McDonald’s hakkab tehisintellekti abil drive-in menüüsid muutma

#tehisintellekt

Lähitulevikus võib autoga drive-in’i pöörates ning menüüd silmitsedes hakata see liikuma, soovitades osta mõningaid lisatooteid. Kiirtoidukett ostis 300 miljoni dollari eest masinõppe startup’i nimega Dynamic Yield, mida plaanitakse esmajoones rakendada just drive-in-akende juures.

 

Süsteem on iseseisvalt kursis erinevate faktoritega nagu ilm, kellaaeg, kohalikud sündmused, liiklustihedus, hiljutised populaarsed tooted ning isegi see, mida klient parasjagu tellib, et pakkuda juurde just neid sööke ja jooke, mille järele võiks konkreetsel inimesel hetkel isutada.

Nii näiteks promotakse kuumadel päevadel jääteed või restorani ülekoormuse ajal lihtsamaid tooteid, mida on töötajatel HÕLPsam valmistada ja mis saavad kiiremini valmis.

 

Tehisintellekti testiti eelmisel aastal üksikutes söögikohtades ning tänavu plaanitakse see toimima saada juba laiemalt. Eesmärk on katta kõik 14 000 Ameerika restorani ja laieneda ka muudele turgudele. McDonald’s kavatseb TI-põhiseks teha ka iseteeninduskassad ja mobiiliäpi. Samuti saaks seda kasutada köögitehnoloogias. Millal nutikas müügivahend Eestisse jõuab, pole veel teada.

Dynamic Yield jääb endiselt toimima iseseisva ettevõttena. Nende praeguste klientide hulka kuuluvad IKEA, Sephora ja Urban Outfitters. McDonald’si omandus paneb siiski mõtlema huvitavatele tulevikuvõimalustele, kirjutab Engadget. Nii näiteks pole välistatud, et hakatakse tuvastama auto numbrimärke, mis võimaldaks tehisintellektil pakkuda spetsiaalset menüüd, mis põhineb kliendi ostuajalool.

Hardi õppis Balti filmi- ja meediakoolis ning töötab vabakutselise režissöörina, aga tema argipäeva mahub nii kooli täienduseks kui kõrvale ka mitmeid hobisid. Reisimise ning filosofeerimise kõrval katsetab Hardi ka erisuguseid digitehnoloogilisi süsteeme, programme, portaale ja rakendusi, et selgitada välja need, millised aitavad oma elu kvaliteetsemalt korraldada.

Kommentaarid