Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.
Järjest enam kaldub otsingute kaalukauss mobiilsetesse seadmetesse, mistõttu tuleb veenduda, et ettevõtte kodulehekülg on mobiilisõbralikult toimetatud. Google Analytics aitab mõista kodulehe külastajate käitumist ja vajadusi. Foto: Unsplash

Ilmselt ei tule kellelegi üllatusena, et internet on klientide jaoks eelistatuim kanal, leidmaks infot kõigi ja kõige kohta. Seega on suur tõenäosus, et kui klienti huvitab sinu ettevõte, otsib ta lisainfot näiteks Google’i otsingumootori abil. See, mis talle otsingutulemustest vastu vaatab, on sinu ettevõtte digitaalne visiitkaart.

Alustava ettevõtte lahendus Telialt

Pakume sinu alustavale ettevõttele kuueks kuuks tasuta terviklahendust, et saaksid ise keskenduda olulisele – oma äri juhtimisele.

  • Asukohast sõltumatu Ärikliendi internet kiirustel 12/1 kuni 20/20
  • Mobiilne internet arvutis mahuga kuni 100 GB
  • Äritelefoni üks kasutajaliides
  • Kodulehe majutuse ja e-posti teenus

Lisaks saad terve kuu tasuta oma uut äri Neti.ee-s märksõnareklaamiga nähtavaks muuta.

Loe võimalustest täpsemalt!

Klient leiab lehekülgede kaupa infot ja linke, mille põhjal otsustab, kas ettevõte on usaldusväärne ja tema jaoks konkurentide hulgast sobivaim. Kas oled kindel, et see klient valib just sinu ettevõtte?

1. ettevõtte online-maine algab valitud domeenist

Oma ettevõtte usaldusväärsuse tõstmiseks ja nähtavuse parandamiseks online’is soeta oma ettevõttele domeen!

Otsingumootorid eelistavad just sinu ettevõtte nimega domeenide linke esimesena näidata ja statistikast selgub, et see on esimene, mida otsingutulemustes klikitakse ning mida kasutaja pilguga otsib. Seega on domeen sinu ettevõtte maine mõistes investeering, mis end kindlasti ära tasub – .ee, .eu või .com-lõpulise domeeni saad soetada alla 10 euro eest aastas.

Enda domeeni omades ei tähenda see, et peaksid tingimata laskma valmis meisterdada ka veebilehe, mis on enamasti kulukas ettevõtmine. Domeeni saab edukalt suunata ettevõtte Facebooki, Tumblr’i või Instagrami lehele, kus su ettevõttel on konto juba olemas. See on lihtne lahendus, mille on läbi proovinud paljud väikeettevõtted ning mis tõesti töötab!

Kui sa siiski soovid oma ettevõttele päris oma kodulehte teha, siis Voog, Wix, WordPress (ja Github Pages teadlikumale kasutajale) pakuvad kas tasuta või mõistliku kuutasu eest (alates 6 eurost kuus!) lugematul hulgal valmis veebilehemalle ja abimaterjale, mille abil saab igaüks oma veebilehe loomisega lihtsa vaevaga hakkama.

2. Suhtle oma klientidega sisukalt ning tihemini kui seni!

Online.ee on üks keskkond sinu ärisuhtluse haldamiseks!

Online.ee on nutikas keskkond, mis koondab ühte kohta kogu sinu kommunikatsiooni – meilid, kontaktiraamat, märkmed, SMS-ide saatmine, sõnumi- ja kõnelogi ning turvaline failide hoiustamine pilves. Seda nii arvutis, tahvlis kui nutitelefonis. Teenuse kasutamine on tasuta.

ONLINE.EE PILV, SINU ÄRI VIRTUAALNE KÕVAKETAS

Hoia kõiki olulisi dokumente, pilte ja videoid turvaliselt ühes kohas – salvesta need Online.ee pilve. Nii ei pea sa muretsema, et sinu tähtsate failide ning töödokumentidega midagi juhtuks.

  • 2 GB ruumi kõigile kasutajatele
  • 100 või 500 GB lisaruumi võimalus
  • Lihtne jagamine kolleegidega

Tutvu Online.ee võimalustega ärikliendile!

Veebilehe või sotsiaalmeediakontode omamisest üksi pole kasu, kui need ei edenda sinu äri. Veelgi enam – unarusse jäetud sotsiaalmeediakonto võib jätta hoopis mulje, et ettevõte ei ole enam tegev, mistõttu pöördub klient konkurendi poole. Boonusena eelistavad otsingumootorid näidata järjekorras esimesena veebilehti, mida järjepidevalt asjakohase sisuga uuendatakse.

Kui sul on 2 või enam sotsiaalmeedia kontot, siis postituste kirjutamine, nende tulemuslikkuse jälgimine (meeldimised, jagamised, kommentaarid) ja klientidele vastamine võib võtta enda alla ebamõistlikult suure osa päevast. Buffer ja Hootsuite on sotsiaalmeedia haldamiseks mõeldud teenused, mis aitavad aega kokku hoida ning näiteks postitada sama sisu kõikidele kontodele ühe hiireklõpsuga ühest kohast.

