Nostalgialaks: 15 aastat tagasi jõudis Eesti kodudesse Elioni digiTV

#digiTV #Kristjan Viilmann #telia tv #TV-turg

Aprillis 2006 tutvustas toonane Elion Eestis oma uhiuut teenust nimega Elioni digiTV ning alguse sai digikanalite ja internetitelevisiooni võidukäik.

 

Kui Elion tuli 2006. aasta aprillis välja oma uudse digiTV lahendusega, tähistas see Eestis sisuliselt uue ajastu algust, kuna esmakordselt jõudis televisiooniteenus massideni üle internetivõrgu.

Samuti oli tegu ajaga, mil kõik digitaalne oli väga populaarne ning seda rõhutas ka teenuse nimi – digiTV.

Loomulikult armastati sel ajal digitaalse televisiooni eeliseid rõhutada ka kõikvõimalikes sõnumites. Näiteks:

  • digitaalsel televisioonil on oluliselt parem pilt ja heli, kuna puuduvad analoog TV-le iseloomulikud peegeldused ja häired;
  • võimalus kasutada erinevat lisainformatsiooni – erinevates keeltes heli, subtiitreid, mahukamat teleteksti;
  • tulevikus saab pakkuda ka kõrglahutusega televisiooni HDTV (High Definition TV).

Info, millega Elion 2006. aasta aprillis avalikkuse ette tuli, teatas, et Elioni digiTV-ga on võimalik vaadata digitaalselt 40 populaarsemat TV-kanalit ning kuulata 15 raadiokanalit. Sama aasta sügisest oli plaanis lisada uuendus, mis võimaldas valida oma digiTV paketile kanaleid juurde gruppidena, nagu näiteks filmid, muusika ja sport. Pakett, kuhu kuulus 40 digiTV kanalit, maksis sel ajal 75 krooni kuus, 14 analoog-TV kanaliga paketi eest tuli välja käia aga 35 krooni kuus.

Digitaalse telepildi edastamine oli Elioni jaoks uus ja perspektiivne tegevusvaldkond ning paljudele inimestele tuli sideoperaatori säärane samm päris suure üllatusena.

Põnevaid meenutusi ja nostalgilist äratundmist 15 aasta tagusest ajast leiab ka erinevatest meediaväljaannetest. Näiteks kirjutas veebileht Kinnisvarauudised.ee 31. oktoobril 2006, et Elion on oma digitelevisiooniga massturul olnud kuus kuud ning saanud selle aja jooksul ligi 20 500 klienti, mis ühtlasi tähendas, et tegu oli suurima digiTV pakkujaga Eestis.

15 aastaga on TV-turg väga palju muutunud

Samast uudisest käisid veel läbi sellised põnevad faktid, et Elioni Kolmiklahendus pakkus ülikiiret internetiühendust allalaadimisega kuni 12 Mbit/s ning et 2006. aasta lõpus oli ettevõttel plaan tutvustada Eestis sellist moodsat lahendust nagu digitaalne kaugvideolaenutus.

„Kunagisest Elioni digiTV teenusest on tänaseks välja kasvanud Telia TV, mis jõuab igapäevaselt enam kui 200 000 Eestimaa kodusse. Viimase 15 aasta jooksul on aga kogu meie teleteenus läbi teinud tohutu arengu,“ sõnas Telia Eesti erakliendiüksuse juht Kristjan Viilmann.

„Ilmselt ei sooviks enamus filmisõpru täna enam käia füüsilistes filmilaenutuspunktides, kus sai 24 tunniks laenutada VHS kasseti enda soovitud filmiga. Samuti ei pea enam oma lemmiksaate või -filmi nägemiseks kindlal ajal teleri ette jõudma, kuna suurt osa täna nähtavast telesisust saab soovi korral järelvaadata. Kõigele lisaks on võrreldes 15 aasta taguse ajaga kordades suurenenud pakutava TV-sisu ja meelelahutuse hulk ning kardinaalselt on muutunud ka see, kuidas me erinevat sisu ja meelelahutust tarbime –  täna saame seda teha endale sobiva seadme abil ning kogu meie lemmiksisu on nutitelefonide ja tahvelarvutitega pidevalt meiega kaasas. Kuna erinevate TV-lahenduste ja uute võimaluste areng on täna endiselt kiire, saame usutavasti ka 2036. aastal meenutada samasuguse heldimuse ja nostalgiaga aastat 2021,“ lisas Viilmann.

 

 

ehk Digitark R@igo usub, et kuna (digi)tehnoloogia pakub täna võimalust efektiivsemalt tööd teha, mõnusamalt meelt lahutada ja mugavamalt oma igapäevatoimetusi ajada kui kunagi varem, oleks patt seda mitte kasutada.

Kommentaarid