Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Miks on oluline luua erinevad WiFi võrgud ettevõtte külalistele ja töötajatele?

#moodne kontor #WiFi

On igapäevane, et kohtumisele saabuvad partnerid ja kliendid saavad kasutada nutiseadmes või arvutis WiFi-võrku, et lugeda e-kirju või saada ligipääs pilves asuvatele failidele. Ent kuidas on WiFi-võrku kõige lihtsam ja turvalisem lahendada, annab nõu Telia Eesti ärikliendi segmendijuht Cätlin Ingverg.

 

WiFi on elementaarne igas ettevõttes, kus liikuva tööviisi tõttu kasutatakse WiFi-võrku, kuna ei ole püsivat töökohta. Eriti oluliseks on teenindusettevõttele laitmatult töötav WiFi, sest külalised vajavad kvaliteetset ja turvalist WiFi-ühendust, näiteks majutus-, toitlustus-, koolitusasutused. Turvaline katkematu WiFi-võrk on saanud olulisemaks kui TV.

Loe täpsemalt WiFi võimalustest väikekontoris.

Kui ettevõttes käib pidevalt internetti kasutada soovivaid külalisi, on mõistlik luua töötajatele ja külalistele erinevad WiFi-võrgud. Miks? Esmalt muidugi turvalisuse pärast. Teine põhjus seisneb aga selles, et erinevates võrkudes on võimalik piirata liiklust erinevalt ehk külaliste jaoks saab ära määrata, kui suurt mahtu nad ettevõtte püsiühendusest kasutada saavad. See välistab neil võimaluse tõmmata alla suuremahulisi faile ning aeglustada ettevõtte töötajatele igapäevatööks vajalikku ühendust. Mastaabid on väga erinevad ja külalistele kasutamiseks antava mahu saab ettevõte ise määrata.

Rääkides veel turvalisusest, peaks kindlasti olema lisaks ettevõtte sisevõrgule parooli all ka külalistele pakutav võrk. Nii on ettevõttel võimalik hallata, kellele paroole kasutamiseks antakse ning see välistab juhuslike inimeste võrku sattumise, kelle tegevus ei pruugi olla otseselt pahatahtlik, kuid kes võivad ettevõtte tegevuse ohtlikku olukorda panna. Veelgi olulisem on avatud võrgu puhul vältida erinevaid viirusi. Kui me ei saa kontrollida, kes meie võrku kasutab, suureneb oht, et keegi võib seda teadlikult või teadmatult viirusega nakatada.

 

Katkematu WiFi ühenduse tagab Väikekontori WiFi lahendus

 

Enamik väikeettevõtteid kasutab internetiühenduse loomiseks ruuterit, mille sisse on ehitatud ka WiFi-lahendus. Üha enam soovitakse siiski luua külaliste ja klientide eraldi WiFi-võrk, mis ei pruugi ruuteri abil olla võimalik. Kui ettevõttes on enam kui viis töötajat või kontori ala on suur, tuleb appi Väikekontori WiFi-lahendus, mis võimendab traadita interneti leviala, on turvaline ning on ruuteri WiFist kvaliteetsem ka keerulisemates oludes.

Väikekontori lahenduse puhul on taskukohase hinnaga võimalik luua kuni neli erinevat võrku. Kuna külalistele luuakse täiesti eraldi võrk, saab olla kindel, et ettevõtte WiFi-võrk on turvaline ning andmed kaitstud. Eriti mugav on WiFi-teenuse puhul see, et ettevõttel ei ole vaja eraldi seadmetesse investeerida, kuna need tulevad kuupõhise teenusega kaasa, nagu ka teenuse haldamine ja tugi.

 

Lisainfot Väikekontori WiFi kohta saad Digitarga saatest. 

ehk Gerka soovitab kõigile: «Ära näpi tehnikat, mida ei tunne.» Ja julgustab samas kõiki saama digitargemaks, sest tehnikat, mis väärib näppimist ja lausa kasutamist, tuleb iga päev uksest ja aknast juurde. «Pole mõtet jalgratast leiutada, kui on olemas inimesed, kellelt abipalumine on oluliselt kiirem tee sihtmärgini jõuda. Mulle ei meeldi kulutada oma aega katsetuste ja proovimiste peale, ideaalis sooviksin ilmselt kõike lennult osata :-),» arutleb ta digitarkluse tagamaade ja olulisuse üle. «Mida vähem tarkvarauuendusi, seda lihtsam on elu. Kõige enam ärritab, kui telefonis või meiliprogrammis tekivad uuendused iseenesest, sest need leiavad aset tavaliselt kõige kiiremal hetkel ning ma pean oma rutiinist välja tulema ja katsetamistega tegelema hakkama,» itsitab ta. Ajaviiteks soovitab ta lugeda Ljapunovi 1954. aasta raamatut «Võitlus kiiruse eest» (ja soovitab samas väga «punaseid» kohti mõõduka huumoriga võtta). «Kuid see ei tähenda, et ma ise tahaksin füüsikalisi ja keemilisi katseid teha ning juhtmeid ühendada. Restart aitab 99% juhtudest hädast välja,» jagab ta kogemustepõhist julgustust. Oluliseks tehnoloogiaks enda ümber peab ta rüperaali ja internetti, mis on vajalikud nii tema töös kui ka suhtlemises sõprade ja perega. «Muide, ilma nutitelefonita saab täiesti elada – hetkel on mu telefon olnud nädal aega remondis ning harjutan näppu vana nuppudega Nokiaga. See on isegi omamoodi kasulik: bussipeatuses on aega inimesi jälgida, poeskäigud lähevad kiiremini ning juuksuris on mahti ajakirju lugeda. Kõik on hästi, kuid telefoniarve on tõenäoliselt meeletu, sest enamik pisemaid teateid ja jutuajamisi olen harjunud Viberi teel tasuta korda ajama.» Igasugused äpid meeldivad talle üldse väga, sest need on ta enda sõnul just temasuguse veidi kärsitu inimese jaoks tehtud – lihtsalt käsitletavad, kiirelt omandatavad ja elu kergendavad. «Mulle meeldivad veel igasugused toredad elektroonilised ja tehnilised «vidinaid», alates kiivri sidesüsteemist ja sõidukite GPS-seadmetest kuni selleni, et tänapäeval saab otse telekaekraanil netis surfata ning nutitelefoniga netivõrku «ehitada»,» loetleb ta oma nutielu rohkeid ja uhkeid võimalusi.

Kommentaarid