Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.
Allikas: Shutterstock

DJI Mavic Air on droon, mille sarnast pole varem nähtud – ülivõimast sisu peitev lennumasin, mis on napilt suurem kui Samsung Galaxy S8+. Erinevalt näiteks Phantom-seeria droonidest, mille kaasaskandmiseks on tarvis spetsiaalset seljakotti või kohvrit, mahub Air raskusteta ära kasvõi jope põuetaskusse, mis teeb drooni reisile kaasavõtmise eriti mugavaks. Mul õnnestus üks selline üheks nädalavahetuseks enda kätte saada ning järgnevalt kirjutangi oma kogemusest lennumasinaga, mida paljud on juba praegu iseloomustanud kui parimat müügil olevat drooni hobilendurile aastal 2018.

 

Kõigest 430 grammi kaaluv ning vaid 18,4 x 6,4 cm suurune Mavic Air ei ole oma pisikestest mõõtmetest hoolimata droon, millega kannataks ainult selfisid teha. Air lendab kiirusega kuni 68 km/h, püsib õhus u 21 minutit, lendab kuni 5000 meetri kõrgusele ja fimib 4K resolutsioonis videoid. Kolmeteljeline gimbal (nagu suurematel Phantom-seeria droonidelgi) vastutab selle eest, et ka algaja droonijuhi “jõnksliku” lennuoskuse või eestimaiste tuuleiilide kiuste kõik videod sujuvad oleks. Lennukilomeetrite muretumaks läbimiseks on droon varustatud ka sensoritega ees, taga ja põhjal, mis puude ja postide otsa lendamise pisut keerulisemaks muudavad.

Tehnilised spetsifikatsioonid:

  • Lennuaeg: 21 minutit
  • Maksimaalne kõrgus: 5000 m
  • Saatja tööraadius: 4000 m
  • Kaamera: 12 MP
  • Vaatenurk: 85 kraadi
  • Maksimaalne pildi suurus: 4056 x 3040 pikslit
  • Video lahutusvõime: 4K UHD (3840 x 2160 pikslit)
  • Mälukaart: Kuni 64 GB klass 10, UHS-1 või kiirem
  • Stabilisaator: 3-teljeline
  • Tarkvaraline ühilduvus: Android 4.4 või uuem, iOS 9 või uuem

Kindlasti kardavad paljud, kes drooni soetamist kaaluvad, et peale paarinädalast tuhinat jääb u 1000 eurot maksev lennumasin nurka tolmu koguma. Suuremate droonide puhul võib see nii ka olla, sest iga kord, kui mõne sugulase osmikut või rabalaugast filmima lähed, pead kokku pakkima kohvri kogu varustusega, kohale jõudes aega kulutama tiivikute külge kruttimisele ja muu ülesseadmisele ning hiljem kõik uuesti lahti võtma, kohvrisse pakkima ja koju tassima. Mavic Air (ja Mavic Pro) seevastu on ülikompaktne, kokkuvolditav ning ei vaja sisuliselt mingit ettevalmistust – lendu laskmiseks piisab jalgade lahtivoltimisest ja objektiivikatte eemaldamisest ning drooni saab juhtida kasvõi nutitelefoniga (kuigi mugavam on seda teha, kasutades spetsiaalset pulti). Nii võid drooni hoida kasvõi auto kindalaekas ja ilusat kirikut või maastikku nähes selle minutitega lendu lasta ja ilusad kaadrid üles võtta.

 

 

Seekord ei pidanud droonile puu otsa järele ronima

 

Enne Mavic Airi olen drooni lennutanud ainult ühel korral, mis lõppes sellega, et pidin sellele kuuse otsa järele ronima. Airiga seda ei juhtunud, sest tänu ees, taga ja põhja all olevatele sensoritele peatub ta enne, kui millelegi otsa sõidab – suuremat tähelepanu peab pöörama aga külg ees lendamisele, sest külgedel sensoreid ei ole.

 

[customvideo url=”https://youtu.be/reb3tnW22F4″ width=”800″ height=”400″ align=”none”]

 

Kõige rohkem meeldib mulle Airi uskumatu lihtsus: voldi jalad välja, lülita sisse, vajadusel kalibreeri kompass (üks tiir ümber oma telje, hoides drooni vertikaalselt, ja teine tiir, hoides drooni horisontaalselt), tõmba sisselülitamiseks juhtkangid diagonaalis alla keskele kokku ja valmis ta ongi. Pärast minut-kaks kestnud harjumist tiirutasin juba julgelt ümber paarsada meetrit eemal oleva kiriku torni.

 

[customvideo url=”https://youtu.be/k82vAmXmCXA” width=”800″ height=”400″ align=”none”]

 

Drooni juhtimine käib DJI Go 4 rakendusega, mis on üsna kasutajasõbralik ja ei vaja pikka harjumist, et peamistest funktsioonidest selgust saada. Rakenduse kaudu saad erinevate filtrite ja muusika näol kergemat videotöötlustki teha, kuid videomaterjali põhjalikumaks manipuleerimiseks on kasulik alla laadida spetsiifilisemaid programme (kes ei taha investeerida profitarkvarasse, saab hakkama ka Windows Movie Makeri või iMoviega). Inspiratsiooni ammutamiseks saad samast rakendusest vaadata ka teiste üleslaaditud materjali ning seda ka ise üles laadida.

Üsna kiiresti avastasin, et koerad pinisevaid lennumasinaid ei armasta ja üritavad neist kas suure kaarega mööda minna või neid, vastupidi igaks juhuks hammustada. Seetõttu on väga kasulik õppida Airi lendu laskma ja maandama otse käest, mis selle kompaktse suuruse tõttu ei ole õnneks üldse keeruline. Ehk kui soovid drooni selleks, et oma koerast vahvaid õhukaadreid saada, siis pead ilmselt arvestama mõningase harjumisajaga, sest isegi kui su koer drooni ei karda, unustab ta selle õhusolemise ajal kõik muu ja vahib ainiti seda kummaliselt suurt ja lärmakat kärbest.

 

[customvideo url=”https://youtu.be/HVmc-QV-kPE” width=”800″ height=”400″ align=”none”]

 

Drooni kokkupaneku ja juhtimise imelihtsaks muutmine on vaid üks pool suurepäraste kaadrite saamiseks. Teine pool on automaatsed lennurežiimid ja muud tarkvaralised abilised, mis ka algajale operaatorile maailmatasemel filmikunstniku tunde tekitaksid. Selleks on Airil hulk varasematestki droonidest tuttavaid funktsioone nagu objekti jälitamine, ümber selle ringide tegemine ja ka viipejuhtimine, mis võimaldab puldi üldse käest panna ning drooni käte abil juhtida. Kuna Star Warsi tegelaste kombel käsi vehkides drooni juhtimine ei ole minu teema, siis piirdusin seekord puldiga, kuid drooni võimekusest räägib see nii mõndagi.

 

[customvideo url=”https://youtu.be/D5qFti77wFk” width=”800″ height=”400″ align=”none”]

 

Kuus kiirvõtterežiimi (Quickshots) on Airi ühed lahedamad funktsioonid, mis lubavad teha palju professionaalsemaid videoid, kui nende tegemisele kuluv pingutus seda arvata lubaks. Vali vaid üks välja (Asteroid, Boomerang, Rocket, Circle, Dronie ja Helix), joonista näpuga ristkülik ümber soovitud objekti, vajuta sellele ning droon lendab minema eelprogrammeeritud lennutrajektoorile. Näiteks Asteroid loob objektist eemale lennates automaatselt maakera imiteeriva sfäärilise kaadri.

 

[customvideo url=”https://youtu.be/84cqX6-C3jk” width=”800″ height=”400″ align=”none”]

 

Kuna põnevaid funktsioone on droonil palju ja mitme akuga võib õhus püsida kasvõi tunde, ei ole üldse probleem kogu mälukaart väga kiiresti täis filmida. Olukordadeks, mil keset lendu saab mälukaart täis ja uut ei ole kuskilt võtta, on Airil varuks 8 GB sisemälu. Tänu sellele sain viimasel õhtul ääreni täis mälukaardist hoolimata üles võtta veel ühed ilusad kaadrid Võrtsjärve kukkuvast päikesest.

 

Kokkuvõtteks

 

Tundub, et DJI Mavic Airi puhul on täppi pandud sisuliselt iga hobilennutaja jaoks olulise punktiga. Mavic Proga võrreldes väiksema lennukauguse ja -aja kompenseerib Airi uskumatu kompaktsus ja arenenum kaamera. Julgen öelda, et praegu oma esimest drooni otsiv huviline turult paremat kui Mavic Air ei leia.

 

 

 

 

 

ehk digitaavi sai oma hüüdnime täiesti juhuslikult. "Kuid see sobib mulle," on ta sellega nüüdseks juba harjunud. "Kõik digitehnoloogiaga seonduv peab olema lihtsasti arusaadav, mugav kasutada ning märkamatult minu igapäevaelusse sobituma," räägib Digitaavi. "Telefon, sülearvuti ning Google-kalender on minu igapäevased abimehed ja assistendid, milleta ma oma elu enam ette ei kujuta. Kohtumised, trennid, puhkused – kõik on kirjas kalendris, mis omakorda on kõikide seadmete vahel sünkroniseeritud." Digimaailmaga sai DIgitaavi põgusalt tuttavaks juba ligi 15 aastat tagasi kooli arvutitunnis oma esimest e-posti kontot luues. "Suurem huvi tekkis aga esimese nutitelefoniga, milleks oli HTC Wildfire, mis oma tehnilistelt näitajatelt kuigi võimekas telefon ei olnud, sest näiteks Instagram seal tööle ei hakanudki," meenutab Digitaavi, nägu muigel. Paljudele kõlab sõna “digi” Digitaavi sõnul hirmutava ning halvaendelisena. "Minu eesmärk on tuua inimesed, kes võib-olla seni selle maailmaga kokku puutunud ei ole, lähemale teenustele, tehnoloogiatele ning vidinatele, millest neile igapäevaelus kasu tõuseks." Digitaavi kirjutab uudiseid teemadel, mis talle endale huvi pakuvad. "Üritan seda teha keeles, mis on arusaadav kõigile."

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi