Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.
Ajugümnastika on tänu digitehnoloogiatele muutunud mänguliselt lihtsaks ja nauditavaks. Foto: Headspace

Viimastel aastatel on mitmed uuringud näidanud igapäevase meditatsiooni kasulikku mõju. Muu hulgas paraneb keskendumisvõime ja stressitaluvus. On võimalik uneprobleemide vastu abi leida. Immuunsüsteem paraneb ja isegi keha püsib kauem noorena.

Mõnda aega vaikuses istumine ja meele teadlik rahustamine ilmub koolitundidesse, kontoritesse, hooldekodudesse. See sobib nii noortele kui ka vanadele. Kui siiani on meditatsioon olnud seotud religiooniga, olgu siis tegu näiteks budistliku või hinduistliku praktikaga, siis hiljuti on välja töötatud ateistlik meditatsioon.

Ka Headspace, mida Google Play poe andmetel on alla tiritud üle miljoni korra, lööb lihtsusega.

Ehk siis puhas praktika ilma religioonita. Mõeldud inimestele, kes ei soovi siduda ennast ühegi usundiga, ent andes võimaluse harjutada meele rahustamist, tänutunnet ning hoolivust enda ja ümbritseva suhtes.

Atraktiivselt vähe valikuid

Kui meil pole võimalust sõita tõelise guru juurde Tiibetisse või leida päevas lisatunde Eesti õpetajatega kohtumiseks, kulub ära mentor meie nutitelefonis. Headspace’i kasutamine on tehtud ülimalt lihtsaks. Kohe alguses tutvustavad äppi lihtsad ja ilusad animatsioonid/multikad.

Üks asi, mida inimesed kipuvad hindama, on liigsete valikute puudumine. Ka Headspace, mida Google Play poe andmetel on alla tiritud üle miljoni korra, lööb lihtsusega. Rakendus on saadaval ka iOS-ile.

Esimesed kümme juhendatud kümneminutilist meditatsiooniampsu on tasuta ja tuleb läbida üksteise järel. Sealt edasi on võimalus maksta kuutasu, mis annab võimaluse jätkata. Nagu Headspace ennast tutvustab – jõusaali kuukaart vaimule.

Kümme minutit puhkust

Reibas, kuid lõdvestunud meeshääl juhendab meditatsioone minimalistlikult ja toetavalt. Hääle taga peitub 43-aastane briti taustaga teadveloleku treener Andy Puddicombe, kes noore mehena suundus Aasiasse meditatsiooni õppima.

Peale kümmet aastat õpinguid sai temast Tiibeti koolkonna munk. Nüüd, olles tagasi tavaelus, ongi tema suurim projekt Headspace, mis teeb teadlikkuse ja tähelepanelikkuse treenimise mugavaks kõigile.

2014. aastal Google’is loengut pidades toobki Andy välja, et mediteerimine tuleb alustajale teha võimalikult lihtsaks. Ei mingit piinarikast lootoseasendit ega tohutut keskendumist. Lihtsalt kümme minutit puhkust igapäevarutiinist, võimalus maha laadida muremõtted ja väike meeldetuletus, mis on elus päriselt oluline.

 

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid