
Kodumaist telefonirakendust on alati suur rõõm arvustada. Esiteks juba seetõttu, et neid on vähe. Teiseks aga siis, kui see rakendus on kasulik ja asjakohane, nagu seda on Minu Telia.
Minu Telia on juba kolmas Telia rakendus minu telefonis lisaks Minu TV-le ja Eesti Vabariigi juubelirakendusele. Ning isiklikult minu jaoks on tegu ka kõige olulisema rakendusega, ehkki ma kõiki rakenduse pakutavaid võimalusi otseselt ei vaja.
Rakendusel on kokku viis tääbi või sakki: avaleht, kus on jooksvad andmed netikasutuse, kõneaja ja SMS-ide kohta; info internetikasutuse kohta tagasivaatavalt 4 kuu kohta; arveldusinfo; tellitud teenuste loetelu ning rakenduse sätted. Vaatame neid kõiki lähemalt.
Avaleht
Avalehel on kasutajale selgel ja intuitiivsel moel esitatud kehtiva kuu jooksul kasutatud internetimaht, kõneaeg ning saadetud SMS-ide arv. Info on esitatud nii numbriliselt kui ka nägusa ja selge visualiseeringuna, kus on eraldatud nii kasutaja enda andmed kui ka teiste samasse paketti (kuid näiteks teistele kasutajatele nagu lapsed ja teised pereliikmed) kuuluvate seadmete andmed. Ilmselt esteetilistel kaalutlustel on visuaali juures erinevate kasutajate jaoks kasutatud erinevaid sinise toone, kuigi selgema arusaamise huvides oleks võinud ju rakendada täiesti erinevaid (nt vastand) värve. Igatahes minu jaoks oli avalehel infot täiesti piisavalt ning kõik see oli esitatud selgelt ja arusaadavalt.
Internetikasutus
Sellel lehel on graafikuna eksponeeritud kasutaja iga seadme netikasutus nii käesoleva kuu jaoks kui ka tagasiulatuvalt kolme eelmise kuu jooksul. Kasutaja võib ajaliinil leida kasutatud internetimahu iga päeva kohta eraldi.
Kuigi iseenesest mul sellisest infost otsest kasu ei ole, oli ometigi põnev jälgida mahtude kõikumist päevade kaupa. Maksimaalselt oli minu isiklikuks päevaseks rekordiks 0,45 GB ning miinimumiks 95 MB. Paraku ei mäleta ma tagantjärele enam nende päevade interneti kasutusmustrit. Küll aga annab see hea võimaluse vanematele kontrollida oma järeltulijate netikasutust.
Ainuke etteheide, mis ma siin rakendusele teeksin, on see, et täpset kuupäeva on n-ö kuupäevaskaalal keeruline valida ning see võib nõuda mitut katset. Selle konkreetse päeva valiku võiks rakendust arendades muuta veidi intuitiivsemaks ja hõlpsamaks. Lisaks tahaks seal näha ka mingit poolaasta, kuu või kasvõi nädala keskmist kasutatud andmemahtu, ilma et ise peaks seda välja hakkama arvestama.

Arveldus
Minu jaoks oli see alaleht kõige kasulikum. Leht kuvab makstud ja maksmata arved kuni pooleaastase tagasivaatega. Näpuga kuudel klikkides avaneb alguses lõppsumma ning järgmise klikiga juba arve täielikult.
Kõige meeldivam aga on selle rakenduse juures võimalus liikuda arvelduse lehelt otse panka telefoni või koduinterneti arveid maksma. Olen ise üpris hajameelne arvete maksja ning vägagi tihti saadab Telia mulle telefoni teateid, et maksetähtaeg on üle läinud ning arve vajab kohest maksmist. Nii tuligi mulle peale Minu Telia telefoni laadimist järjekordne teade maksmata arvest ning tänu kõnealusele rakendusele sain arve kohe kiiresti ja mugavalt ära maksta. Kahtlustan, et seda võimalust olen sunnitud veel korduvalt kasutama ka tulevikus.
Teenused
Teenuste alarubriigis on loetletud igale seadmele kehtivad teenused ja paketid. Ma küll ei kujuta ette olukorda, millal mul seda infot vaja võiks minna. Tegelikult tundubki mulle see lehekülg veel üpris toores ning mitmes mõttes ebafunktsionaalne. See leht eraldi õigustaks ennast juhul, kui samal lehel saaks teha ka muutusi oma teenustes, tellitud andmesidepakettide mahtudes jms, sõlmida kasutuslepinguid uutele teenustele jne, jne. Teostusliku külje pealt ei tohiks see ju eriti raske olla ning kui aus olla, siis olen suhteliselt kindel, et asjakohase rakenduse edasises arenduses varem või hiljem need võimalused sinna ka tekivad.
Sätted
Sätete alajaotus on samuti enam kui spartalik. Seal on võimalik end rakendusest välja logida või määrata ennast püsivalt rakendusse sisselogituks, anda tagasisidet, teatada veast, võtta ühendust klienditeenindusega või helistada infotelefonil. Ometi võiks siia lisada veel nii mõndagi. Näiteks võimaluse teavitada kasutajat konkreetse andmesidememahu peatsest täitumisest kas sõnumi või helisignaaliga, et aegsasti paketimahtu suurendada.
Samuti võiks sätete lehel olla võimalus rakenduse erinevaid lehti aktiveerida või deaktiveerida. Nii võiks näiteks olla võimalus teenuste alajaotuse asemel aktiveerida hoopis mõõdik, mis suudaks määrata kindlaks reaalajas andmeside- ja wifi-võrgu üles- ja allalaadimiskiirused. Ehkki selliseid mõõdikuid on saadaval ka eraldi ja isegi tasuta rakendustena, tundub Minu Telia rakendus olevat just sobiv sellise võimaluse integreerimiseks.

Kokkuvõtteks
Hoolimata sellest, et Minu Telia rakendus on veel mõne nurga alt toorevõitu, peaks see olema kindlasti igas Telia nutitelefonis. Kasvõi selleks, et reguleerida enda netikasutust või kontrollida laste oma ehk siis hoida silma peal internetiarvete rahalisel küljel. Power is nothing without control, väitis kunagi üks Pirelli rehvifirma reklaam. Kui Telia internetiteenus pakub meile maailma ühte suuremat jõudu – infot –, siis Minu Telia hoiab selle kindlakäeliselt kontrolli all.
Laadi äpp alla App Store’ist – apple.co/2q5WGYy või Google Playst – bit.ly/2pneQpT
Kommentaarid