Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Mäletate aega, kui inimesed käisid pliiatsi ja paberilipikuga bussipeatustes ajatabeleid ümber kirjutamas, et teaks, millal bussi peale minna? Nüüdseks on mugavamad võimalused ja nagu eksperiment näitas – täiesti toimivad!

Google Maps ütleb, millise bussi peale järgmisena minna. Foto: ekraanitõmmis

Juba mõnda aega pole kõige populaarsem kaardirakendus Google Maps pelgalt kaart, vaid pakub lisateenuste näol abi nii reisidel kui ka igapäevastel liikumistel. Vastavalt sellele, kas on plaanis liikuda jalgsi, auto või ühistranspordiga, tekivad aadressi sisestamisel sellekohased valikud ning välja on toodud isegi ajakulu. Hiljuti lisandus ka eraldi nupp Uberi kutsumiseks koos orienteeruva maksumusega. Jällegi üks asi, mida me veel mõned aastad tagasi ette ei kujutanud. Paar aastat tagasi polnud Google Maps veel eriti töökindel. Navigeerimine oli omal vastutusel ja tihti tuli ette, et rakendus jäi asukoha määramisega hätta. Vähemalt minul pole viimase poole aasta jooksul enam probleeme esinenud.

Äpp ei soovita variante, mille kohaselt peaksid üle autotee spurtima, et napilt sulguvate uste vahelt trollile jõuda.

IMG_0505
Trafi näitab ühistranspordivahendi reaalset asukohta. Foto: ekraanitõmmis

Viimastel nädalatel, kui auto on olnud remondis, olen katsetanud just Google Maps`i ühistranspordifunktsiooni. Alguses pelgasin, et ehk on valed bussiajad, aga kiiresti selgus, et täiesti uuendatud ja kehtivad. Äpp ei soovita kõige ekstreemsemaid variante, mis sunniksid sind üle autotee spurtima, et napilt sulguvate uste vahelt trollile jõuda – pigem mõistlikud arvutused.

Tihti aga tuleb ette liikumist tipptundide ajal ja sõidugraafiku-järgne plaan ei pruugi osutuda realistlikuks. Nii tekib mitmeid küsimusi. Kas üldse minna peatusesse ja kui, siis kas kiire sammuga või just rahulikult? Peatuses võib selguda, et bussi pole – kas on juba ära läinud või pole veel jõudnud? Siinkohal aitab asjatut ajakulu vältida leedukate leiutatud „Trafi“, mis kogub kokku bussides oleva GPS-info ning kuvab seda reaalajakaardil. Seega on kohe selge, kas oodatud sõiduvahend istub ummikus või on juba kaugel ees.

Ainult ühistranspordiga liiklejale pole ehk Google´i kaarti vajagi, sest „Trafi“ pakub samamoodi võimalusi kohalejõudmiseks. Olles esimesega harjunud, nõuab „Trafi“ sisseelamiseks aega. Kui liikumist tuleb ette erinevatel viisidel, on paljudesse telefonidesse juba eelinstallitud „Google Maps“ kõige lihtsam, ülevaatlikum ja universaalsem, kuid ühistranspordiga liiklejale sobib suurepäraselt kokku „Trafiga“.

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid