Allikas: shutterstock.com

Kuidas vältida läbipõlemist, kui tööd saab teha igal pool? 0



Eelmises kodukontori postituses tõime välja ideid ja vahendeid, mis aitavad töötada seal, kus parasjagu soovitakse. Tänu tehnoloogia arengule on see paljude jaoks võimalik, andes tohutult võimalusi organiseerida tööelu enda käe järgi. Lisaks paljudele eelistele on kodukontoril ka oma ohukohad, mida tuleks arvesse võtta. Kui n-ö päris kontoris on tööaeg reguleeritud, siis võimalus kodust või suvilast tööd teha toob halvimal juhul kaasa selle, et tööd tehakse kogu aeg. Selle tulemusel võib kannatada pereelu ja isiklik tasakaal. Kuidas hoida töö- ja kodune aeg lahus, kui kõik toimub samas kohas?

 

Kuhu aeg kaob?

 

Üks esimesi asju, millega varem kindla tööajaga inimesed kokku puutuvad, on oluline oskus enda uut elukorraldust organiseerida. Kodust töötades võib ajataju kergelt kaduda. Võib juhtuda, et töötunde tuleb rohkelt juurde, sest see on võimalus oma töögraafikut justkui lõputult laiendada. Üks hea programm on Toggl, mis on põhimõtteliselt stopper, mille paned tööd alustades käima ja pärast kinni. Nii on selge ülevaade, kui palju erinevad projektid ja tööülesanded aega võtavad.

 

 

Iseenda ülemus

 

Nüüd, kus töötunnid teada, tasub vaadata, kas on vajadus neid vähendada? Kodust töötades võib 8-tunnine päev venida märkamatult 12-tunniseks. Üks kindel märk liiga palju töötamisest on kraanikaussi kuhjuvad nõud ja musta pesu hunnikud vannitoas. Nüüdsest oled iseenda ülemus ja pead vaatama, kui kaua sa töötajana võid töötada, et muu elu ei kannataks.

 

Mis on kõige olulisem?

 

Kui tööülesandeid on liiga palju, tekib segadus, millises järjekorras asju teha. Paljude jaoks pärsib kohustuste paljusus üleüldse tegutsema hakkamist. Kasutan ise lihtsat süsteemi, kus iga päeva lõpus panen Google Keepi (või märkmepaberile) kirja kuus ülesannet, mille tahan järgmisel päeval kindlasti ära teha. Lisan kõigile ka numbri, mis tähistab tähtsuse järjekorda. Kui kõike kuute ei jõua, tõstan tegemata jäänud asjad järgmisele päevale. Nii on kogu aeg teada, mis on parasjagu kõige olulisem asi, mida teha.

 

Notes

 

Google Keep on platvormideülene, töötades ühtviisi hästi Androidil kui ka iOS-i seadmetel. Loe Keepi kohta pikemalt siit.

 

Telefon hääletuks

 

On uuritud, et peale segajate, näiteks SMS-i, võtab keskendumise taasloomine umbes kakskümmend minutit. Seega on mõistlik nii arvutis kui ka nutiseadmetes kõik märguanded kinni keerata. Offtime on äpp, millega saab telefoni kasutamise keelata mingiks kindlaks ajaks. See tähendab, et kui vajutad Offtime’i äpi tööle, siis isegi kiusatuse tekkides ei ole võimalik Instagrami minna. Välja arvatud juhul, kui hoiad sõrme teatud aja ekraanil, aga see on parajalt tüütu ja selle aja peale tuleb meelde, et tegelikult oli vaja midagi muud teha. Saab luua ka erandeid, lubades näiteks teatud kontaktidel ühendust võtta ja jätta tööks vajalikud äpid kasutamiseks lahti.

Klikka siia, kui soovid pikemalt lugeda telefonimöllu kontrolli alla saamisest.

 

Meelerahu

 

Headspace on lihtne meditatsiooniäpp, mis õpetab kümneminutiliste juhendatud meditatsiooniseanssidena rahustama oma mõtteid. Nii nagu tasub hoida korras töölaud, vajab vahel korrastamist ka sisemine töökeskkond. Olles murelik või närvis, on raske keskenduda millelegi muule ja sellisel juhul võib väike meditatsioon olla asendamatu häälestaja.

headspace

Loe Headspace’i kohta pikemalt siit.

 


Autorist

Hardi Keerutaja

Hardi Keerutaja

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Autori teised artiklid

Kommentaarid