Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.
Koerad on polaarretke kõige truumad ja olulisemad abilised. Foto: Hans Markus Antson

Kui esimese päeva hommik algas juba 4.30, siis teinegi päev algas varakult, kuid mitte nii vara. Eelmisel õhtul olime koerte järgmise hommiku toidu ette valmistanud, mis andis hommikul meile endile veidi rohkem aega. Kuna meile öeldi, et koerte kuum vesi on valmis kell 7, siis oli meie enda arvestada, mis kell ärkame. Öösel ärkasin vaid korra üles, kui kuulsin, et tuul oli tõusnud ja väljas möllas korralik lumetorm. Hommikul oli hea tõdeda, et olime eelmisel õhtul telgi tuult õigesti arvestades korrektselt üles seadnud.

Eelmisel õhtul olime termostesse kuuma vee varunud, tänu millele sai hommikut süüa magamiskotist välja pugemata. Kui hommikusöök söödud, asusime hommikuste kohustuste juurde: koerte toitmine, laagriplatsi kokkupakkimine, koerte kelgu ette rakendamine – ja võiski liikuma asuda. Teele saime umbes kella 10 paiku.

põnev päev = teekond rajalt kõrvale

Teise päeva hommikul polnud meil veel õrna aimugi, et sellest tuleb kõige põnevam ja seiklusrohkem päev. Päeva esimese poole sõitsime lumesajus ja koerad pidid paksus lumes teed rajama. Silm ei teinud enam vahet, kus hakkas maa ja kus lõppes taevas.

Nullilähedane nähtavus matkateel. Foto: Hans Markus Antson

Checkpoint’is tegime kiire söögipausi. Tuisu eest varju otsimiseks kasutasime windsack’i, mis võimaldas meil lõunat süüa rahulikult, ilma külmetamata.

Päeva teine pool aga kujunes eriti huvitavaks, sest meie musher Tom viis meid alatasa postidega märgistatud rajalt kõrvale. Ta ütles seda meile juba esimesel päeval, et teeb meie sõidu veidi huvitavamaks ja näitab meile paikasid, kuhu teised ei satu. Mees oli elukogenud ja ütles, et tunneb siinset kanti väga hästi. Sellele vaatamata eksisime lumetuisus ära.

Lumesajus ja adrenaliinikütist teejuhiga võib kergesti teelt kõrvale kalduda. Foto: Hans Markus Antson

Sel hetkel võis Tomi veidi murelikuna näha, kuid nii mina kui ka ülejäänud tiimikaaslased (Babek, Lucinda ja Zagdaa) nautisime olukorda. Meie emotsioonid olid laes, sest just enne pidime üles saama ühest väga järsust mäest ja järgmine hetk tuli kogu reisi kõige järsem laskumine, kus nii Babek kui ka Lucinda kummuli käisid. Vot see oli elamus!

Ometi meil vedas. Me ei jõudnud just väga pikalt kadunud olla, sest üks kohalik saam, kes oli lõunapausil checkpoint’is, oli meile lumesaaniga järgnenud. Ta näitas Tomile teeotsa kätte ja veel enne rajale tagasi jõudmist tegime ühe lühikese peatuse oja ääres, kus oma veevarusid täiendasime. Edasi kulges reis piki postidega tähistatud rada, kuid sõidu lõpupoole oli seegi väga emotsiooniderohke. Nimelt tuli metsa vahel üks pikemat sorti laskumine, mis muutis päeva lõpu samuti meeldejäävaks.

Tiimitöö ja hea varustus teevad päeva paremaks

Laagripaika jõudsime umbes poole kaheksa paiku, tund-poolteist pärast teisi. See tähendas, et olime teel olnud umbes 8–9 tundi. Selleks hetkeks olid meie kõigi kõhud tühjad ja kohustuste täitmine võttis tavapärasest rohkem energiat. Leppisime tiimikaaslastega kokku, et mina ja Lucinda paneme üles telgi ning Babek ja Zagdaa tegelevad koerte söötmisega. Õhtuhämaras oli aega lõpuks ka ise süüa.

Väsitava päeva lõpuks on söök ja mugav puhkamisase kõige olulisemad. Foto: Hans Markus Antson

Nüüd oli ilm muutunud juba väga vesiseks ja terve päev oli pigem kergelt plussis olnud. Kuna filmisin vahepeal ka iPhone’iga, siis olen väga tänulik, et mu telefoni ümber oli Lifeproof Fre ümbris, muidu oleksin pidevalt muretsenud, et telefon saab liialt niiskust.

Hans Markus Antson on 20aastane loodusfotograaf, kes kogus 2015. aasta lõpus 56 854 eestlase poolthääle ja teenis välja koha polaarekspeditsioonile Fjällräven Polar 2016, mis toimub aprillis. Jälgime koos, kuidas Hans Markus seiklusteks Rootsis ja Norras valmistub. Vaata ka Hans Markuse blogi aadressil hmantson.tumblr.com

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi