Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Spämm on internetimaailmas kasvav murelaps. Arutlen seekord veidi selle üle, kas spämm on alati halb ning kuidas sellesse üldse suhtuda võiks.

kusitlus-probleem.jpgKõigepealt mõned head lingid spämmiteemalistele kirjutistele:
– Spammid blogides on kasvav murelaps. Sellest saab lugeda siit.
Kuidas vähendada spämmi ehk rämpsposti hulka e-postkastis?
– Loe lisaselgitusi spämmimisest web.zone.ee pilgu läbi.

Veelkord – mis on rämpspost?
Et alustada algusest, tuleb vahet teha eesti keeles sõnade rämpspost ja spämm tähendusel. Tegemist on ühe ja sama mõistega, kuid vastavalt Eesti Keele Instituudi selgitustele on sõna rämpspost kirjakeelne, spämm aga argikeelne. Vaba entsüklopeedia Vikipeedia järgi on rämpspost e spam (ik Simultaneously Posted Advertising Messages) – tellimata e-post. Peamiselt petukirjad ja reklaam. Samuti kirjad, mille kaudu levitatakse viiruseid.

Kas spämm on paha?
meilile-vastust2.jpgSpämm ei ole eranditult paha vaid meie suhtumine võiks olla tolerantsem ja oskus infot selekteerida võiks olla kõrgemal tasemel.
Web.zone.ee kirjutab mitmeid häid soovitusi enesearenduseks, kuidas spämmiga toime tulla. “Tekstiga: Miks see späm nii paha on?” ei saa ma olla üheselt päri ja seda eelkõige selle pärast, et samas õpetame me inimesi, kuidas oma tooteid ja teenuseid tutvustada ja teiselt poolt kutsume üles üht suurepärast võimalust meilide näol lausa tabuks pidama.

Ideaalis võiks olla inimesed avatud – kui mul on midagi öelda, midagi pakkuda, siis peaks olema mul õigus seda kõigile liigikaaslastele pakkuda ja neilgi peab olema õigus ja nimelt kas pakkumine vastu võtta või siis sellest keelduda.

Sõbra saadetud naljad ja head soovid ei pruugi spämm olla
Ma ei näe midagi paha selles, kui mu sõber saadab mulle mõne naljaka või õpetliku loo. Isegi tobedad ähvardused koos mantratega ei morjenda mind, sest teen pps failist ppt, korjan ähvarduse, mis kõik juhtub, kui faili näiteks 96 tunni jooksul edasi ei saada, ära, teen failist uuesti pps formaadi. Siis saadan faili selle saatjale heade sõnade ja soovidega tagasi… nüüd võib ta seda rõõmsalt edasi levitada.

enesekehtestamine-ei.jpgKas pole mitte tavaline see, et tuttav tuleb vastu ja ütleb, et kuule, sinust ei ole ammu midagi kuulnud, mida sa teed, kuidas sul läheb… ja kui see soov meil oma tuttavatest sõpradest tõesti midagi teada, nii suur on, miks me siis kustutame ära nende meilid süvenemata nende tegemistesse? Miks ei tunnusta ja ei innusta me neid kasvõi väikese lausega – tubli oled, Sinust on alati põnev lugeda?

Ma ei usu, et see on eestlaslik kadedus, see on lihtsalt elustiil – karbis istumise mentaliteet – kõik, mis minu maailmapildiga ei sobi, on jama, seega hoian aga silmaklapid kõvasti peas ja põrutan edasi imestades, miks ma maailma asjadest suurt aru ei saa…

Küsimus pole infos, vaid selle selekteerimise oskuses
Ei, spämm ei ole paha, meie suhtumine on kandiline ja pime. Nii mõnigi meil, mille saame on vägagi asjalik ja tasub õpetada end olema avatud ja oskama kasutada klaviatuuril klahvi Delete e kustuta. Ilma igasuguse emotsioonita võib kustutada Somaaliast tulnud abipalved, viagara müügi jms.

Küsimus ei ole mitte infos, mida me saame, vaid meie oskuses infot selektreerida ja sellega edasi toimetada. Suurepärane, kui harime end ja minimeerime tõelise rämpsposti, näiteks viirusega nakatatud kirjad, kuid kurb lugu, kui meie koostööpartneri kirjad järjest rämpsposti hulka satuvad ja teine inimene ootab nädalaid vastuseid…

Kuidas meile selekteerida?
meilile-vastust3.jpgLihtne võte on meilide selekteerimisel kasutada ajajuhtimise maatriksit, mille põhjal võime eristada vähemalt nelja tüüpi meile:
1. Oluline ja kiire => tööta sellega.
2. Oluline, kuid vähem kiire => Jäta see inboxi e saadud kirjade hulka või spetsiaalselt tehtud kataloogi. Otsusta, millal sellega tööle hakkad.
3. Ei ole oluline, kuid kiire => kustuta.
4. Ei ole oluline, ei ole kiire = spam => otseteed prügikasti.

Kuidas meilisuhtluses ajaga efetiivselt ümber käia, sellest saad lisa lugeda postitusest pealkirjaga “10 nippi kuidas meilisuhtluses ajaga efektiivselt ümber käia?

Kogemustega suurettevõtete keskastmejuhist sai selle sajandi algul pühendunud koolitaja, kelle interaktiivsed seminarid keskenduvad suhtlemisele iseenda ja teistega. Katrinilt saab Digitargas nõu virtuaalse suhtlemise ja teeninduskultuuri valdkonnas toimugu see siis PC-s või Mac-is:)

Kommentaarid