Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Google annab igale kasutajale 15GB tasuta ruumi, kuid paljude jaoks on see piir kätte jõudnud. Jagame mõned nipid, kuidas uue aasta alguse puhul natuke ruumi vabaks teha ja selle käigus postkast ka kenasti korda seada.

 

Kas sa tead, mitu lugemata meili su postkastis praegu on? Kuuskümmend? Kuus tuhat? Pole oluline, kuid igaüks neist võtab ruumi, olgu nad siis lugemata, lihtsalt vananenud või arhiveeritud. Kui sa pole just üks neist veidratest null-postkasti inimestest, kes alatasa seda hooldavad ja sealt üleliigset kustutavad, siis võib juhtuda, et su ruum Gmaili serveris on otsa lõppemas.

 

 

Google’i antud 15GB tasuta digitaalset ruumi on mõelud kõige jaoks – meilide, Google Drive’i failidele ja originaalsuuruses fotodele, mis on Google Photos keskkonda ladustatud. 15GB on palju aga kui sa oled Google’i põhjalik kasutaja, siis see saab tegelikult üsna kiiresti täis. Kui andmetele mõeldud ruum on otsa saanud, siis enam midagi uut lisada ei saa, kaasa arvatud saata ega vastu võtta e-maile. Sellekohased hoiatused võivad tulla väikse või üldse ilma igasuguse hoiatuseta ja panna kasutaja ebamugavasse olukorda. Kuidas seda vältida?

Kõige lihtsam viis Gmailis ruumi vabaks teha on korraga kustutada kogu postkast. Mine näiteks “Pakkumised” vahekaardile või hoopis “Suhtlusvõrgustikud”, tee kõige ülemisse vasakusse kasti linnuke ja vajuta kustutusnupule (prügikasti ikoon).

Selle meetodi suurim probleem on asjaolu, et ilmselt on kustutatavate kirjade hulgas ka neid, mida oleks vaja hoida. Kui sa oled sage netipoodidest ostja, siis on kasulik hoida alles tšekke. Õnneks on paar lihtsat liigutust, mille abil vabaneda kaosest ja hoida alles ainult see, mida vaja.

 

Üks variant olulist eristada on meiliaadressiti

Isegi ühest firmast tulevad tšekid ja reklaam omavad erinevaid meiliaadresse. Kui midagi näiteks Amazonist tellida, siis ostuinfo tuleb aadressi shipment-tracking@amazon.com kaudu. Spämm see-eest aadressidelt nagu vfe-campaign-response@amazon.com ja no-reply@business.amazon.com. Kui välja selgitada, millised aadressid on reklaam ja nende sisu võib rahulikult kustutada, läheb juba pilt tunduvalt puhtamaks. Kopeeri turunduseks kasutatav meiliaadress otsinguribale ja kustuta korraga kõik tulemused.

 

Teine võimalus on sorteerida meilid failisuuruse järgi ja siis ükshaaval need kustutada

Tüütu, aga vähemalt saab suured meilid korraga läbi vaadata ja ühe hooga palju ruumi juurde tekitada. Suured kirjad leiab, kui sisestada otsingusse näiteks “size:10mb” – seejärel tulevad välja kirjad, mille maht ületab 10mb-i.

 

Koristuspäev

 

Peale tuhandete meilide kustutamist võid märgata, et oodatud ruumi pole juurde tekkinud. Kuigi kogu üleliigne kraam sai prügikasti, siis see prügikast tuleb ise välja viia. Automaatne kustutus toimub 30 päeva möödudes. Kui vaba ruumi on varem vaja, siis tuleb prügist käsitsi vabaneda.

Vali vasakust menüüst “Veel”, et täielikult avada loetelu kaustadega. Leia sealt “Prügikast” ja “Tühjenda prügikast kohe”. Seejärel on vanad kirjad lõplikult teispoolsusesse saadetud ja võib hakata kasutama nende poolt vabastatud ruumi.

 

Drive ja Photos

 

Ikka pole veel piisavalt vaba ruumi? Gmail pole ainus ruumivõtja Google-teenustes. Google Drive ja Photos võivad vaba ruumi samuti kiiresti täis pakkida, eriti, kui sinna laadida originaalsuuruses pilte ja videosid. Kui kasutad piltide jaoks Photos keskkonda, siis mine seadetesse ja veendu, et Upload Quality poleks mitte Original, vaid High Quality. Viimane tähendab, et fotod kompresseeritakse Google’i kõrge kvaliteediga formaati, kirjutab Wired. Original tähendab, et need jäävad samasse kvaliteedi, milles nad on tehtud. Enamasti High Quality on natuke kehvem originaalist, kuid neid saab see-eest varundada lõputult.

Google Drive’i täituvust saab vaadata, vajutades siia. Jällegi saab failid sorteerida suuruse järgi ja leida see 4 GB “väga olulisi” fotosid, mida keegi kunagi on jaganud.

 

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi