Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.
Keerulistel aegadel peab mõtlema rohkem IT turvalisusele

HOIATUS: levimas on Telia auhinnamänguks maskeeritud õngitsuskiri

#Aigar Käis #hoiatus #õngitsuskiri

Viimastetel päevadel on mitmete inimesteni jõudnud Telia auhinnamänguks maskeeritud kiri, milles kutsutakse kirja saajat üles vastama küsimustele, et võita auhindu.


Telia kinnitusel ettevõte sellisel kujul auhinnamänge läbi ei vii ning kirja tegeliku levitaja soov on saada ligipääs inimeste isiklikele andmetele, sealhulgas kasutajanimedele, paroolidele või krediitkaardi andmetele. 

„Kuigi meie klientide teadlikkus on õngitsuskirjade äratundmisel järjest parem, tuletame meelde, et ühegi sellise kirja või auhinnamängu puhul ei tohi oma paroole ja muid andmeid kuhugi kirja panna. Telia ise sellisel kujul auhinnamänge ja loosimisi ei korralda ning see on ühtlasi esimene võimalus, kuidas õngitsuskirja ära tunda. Kõik meie ametlikud auhinnamängud ja loosimised toimuvad Telia enda kanalites ning auhinnamängude läbiviimisel ei palu Telia kunagi isikuandmete edastamist,“ selgitas Telia Eesti küberturvalisuse valdkonna juht Aigar Käis.

Kuidas tunda ära õngitsuskirju ja libaloosimisi?

Teisalt saab õngitsuskirju ära tunda veebilehe aadressiriba järgi, kuna see ei vasta tegeliku teenusepakkuja veebilehe aadressiga (märgistatud näidispildil punasega).

„Kolmandaks soovitame inimestel kahtluse tekkides alati teenusepakkujaga ühendust võtta ja kontrollida, kas ikka tegu on viimase poolt koostatud kirja või auhinnamänguga,“ soovitas Käis.

Samuti rõhutas ta, et Telia ei küsi kunagi oma klientidelt isikuandmeid e-kirja teel.
Lisaks reedab suurema hulga õngitsuskirju see, et nendes on grammatika paigast ära.

Ühtlasi soovitab Telia klientidel, kes on kahtlase sisuga kirja saanud, sellest märku anda Teliale.

„Kui statistikat vaadata, on hea meel tõdeda, et Telia  kliendid on võimalikest riskidest teadlikud ning õngitsuskirjade konksu otsa satuvad vähesed. Juhul kui klient peakski ekslikult oma andmed kurjategijatele edastama, siis oma andmete ja vara kaitseks tuleks viivitamatult teenusepakkujat teavitada. Täielikku kaitset pettuste eest ei ole sideteenuse pakkujal kahjuks võimalik tagada, millest tulenevalt on ikkagi viimane nn kaitseliin pettuste vastu klient ise,“ lisas Käis.

Turvalisuse huvides saavad kliendid oma arvutid ja nutiseadmed pahavara suhtes üle kontrollida Telia SAFE turvarakendusega.

 

ehk Digitark R@igo usub, et kuna (digi)tehnoloogia pakub täna võimalust efektiivsemalt tööd teha, mõnusamalt meelt lahutada ja mugavamalt oma igapäevatoimetusi ajada kui kunagi varem, oleks patt seda mitte kasutada.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi