Selgitame lihtsalt, mis on selle aasta üks elevust tekitavamaid äppe Clubhouse.

 

Eelmisel suvel oli ühismeedia äpil Clubhouse kõigest mõni tuhat kasutajat. Need olid peamiselt Silicon Valley tehnoloogia valdkonnas töötavad inimesed ja riskikapitalistid, kes kasutasid rakendust üksteisega pandeemia ajal suhtlemiseks. Täna on Clubhouse’s miljoneid kasutajaid, platvormi väärtuseks hinnatud miljard dollarit ja selle ümber kogunenud tohutult furoori ja elevust. Clubhouse’ga liitusid eelmisel kuul Elon Musk ja Mark Zuckerberg, mis tõi omakorda kaasa meeletu huvi kasvu ja viis platvormi äärepealt kokkujooksmiseni.

Kui võrrelda Facebooki, Twitteri või Instagramiga on siiski tegu veel küllalt väikse klubiga ning kui sa ei tea veel, mis see on, siis tutvustame natuke lähemalt.

 

Mis see on?

 

Ühismeedia äpp, mis laseb inimestel koguneda audiovestlusteks, et arutleda erinevatel teemadel, olgu selleks sport, bitcoin või vaimne tervis. Audiovestlused? Jah, nagu chattimine, aga ilma trükkimata, vaid rääkides – ehk siis oleme ringiga jõudnud tagasi vana hea üksteisega rääkimiseni.

Ruumid, kus vestlus hargneb võib jagada kaheks grupiks: nendeks, kes räägivad ja teised, kes kuulavad. Osalejad näevad kõiki, kes vestluses osalevad ja keda võib olla kokku tuhandeid. Erinevalt näiteks Twitterist on Clubhouse suletud ja hierarhiline platvorm. Ruumi moderaator näeb vestluseid ja saab osalejaid juurde võtta ja neid, kes käituda ei oska, välja visata. “Klubid”, milles osaleda on jagatud teemade järgi, kaks või rohkem kasutajat saavad omavahel grupi moodustada ja alustada uut vestlust.

Nii, et mitmeski mõttes on Clubhouse justkui podcasti-rakendus, milles mängivates podcastides saavad kasutajad sõna sekka öelda. Fookus on häälel, mitte tekstidel, fotodel ega videodel – just see teeb äpi teistest erinevaks ja huvitavaks. Praegusel videokõnede ajastul, kus räägitakse Zoomi väsimusest, mis tekib pidevast kaamera ees olemisest, on värskendav, et Clubhouse ei nõua ühegi kaamera sisselülitamist.

 

Kes seal on?

 

Nii nagu nimi vihjab on Clubhouse loodud esialgu eksklusiivsena: sinna jõudmiseks on vaja juba olemasoleva kasutaja kutset. Alguses said sinna ennekõike riskikapitalistid, kes äppi investeerisid, internetiettevõtjad ja vloggerid ning suunamudijad.

Kuigi platvormi on süüdistatud meestekesksuses, siis on seal ka naisi. Võimalus avatult infot jagada on Clubhouse’i teinud populaarseks riikides, mille valitsus on tuntud repressiivsete jõuvõtete poolest. Veebruaris tegi Hiina oma riigis Clubhouse’i kättesaamatuks, kirjutab The New York Times. Praegu on äpis veel väikse koha ja algusaja hõngu. Kellegi tuttava nägemine on seal pigem üllatav ja haruldane.

 

Kuidas saada kutse?

 

Clubhouse on hetkel saadaval ainult iOS-le. Iga inimene, kes on kutse saanud, saab omakorda mingi arvu kutseid, mida ise laiali jagada. Aktiivsed kasutajad saavad rohkem kutseid, mida teistele anda. Nii et liitumiseks tuleks leida sõber või tuttav, kes on juba sees. Kui see ebaõnnestub, siis eBay abil saab kutse endale osta, hinnad varieeruvad kolmekümnest dollarist kuni kahekümne tuhandeni. Kolmas võimalus on lihtsalt oodata. Koduleht teatab, et Clubhouse avatakse laiemale ringile või lausa kõigile, tulevikus. Samuti on töös Androidi versioon.

 

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid