Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Alles kolmandat kuud turul olev Yandex takso võidab kliente odavate hindadega.

 

Olles harjunud Taxify ja Uberi üsna ühtlaste hindade ja mugava tellimisega, ei tundnud alguses mingit vajadust uue Yandexi järele. Kui aga kuulsin nende hindadest, ei suutnud proovimata jätta. Yandex on Venemaalt pärit taksoäpp, mis lisaks kodumaale on kanda kinnitanud ka juba mitmes Ida-Euroopa riigis. Nüüd on nad Eestis ja võtavad turuosa nii, nagu taksoäpid seda ikka teevad. Neil on mingid miljonid eurod, mis kulutatakse sõitudele peale maksmisele. Juhid teenivad korralikult ja sõitjatele on ka väga odav, vahe maksavad kinni investorid.

Esimene tellimus, mille tegin, oli pühapäeva varahommikul kell viis Tallinna bussijaama. Kuigi kartsin, et äkki pole midagi saada, tuli valge Toyota Prius kohale mõne minutiga ja viis mind Mustamäele 2 euroga. Olin liiga väsinud, et juhiga vestlust arendada.

Teist sõitu alustasin äärelinnast laupäeva keskpäeval, kui pahatihti autosid ei leidu, sest öösel sõitnud juhid on juba väljateenitud puhkusel.

Mind peale võtnud juht on reibas ja ärkvel vanem härra, taustaks mängib cd-plaadilt mahe džässmuusika.

“Oi, väga mõnus on, ma muude äppidega ei sõidagi enam, ainult Yandexit,” vastab ta mu küsimuse peale. “Kliendid tulevad lähedalt, tasu on vähemalt suve lõpuni nii hea, et pole põhjust midagi muud kõrvale võtta,” lisab ta.

 

 

Juhile on väga oluline, kui kaugelt peab ta kliendi peale võtma. Kui selleks tuleb 15 minutit sõita, on see kaotatud aeg ja bensiinikulu. Tänu soodsatele hindadele tellitakse Yandexi kaudu sõite palju ja kliendi järele ei pea teise linna otsa sõitma. Minu linnasisesed sõidud pole üle kolme euro veel maksma läinud. Yandexit saabki Tallinnas tellida, kuid sõita võib kuhu iganes.

Eks arvata on, et sellised ebaloomulikult soodsad hinnad lõputult ei kesta.

Investorite raha, mida ollakse valmis turuosa suurendamiseks kulutama, on piiratud. Üks juht ütles, et praegune olukord jätkub vähemalt suve lõpuni. Eks siis paistab, mis edasi saab. Kas Yandex jõuab selle ajaga juhtide ja klientide südamesse pugeda või mitte.

Juhid on Yandexil samad, kes varem sõitsid erinevate taksofirmade all, seega, autode ja juhtide osas suurt erinevust ei ole.

Äppi kasutada on lihtne, tuleb vaid sisestada pangakaardi andmed või valida sularahaga arveldamine. Silma torkavad linnakaardi iseärasused. Et tänavate nimed on tõlgitud ilmselt vene keele kaudu, siis on mitmed neist vigased (“Raudtee tänava” asemel “Raudstreet street”), osa tõlgitud veidralt (“puiestee” asemel “boulevard”), puuduvad täpitähed ja mõnda tuntud kohta otsinguga ei leia (näiteks “Nõmme keskust”).

Otseselt pole need puudused aga vähemalt minul auto tellimist takistanud ja märgatavalt soodsam hind on selle kompenseerinud. Kui hinnatase ükskord ühtlustub, siis jätkan tuttavate Uberi ja Taxify  kasutamist. Kes aga tahab odavalt  praegu sõita ja ei pelga uut äppi proovida, siis Yandexi näol on see võimalus olemas nii Androidile kui ka iOS-le.

 

 

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi