Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.
Lottemaal on peidus veel üks huvitav maailm, mida palja silmaga ei näe. Lottemaa äppis avanevad seikluslikud avastamismängud ja kõik vajalik info Lottemaa külastamiseks.

Kasutajakogemus: Lottemaa äpp aitab avastada, seigelda ja jäädvustada mänguhetki

#lapsed #lottemaa #nutikad lapsed #rikastatud reaalsus

Elas kord Lottemaa, kes tahtis kah internetiseeruda. Vahva rebane Giovanni püüdiski mõned internetimehikesed kinni ja Lottemaal algas internetiajastu. Et internetimehikestel ja väikestel külastajatel rohkem tegemist oleks, otsustati teha Lottemaa äpp. Käisime lastega (8-aastane Miriam ja 6-aastane Hiie Maarja) äppi katsetamas ja Lottemaa-kogemust rikastamas.

Lottemaa äpis on praktilist infot täiskasvanutele: äpis on võimalik tutvuda piletihindadega ja pileteid osta. Samas võiks infot veelgi enam olla (näiteks parkimise kohta – et parkimine toimub Lottemaa parklas ja mitte kuskil metsa all; see on tasuline ja kust saab vastava žetooni hankida; rong parklast Lottemaale jms).

Äpp sisuStab aega ka teel olles

Juba teel Lottemaale uurisid lapsed äpis asuvat Lottemaa kaarti ning leidsid rõõmuga tuttavaid maju ja paiku. Kui kaart oleks täpsem, oleks tore lisavõimalus õppida kaardi järgi orienteeruma. Samuti oleks tore võimalus iseennast kaardi peal positsioneerida. Lapsevanemana oleksin samuti rõõmus, kui võiksin vajadusel oma laste asukoha kaardi peal tuvastada.

Samuti kuulasid lapsed suure kaasaelamisega Lotte jutustatud järjejuttu nii teel Lottemaale kui ka tagasiteel.

Ka Hiie Maarja jaoks, kes veel lugeda ei oska, oli äpis orienteerumine ilmekate piltide ja süsteemsuse tõttu lihtne. Ja muidugi oli lastel hiljem asja päris-Giovanni ja päris-Juliaga juttu teha ja küsida, kuidas selle kisselli ja internetiga asjad nüüd ikkagi on.

Rongiga Lottemaale sõites oli hea uurida äpis olevat Lottemaa kava. Seal on kirjas kõik, mis mingil kellaajal kuskil toimub. Saime kohe hakata kokku seadma päevaplaani – mida vaadata, kust alustada ja kuhu veel jõuda.

Tuleb välja, et vähemalt nende kahe lapse jaoks on füüsiline Lottemaa hoolimata korduvast varasemast külastamisest ikka veel nii põnev, et digi-lisand on küll tore, kuid sugugi mitte esmatähtis võimalus. Tegevusi ja vaatamist-kuulamist jätkub Lottemaal ju igaks pooltunniks.

Kuid siiski-siiski!

Kui esimesed tiirud said jalgade abil Lottemaale peale tehtud, tundus Miriamile huvitav neidsamu paiku uuesti läbi telefoni vaadata ja avastada.

Lottemaa hoonete fantaasiarikkad detailid, mis varem ehk kahe silma vahele olid jäänud, said nüüd hoolega üle vaadatud ja läbi analüüsitud.

Leidmise rõõm on suur rõõm

Lottemaalt leiab äpi abil asju, mida päriselus silmaga ei näe.
Lottemaalt leiab äpi abil asju, mida päriselus silmaga ei näe.

Kõigepealt tuleb mängud äppi alla laadida. Kui mäng on alla laaditud, saab esimesel korral alustuseks lugeda mängujuhiseid ja seejärel suunduda mängima. Järgmisel korral viib nupp juba otse mängu juurde ja juhisteni jõudmiseks tuleb ekraani ülaservas eraldi vajutada tagasinäitavale noolele. See on praktiline lahendus, kui mäng on juba selge, kuid pooleli jäänud.

Esimene mäng “Lottemaa” räägib karu Eduardi kaotatud asjadest ja kutsub äpi kasutajat neid üles otsima. Asju saab leida ainult nutimasina kaudu; meie kasutasime selleks kaht nutitelefoni. 6-aastane Hiie Maarja ei saanud seda mängu üksi mängida, kuna tema ei oska veel lugeda.

Mäng on jagatud kuueks kaardiks, millest igaühe juures on kompass, kaks vihjet ning suurendusklaas, mille abil lülitub tööle telefonikaamera. Suurendusklaasi juures omakorda avaneb veel taskulamp, et vajadusel paremini näha. Meil sellist vajadust ei tekkinud.

1468228176376

Kompassi järgi peaks saama Lottemaal teada suuna, kuhupoole vihjed juhatavad; vihjed täiendavad seda. Väga hea, et täiendavad, sest kompass paraku enamiku aega suunda näidata ei suutnud, vaid jäigi keerutama ja suunda otsima. Aga vihjed olid väga abiks, näiteks “Metsas puu otsas on sinine maja. Selles majas elab kärbes Jaak” ja “Kärbes Jaak parandas just selle kaotatud asja ära, et uni ikka mõnus tuleks, ja riputas selle kella külge”.

Nii saab nutikas laps aru, kust ja mida otsida. Mõtlemisülesanded meeldivad Miriamile väga ja ta sattus kiiresti hasarti; kompassi abitus ei seganud teda üldse.

Ja Hiie Maarja jooksis mõnuga igale poole kaasa, aitas maju ja esemeid otsida ning vaatas läbi vanema õe käes oleva telefoni, mis ese siis õnnestub leida. Laste jaoks, kes “Pokemon GO” mängu näinud pole, oli imelugu, et päriselus asja näha pole, kuid läbi telefoni on!

Enamik vihjeid olid selged ja lihtsad, ainult viimane ei toonud kuidagi tulemust. Lõpuks tuli küsida siga Helmilt, kes õnneks kodus oli, abi. Tema näitas kätte õige kapi õige nurga ja ka õige rakursi, mille alt tuli telefoniga kappi vaadata, et ilmuks ihaldatud teepott. Ja leidmisrõõm oli suur.

Põnevate piltide otsinguil

Kui äpi abil silma hakanud varandus üles leitud, saab nendega koos ka pilti teha!
Kui äpi abil silma hakanud varandus üles leitud, saab sellega koos ka pilti teha!

Teine mäng “Jaagu talismani juhtum” on samuti kuueks kaardiks jagatud, seekord on kaartide all vihjed, mis aitavad kadunud esemeid leida. Kompassiks on seekord Adalberdi suunanäitaja, mis, nagu leiutajast arvata võib, vahel vigurdab või ei ole teda üldse.

Kui vihjete järgi on ese leitud ja pildistatud, tekib mängu uus vihje järgmise sammu kohta. Tõsi, esimene lisavihje ütleb “Kärbes Jaak tuleb üles äratada ja tema käest nõu küsida”, nii et veetsime tublisti aega mööda Lottemaad kärbes Jaaku otsides. Lõpuks küsisime abi teise Lottemaa elaniku käest, kes ütles, et ei ole vaja kärbes Jaaku üles otsida, vaid minna lihtsalt tema koju.

Nii et see vihje oli meie jaoks eksitav. Sellegipoolest saime ülesande lahendatud ja järgmise kaardi äpis avada. Sealsed vihjed viitasid Bruno kodule, kuid hoolimata kõigist pingutustest, nõuküsimisest kohalikelt elanikelt ja kõigi võimalike kohtade üleskaneerimisest telefoniga ei õnnestunud meil näha otsitavat eset ja seetõttu jäi mäng pooleli.

Kolmas mäng, mis lastele väga meeldis, on “Kiiksuga pildimasin”. Tegu on pildistamisvõimalusega, milles keset ekraani on Lotte kõrvad.

Lapsed tegid vaimustusega pilti üksteisest, minust, teistest tuttavatest lastest ja ka kaasas olnud vanaisast. Lausa imepärane, kui palju annab inimese välimusele juurde üks paar punaseid lokkis kõrvu!

Lotte kaunid kõrvad võib äpi abil panna pähe kellele iganes :)
Lotte kaunid kõrvad võib äpi abil panna pähe kellele iganes 🙂

Tehtud piltide vaadata soovimisel tekkis aga nõutus. Kust neid leida? Äpis puudub sellele igasugune vihje, need ei salvestu silmanähtavasse kohta. Lapsed olid päris õnnetud. Lõpuks taipasin uurida telefoni fotoalbumit ja tõepoolest –need asusid töödeldud fotode kaustas.

Samuti leidsime sealt enda rõõmsaks üllatuseks kõik fotod, mis olid tehtud eelmistes mängudes leitud esemetest. Selle peale läksime veel mõnda põnevamasse kohta tagasi, et poseerida koos leitud esemega. Hea oleks leida juba äpist vihje või link piltide asukohale.

tahaks juba tagasi!

Siis oligi Lottemaa aeg otsas ja kojusõidu aeg käes. Lapsed asusid teele kohukestega põses ja rohkete muljetega meeltes. Autos kuulasime veel kord Lottemaa audioraamatut ning lapsed tegid kodus pilti koerast Lotte kõrvadega.

Vanem laps oli vaimustuses mõtlemisülesannetest, noorem laps aga kuulamist, vaatamist ja pildistamist võimaldavatest tegevustest.

Nii on just noorem uurinud Lottemaa äppi korduvalt ka väljaspool Lottemaad ja leidnud sealt enda jaoks ikka huvitavaid nüansse.

Praeguseks on Lottemaa äppi lisandunud veel üks mäng, “Leia Lotte”, kus koos kärbes Jaaguga (kelle pildid tuleb Lottemaalt järjest üles leida) saab jällegi vihjete järgi liikuda ühest kohast teise ja kaameraga pilte tehes uusi vihjekaarte avada.

Seda mängu mängides on võimalik võita merereis Rootsi koos Lottega, nii et Miriam ja Hiie Maarja tahaksid juba kangesti Lottemaale tagasi minna ja Lotte üles otsida.

Lottemaad külastas Teele Ööbik koos perega.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi