Kas sinu ettevõte on järgmiseks kriisiks valmis?

#küberturvalisus
2 min lugemine

Oktoober on üleeuroopaline küberturvalisuse kuu ning nagu juba traditsiooniks on saanud, korraldab Telia ka käesoleval aastal sellega seoses 30. septembril küberturvalisuse päeva. Sel aastal valisime päeva põhiteemaks kriisi.

 

Juba üle aasta oleme toimetanud kriisiolukorras, mis on õpetanud meid teistmoodi tegutsema ja tähelepanu pöörama asjadele, mille enne pole osanud mõeldagi. Kriisid ning nende põhjused võivad olla väga erinevad,  kuid üks asjaolu on alati sama – see saabub ootamatult. Kriisiks ei saa kunagi 100% valmis olla, kuid kindlasti on võimalik mingil määral selleks valmistuda, et potentsiaalset lööki pehmendada.

Mis puudutab ettevõte igapäevast tööd koroonakriisi ajal, siis Eesti oli siinkohal kindlasti paljude teiste riikidega palju paremas seisus – meie ettevõtete digitaliseerituse tase on üldiselt päris hea ning see võimaldas ettevõttetel tekkinud olukorraga kiiresti kohaneda. Näiteks paljudel ettevõttel olid juba kasutusele võetud kaugtöövahendid ning videkoosolekute pidamises ei olnud midagi uut, töötajatel oli olemas ligipääs ettevõtte ressurssidele (failid, raamatupidamise programmid, CRM jmt) ka distantsilt töötades.

Kindel on aga see, et tegemist ei olnud viimase kriisiga ning meid võivad tabada tulevikus erinevad kriisiolukorrad ning selleks tuleb valmis olla. Kriisiga toimetulekul on oluliseks edufaktoris kriisiolukorras toimetamine ning see, kui kiiresti on ettevõtte võimeline muutunud olukorrale reageerima. Kas sinu ettevõte on erinevaid kriisistsenaariume läbi mängitud, kas ettevõte on valmis töötajate rollide muutmiseks? Loomulikult on iga kriis erinev ja kõigeks ei saagi valmis olla, kuid kindlasti saab palju ära teha selleks, et kahju oleks võimalikult väike ning kriisi mõju lühiajaline.

Tule ja saa osa tihedast päevast Telias, mis on pühendatud kriisiga toimetulekule. Anname palju praktilisi nõuandeid ja seda eelkõige just küberturvalisuse vaatevinklist. Räägime näiteks ka sellest, mida Telia on ettevõttena teinud, et kriisiks valmis olla ning sõna saavad ka meie kliendid ja koostööpartnerid.