Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Kuidas Facebookis kaubeldes mitte petta saada?

#e-kaubandus #facebook

Facebook on suurepärane keskkond. Nii oma sõpradega suhtlemiseks kui ka ostmiseks-müümiseks – siin on suurepärased grupid kauplemiseks, täiesti tasuta piiramatul hulgal kuulutusi ning äripartnerite suhteline usaldusväärsus.

 

Rõhk on sõnal “suhteline”. Igati usaldusväärse pildi, nime ja jutu taga võib aga peituda täiesti tavaline petis, kes himustab sinu raha või sinu müüdavat kaupa. Selleks, et internetis kaubeldes mitte tüssata saada, on mõned lihtsad reeglid.

 

Kontrolli äripartneri profiili

 

Esimese asjana ei maksa vaadata mitte müüdava eseme hinda, päritolu või mistahes muud infot, vaid kasutaja profiili. Siin tuleb tähele panna mitmeid asju. Esiteks seda, millal konto on loodud. Liiga värske, alles hiljuti loodud konto peaks kohe ettevaatlikuks muutma. Samuti see, kui kasutajal puuduvad sõbrad kohalike seas, see tähendab seal, kus ta elama peaks. Ilma kasutaja pildita konto on samuti ohu märk; samuti see, kui kasutajat pole täägitud ühelgi fotol. Ning kõige lõpuks muudavad müügikuulutuse või suhtluse ebausaldusväärseks ohtrad kirjavead.

 

Väldi ettemakset

 

Ükskõik kui hea võib tehing tunduda ja ükskõik kui kiire võib müüjal tehinguga olla, väldi ettemakset. Mida tungivamalt tehingupartner ettemakset nõuab, seda kahtlasem on tehing. Kahjust hoidumiseks on targem loobuda kogu tehingust.

 

Liiga hea hind

 

Kui mingi asi või tehing tundub olevat liiga hea, et olla tõsi, siis tihtipeale see seda ka on. See tähendab, et mida parem diil, seda suurem on tõenäosus, et kauba ostjale üritatakse kotti pähe tõmmata. See pole küll 100% nii, kuid sellise tehingu puhul on soovitav käest kätte tehing, kus on võimalik ostetavat kaupa igakülgselt kontrollida. Näiteks nutitelefonide puhul on oluline juba aegsasti, enne kohtumist küsida müüjalt telefoni IMEI-koodi, et veenduda, kas telefon pole varastatud või mustas nimekirjas. Samuti on liiga soodsa hinna korral oht sattuda võltsitud kraami otsa.

 

Tee ekraanipilt

 

Igasuguste hilisemate pretensioonide vältimiseks tee oma suhtlusest ostja või müüjaga ekraanipildid. Neid võib minna vaja ka siis, kui tuleb asjale anda ametlikum käik.

Petturid ja sulid võivad olla harukordselt leidlikud, kuid ülaltoodud lihtsad nõuanded suudavad elimineerida vähemalt juhmimad ja ahnemad nende seast. Raskeim ülaltoodud nõuannetest on superhea tehingu juures rahulikuks ja arvestavaks jääda. Ometi võib just seda nõuannet eirates kõige suuremat kahju kannatada.

 

ehk Digitaat on digitaalsete lugude pajataja. "Nimi on vastavuses minu vanusega, pikaajaliste kogemustega erisuguse digikraamiga ning sooviga ning oskustega pajatada lugusid" muigab ta. Ta usub, et hea tehnika peab kohanema inimesega, mitte vastupidi ehk intuitiivsus ennekõige – olgu siis tegu kasutajaliidese või disainiga. "Less is more," ütleb ta – efektiivsus ja säästlikkus on elementaarsed nii visuaalselt kui ka teostuslikult, st masin/aparaat võiks teha väiksema ressursiga enamat. Samuti soovitab ta, et töötavat asja parandada ei maksa. Oma argielus ei saa Digitaat üle ega ümber wifist ja 4G andmesidest, nutitelefonist iPhone ega ka digifotograafiast: "Ehk siis hetkel Sony RX100 II," loetleb ta kasulikke ja vajalikke tehnoloogiaid. "Kuigi olevikust ei saa rääkida minevikus, siis minu jaoks algas digimaailma avastamine ilmselt hetkest, kui müüsin maha oma HTC Desire HD ja soetasin omale esimese 5-tollise ekraaniga nutitelefoni Dell Streak 5. See oli moment, kus ma n-ö tavatarbija rollist siirdusin friigi-digimaailma," meenutab ta. "Igasugust tarkust on hea levitada," näeb ta endal olulist rolli. "Digitarkus on aga kaasaegne tarkuse vorm, millest paljud minu eakaaslased kipuvad ilma jääma. Teisi aidata ongi hea."

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi