Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Kuigi Apple telefonid reeglina eriti palju trikke ei tee ja töötavad enamuse ajast pigem tõrgeteta, võib ka neil siiski vahel probleeme tekkida. Nii võib esineda olukordi, kus üks või teine rakendus korralikult ei tööta või siis suisa ilma pikema jututa sulgub. See on loomulikult ebamugav ning võib palju frustratsiooni põhjustada. Seetõttu toongi ära mõned näpunäited, mida sellise olukorra ilmnedes ette võtta.

 

Sulge rakendus päriselt ja seejärel taaskäivita

 

Mõnikord võib juhtuda, et rakendus on kusagil mingil põhjusel omadega veidi sassi läinud, ennast poolikult laadinud vms. ning kuvab seetõttu osasid nuppe valesti või jookseb lihtsalt kasutamisel kokku. Selle probleemi saab reeglina lahendada äppi päriselt sulgedes ning seejärel uuesti käivitades. Selleks tuleb kaks korda järjest vajutada kodunuppu, et avada mitmiktöö rakenduste nimekiri. Seejärel tuleks avanenud rakenduste nimekirjast leida probleemne ning see lõpetamiseks „üles“ liigutada. See tegevus sulgeb rakenduse ning lubab sellel järgmine kord  nii-öelda algusest käivituda.

 

 

 

Tee telefonile restart

 

Kui rakenduse sulgemine ja uuesti käivitamine ei aidanud, võiks sama tegevust proovida telefoni endaga. See tähendab kõige tavalisemat telefoni välja ja seejärel uuesti sisse lülitamist. Kui seejärel anomaaliaid püsivad ehk tavaline taaskäivitamine ei aidanud, peaks proovima nii-öelda jõuga taaskäivitamist (force restart). Selleks tuleb korraga all hoida kodu ja sisselülitamisklahve seni kuni ekraanile ilmub Apple logo (võtab kuni 10 sekundit). Seejärel telefon taaskäivitub ning kõik võiks korras olla ning toimida.

 

Kontrolli netiühenduse toimimist ning telefoni mälu olekut

 

Mõnikord võib rakenduse mittetöötamist põhjustada ka internetiühendus või õigemini selle puudumine. Tahame me või mitte, kuid tegelikkuses vajab enamik rakendusi oma toimimiseks taustal internetiühendust. Juhul kui see puudub, võib peatuda ka rakenduse töö. Reeglina oskab äpp selle probleemi ilmnemisel küll kasutajat teavitada, kuid mitte alati. Seda eriti avalikke WiFi võrke kasutades, mis nõuavad veel eraldi veebilehe kaudu sisse logimist. Nii võib telefon arvata, et internet on justkui olemas, kuna WiFi võrku on ju ühendutud, kuid reaalselt see nii siiski ei ole. Teine asi mis alati olemas peab olema, on piisaval hulgal vaba mälu. Juhul kui mälumaht on täis saanud, võib ka see olla juurpõhjuseks, miks asjad ei tööta. Mälu kontrollimiseks tuleb menüüst avada valik „Settings“, „General“ ning „About“. Valiku Available all on näha telefonis saadaoleva vaba mälu hulk.

 

Uuenda rakenduse versioon

 

Nagu digimaailmas ikka, on igasuguse tarkvara ajakohane hoidmine selle tõrgeteta töö tagamise eelduseks. Ainult rakendusi pidevalt uuendades võib kindel olla, et need on stabiilsed ja vigadeta. Seega võib ka uuenduste eiramine olla põhjuseks, miks ühel hetkel rakendus normaalse töö lõpetab. Veendumaks, et kasutusel on ikka uusim äpi versioon, tuleks avada App Store ja seal leida valik “Updates”. Seejärel võiks kõik pakutavad uuendused installeerida.

 

Uuenda telefoni tarkvara

 

Juhul kui vead endiselt püsivad, võiks kontrollida ka telefoni tarkvara ajakohasust. Võib-olla on see pikemat aega uuendamata ning üks või teine rakendus ei oska ühel hetkel enam vanemat tarkvara kasutava telefoniga toime tulla. Seega, peaks kindlasti veenduma, et telefonis on kasutusel uusim pakutav tarkvaraversioon. Lisaks võimalikele rakenduste toimimise murede lahendamisele, on see kasulik ka telefonile endale. Selleks tuleb avada “Settings”, “General”  ning “Software Update”. Telefon kontrollib uue tarkvaraversiooni olemasolu ning kui see on olemas, saab “Download & Install” valiku abil tarkvara ajakohastada.

 

Rakenduse kustutamine ja uuesti paigaldamine

 

Kui kõik eelnev on olnud asjatu, siis võib proovida tõrkuva rakenduse eemaldamist ning seejärel uuesti paigaldamist. See võrdub justkui algse paigaldamisega ning peaks igal juhul aitama.

Õnneks saab paljude rakenduste puhul ka andmed taastada ja nii-öelda kaduteta samast kohast jätkata. Äpi kustutamiseks hoia sõrme rakenduse ikooni pea kuni see hakkab võbelema. Seejärel vajuta tekkinud „x“-i ning kinnita, et soovid kustutada. Nüüd tuleb vaid uuesti avada App Store, sealt rakendus leida ning uuesti alla laadida ja installeerida. Kõigi eelduste kohaselt toimib see nüüd tõrgeteta.

Mina kirjutan peamiselt nutitelefonidest ja nendega seonduvast (rakendused, hooldamine). Samuti annan ülevaateid arvutitest ja nende lisaseadmetest – kuidas oma seadmete eest hoolitseda ja mismoodi valikut teha.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi