  Viru keskuse parkimismajast Peetrisse sõites on lõpp-punktis ekraanil näiduks 12,6 kWh/100 km.

 

Multimeedia osakond

 

Peugeot on üks väheseid tootjaid, kel kogu infomenüü ja multimeedia valikud on eesti keelsed. 10-tolline ekraan on selge ning ka menüüdes liikumine loogiline.
Autonavi otsing leiab huvipunktide alt üles kõik läheduses olevad laadimisjaamad ning ei vaja selle jaoks eraldi telefoni WiFiga ühendumist nagu näiteks Kona Electric.
Heliosakond saab suurepäraselt hakkama maestro Jean-Michel Jarre heliloomingu taasesitamisega ning raadioheli on üle keskmise.

 

 

Üks etteheide mul multimeedia ekraani osas siiski on – milleks kuvada 24/7 ekraanil salongi temperatuure? Seda ekraanipinda saaks tunduvalt paremini ära kasutada – kasvõi Android Auto või Apple Carplay vaate suurendamiseks.

Kiirvalikuid salongi kütte osas saab teha mugavalt suurte ja selgete nuppude abil. Nende kohal asuvad multimeedia puutetundlikud juhtnupud on hästi nähtavad, kuid näpp vajab väga täpset suunamist, et õiget nuppu tabada. Ka istmesoojenduse nupud on puutetundlikud, kuid tänu asukohale paremini tabatavad.

Vaid veidi nurisen tagurduskaamera asukoha üle – kaamera on avatud kõigile meie neljale aastaajale ning määrdub üpris kiiresti. Teiselt poolt suudab auto, kasutades andureid, kuvada läheduses olevad takistused digitaalselt ja 360 kraadise vaatenurgana ja seda ilma kaamera pildita ja seetõttu täielikku pimesi tagurdamist ei toimu.

 

 

Peugeot e-208 on auto, millega saab mugavalt oma igapäevased sõidud linna ja lähivalla vahel maha sõita ja seda energiakulu vaates säästlikumaltki kui tootja ise lubab. Puudub vajadus igapäevaseks laadimiseks ning 300+ sõiduulatus on piisav, et võtta ette mõni pikem reis kasvõi maale vanaema juurde.

Õhku jääb vaid küsimus – miks autole lähenemine ja uste avamine katkestab laadimise? Kes teab, küll oleks hea.

ehk Digilemb teab omast elust, et mehed jäävad ikka lasteks, aga ajapikku muutuvad nende «mänguasjad» targemaks ja kallimaks. «Ja et olla päris sooneutraalne, siis olen tähele pannud, et sellised muutused on omased ka naistele,» selgitab ta ja tutvustab õhinaga oma «mänguasju», milleks on nutifon, peegelkaamera ja Mobiil-ID. Kauges digimaailma alguses, kus Juku PC oli kõva sõna ning dial-up ühenduste igapäevase kasutamiseni oli veel kümmekond aastat minna, nägi Digilemb juba digitulevikku. «Olen pea kogu elu tegelenud õpetamisega-koolitamisega ning seetõttu on välja kujunenud üks lihtne moto – puust ja punaseks,» muigab ta. «Muutvad tehnoloogiad, tulevad üha uuemad ja uuemad ning veelgi targemad seadmed, kuid kasutaja on tihti jäetud vaid suurte arvude ning tugeva turunduse meelevalda,» peab ta oluliseks kaitsta digitarklust jagades just nõrgemaid tehnotormlemises. «Koos digimaailma arenguga peame harima ka kasutajat targemaks, et neist muutustest täie raha eest rõõmu tunda.»

Kommentaarid