Lisaks analüüsivad need automaatselt sinu postituste tulemuslikkust ja annavad soovitusi, millistel aegadel oleks parim postitada.

Hootsuite on väiksema arvuga sotsiaalmeediakontodega ettevõtetele tasuta. Buffer pakub tasuta prooviperioodi.

Juba olemasolevate klientidega kontakti hoidmiseks on endiselt tõhus vahend e-kiri. Siinkohal tuleb aga arvesse võtta, et klient saab päevas lugematul hulgal erinevaid infokirju, seega on oluline, et sinu ettevõtte kiri eristuks. MailChimp aitab nii sinu kirja kujundamise, selle õigetele inimestele välja saatmise kui ka kirjade tulemuste mõõtmisega, kui paljud kirjale reageerisid. See omakorda võimaldab sinul teha omad järeldused ja saata välja kirju, mis kasutajale rohkem korda lähevad.

Pildid püüavad kliendi pilku alati enne kui tekst.

Lisaks tabavale tekstile on sinu veebilehel, sotsiaalmeedias või e-kirjades oluline kasutada ka asjakohaseid professionaalse välimusega pilte. Ilus ja tabav visuaal toetab kvaliteedi- ja usaldusväärsuse kuvandit. Creative commons zero litsentsiga pilte, mida on võimalik tasuta alla laadida näiteks Pixabay või Pexels’i lehtedelt, on lubatud kasutada ka ärilistel eesmärkidel. Tasulistest (kuid mõistliku hinnaga) pildipankadest tuleks ära mainida iStock’i ja Shutterstock’i keskkonnad.

Piltide töötlemiseks, näiteks filtrite lisamiseks või õigesse mõõtu lõikamiseks ja muude lihtsate toimingute tegemisega aitab PIXLR – tasuta rakendus, mida saab kasutada nii veebipõhiselt (piiratud võimalused) kui ka arvutiprogrammina. Nõudlikumale ja teadlikumale pilditöötlejale on sobivad Adobe Lightroom ja Photoshop, mille hind on võrreldes varasema sadadesse eurodesse küündiva litsentsitasuga hulga taskukohasem – alates 19,99 eurot kuus. Adobe’iga konkureerib samuti edasijõudnud kasutajale mõeldud tasuta rakendus GIMP.

Et olla netis konkurentsivõimeline, tuleb oma ettevõtte mainele otsa vaadata aegajalt ka ise guugeldades. Foto: Unsplash
Et olla netis konkurentsivõimeline, tuleb oma ettevõtte mainele otsa vaadata aegajalt ka ise guugeldades. Foto: Unsplash

3. Millal sa viimati oma ettevõtte nime guugeldasid?

IT TEENUSENA

  • Vaatame olemasoleva IT-taristu üle, võtame selle enda kohustuseks ja pakume tagasi teenusena.
  • Anna vastutus meile ja saad paindlikkuse teha muudatusi vastavalt Su äri muutustele.

Oleme valmis su riist- ja tarkvara välja ostma ja teenuseid ning tooteid rendina pakkuma.

Vaata ka samal teemal Digitarga saatelõiku allpool.

Nagu eelpool mainitud, on Google’i otsitulemustes avanev vaade sinu digitaalne visiitkaart, mistõttu on enda online-maine kujundamisel väga oluline, et teaksid, mida klient sinu ettevõtet guugeldades näeb.

Esimesel otsitulemuste lehel peaks ideaalis olema välja toodud ettevõtte kodulehe lingid, sotsiaalmeediakontod ja muu eelkõige positiivne ja asjakohane kajastus. Kui tulemustes on kõrgel kohal mõne sarnase või sama nimega ettevõttega seotud tulemused, ebaolulised tulemused või negatiivne kajastus, tuleks olukorda aktiivselt parandama hakata.

Pea silmas, millised otsitulemused kuvatakse esimesena ja esilehel. Ära unusta vaadata ka seda, milliseid pilte otsing kajastab ning kas sinu ettevõte on Google’i kaartidelt leitav.

Spetsiifiliselt sotsiaalmeedias ja blogides kajastuvast sinu ettevõtte kohta käivast infost annab ülevaate (ja aitab analüüsida) Social Mention keskkond.

Google Alerts aitab sul ettevõtte online-mainel silma peal hoida. Seadistades endale oma ettevõtte nimega seotud märksõnadega teavitused, annab Google sulle alati teada, kui selle nimega seoses otsingutulemustesse midagi uut ilmub. Näiteks saadetakse sulle e-kiri, kui ilmub artikkel, kus mainitakse sinu ettevõtte või näiteks sinu nime.

Kokkuvõttes – ettevõtte online-maine kujundamine on kasvava tähtsusega teema, mis on õnneks suures osas mõjutatav ja kujundatav. Olulisim on aga, et oleksid oma ettevõtte mainest teadlik ning töötaksid järjepidevalt ning jõudumööda selle kujundamise ja parandamise kallal.

Vaata ka neid Digitarga ärikliendi-teemalisi saatelõike:

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi