Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Spotifyl on üle maailma rohkem kui 75 miljonit kasutajat, kes kuulavad keskmiselt 148 minutit muusikat päevas.

Andmed aitavad luua uusi funktsioone

  • Spotify Running – mängib jooksutempoga vastavat muusikat
  • Spotify Now – pakub konkreetseks ajahetkeks sobivaid lugusid
  • Discover Weekly – ainult sinule varasemat kuulamise ajalugu arvestades loodud iganädalane pleilist

Nagu paljud teised teenusepakkujad, kogub ka Spotify oma kasutajatest tohututes kogustes andmeid. Nii teab Spotify näiteks seda, millist muusikat kasutaja kuulab ning millal ta seda kuulab. Spotify loovjuht Rich Frankel selgitas tehnoloogiamessil CES pisut seda, kuidas ja mille jaoks ettevõte oma kasutajate andmeid kogub.

Spotify loob oma kasutajatest digitaalset näopilti.

Personaalsus on Spotify jaoks väga tähtis osa teenuse arendamisel ning selle jaoks tuleb oma kasutajat võimalikult hästi tunda. Selleks jätab Spotify meelde, mis lugusid kasutaja kuulab ning soovitab sellele infole tuginedes uusi lugusid ja artiste. Ära kasutatakse ka kuulajate asukoht, mille alusel soovitatakse lugusid või artiste, mis on populaarsed selles konkreetses piirkonnas. Raisku ei lähe ka muusikakuulamise ajalised andmed, mis võimaldavad vastavalt varasematele eelistustele soovitada konkreetse hetke jaoks parimat muusikat alates ärkamisest ja lõpetades uinumisega. Tänu telefonides asuvatele anduritele saab Spotify aru ka liikumise kiirusest, et mängida jooksusõbrale muusikat, mis vastaks tema jooksutempoga.

Spotify kogub andmeid oma kasutajate muusikamaitsest ning elustiilist sooviga pakkuda võimalikult personaalset sisu ning lihtsustada uute artistide ja muusikapalade leidmist. Selleks on erinevate uuendustega kasutajateni jõudnud näiteks Spotify Running jooksutempo hoidmiseks, Spotify Now kellaajaliste muusikasoovitustega ning Year in Review, mis näitab, millist muusikat ja kui palju aasta jooksul Spotify vahendusel kuulatud on. Veelgi personaalsema ja parema kasutajakogemuse nimel lubab ettevõte tulevikus muusikale lisaks pakkuma hakata ka teistsugust sisu.

Allikas: businessinsider

ehk digitaavi sai oma hüüdnime täiesti juhuslikult. "Kuid see sobib mulle," on ta sellega nüüdseks juba harjunud. "Kõik digitehnoloogiaga seonduv peab olema lihtsasti arusaadav, mugav kasutada ning märkamatult minu igapäevaelusse sobituma," räägib Digitaavi. "Telefon, sülearvuti ning Google-kalender on minu igapäevased abimehed ja assistendid, milleta ma oma elu enam ette ei kujuta. Kohtumised, trennid, puhkused – kõik on kirjas kalendris, mis omakorda on kõikide seadmete vahel sünkroniseeritud." Digimaailmaga sai DIgitaavi põgusalt tuttavaks juba ligi 15 aastat tagasi kooli arvutitunnis oma esimest e-posti kontot luues. "Suurem huvi tekkis aga esimese nutitelefoniga, milleks oli HTC Wildfire, mis oma tehnilistelt näitajatelt kuigi võimekas telefon ei olnud, sest näiteks Instagram seal tööle ei hakanudki," meenutab Digitaavi, nägu muigel. Paljudele kõlab sõna “digi” Digitaavi sõnul hirmutava ning halvaendelisena. "Minu eesmärk on tuua inimesed, kes võib-olla seni selle maailmaga kokku puutunud ei ole, lähemale teenustele, tehnoloogiatele ning vidinatele, millest neile igapäevaelus kasu tõuseks." Digitaavi kirjutab uudiseid teemadel, mis talle endale huvi pakuvad. "Üritan seda teha keeles, mis on arusaadav kõigile."

Kommentaarid