Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.
Allikas:  Google Research Blog

Google’i teadlased tegid avastuse vesimärkide eemaldamiseks

#google #pildid #pildipank #vesimärgid

Google’i teadusuuringute osakond tegi avastuse, et fotopankade piltide ebaseadusliku kasutamise eest kaitsvate vesimärgiste eemaldamine on liiga lihtne.

 

Google Researchi üksuse IT-teadlased tutvustasid avalikkusele oma uuringu huvipakkuvaid tulemusi, millega nad paljastasid vesimärkide kaitsetuse. Vesimärke kasutavad tavaliselt fotopangad või professionaalsed fotograafid, kes tahavad kaitsta oma veebilehtedel müügiks pakutavaid töid. Vesimärk paigaldatakse pilti tutvustava versiooni peale, et kasutajad ei saaks seda edasiseks kasutamiseks alla laadida.

Google’i teadlased avastasid, et kõikidel vesimärkidel on identne struktuur, see tähendab, et need on igal pildil kuni viimse pikslini ühesugused. See aga võimaldas teadlastel, kes lasid spetsiaalsest programmist läbi sadu fotosid, saada kätte fotopanga täpne logo. Eksperimendi tulemusena lõi programm vesimärgi koopia, mille läbipaistvuse aste oli sarnane fotodel kasutatuga. Kui aga identne logoversioon on käes, on selle fotolt “maha kustutamine” juba lapsemäng.

Vesimärgi tuvastamiseks käib tehisintellekt mitusada fotopanga pilte läbi. Allikas - Google
Vesimärgi tuvastamiseks käib tehisintellekt läbi mitusada fotopanga pilti. Allikas: Google

Paranda vesimärkide turvalisust

 

Kuna Google, nagu ka iga teine aus ettevõte, ei toeta mistahes materjalide loata kasutamist, pakkusid teadlased välja viisi, kuidas vesimärkide turvalisust parandada. See on väga lihtne. Arvestades seda, et logo eemaldamine sai võimalikuks selle muutumatuse tõttu, tuleb logo algoritmi juhuslikkuse põhimõttel muutma hakata. Seejuures peavad ka muutused olema igal pildil erinevad.

 

ehk nik_ye usub, digitehnoloogia peab aitama tööd tehes säästa aega, samas aitama ka igapäevases elus (Google Maps, netipangad) ning vabal ajal (meelelahutus ehk videomängud, filmilaenutus). Tema põhilisteks kaaslasteks on nutitelefon koos netiga, Spotify ja erinevad pilveteenused pilved. "Tänane digiolevik algas lapsepõlves Nintendo Famicomi mängimisega ja lasteaias Windows 98 kasutamise oskuste omandamise ja samas DOS-mängude mängimisega," meenutab ta. "6-aastasena sain endale oma arvutit, aasta pärast saime koju kaabelinterneti, mille pärast veetsin palju aega arvutites ja vanades mängusüsteemides." Siiamaani on tema uhkuseks Jaapanist toodud Sega Dreamcast. "Digitarklust on minu joaks oluline levitada selleks, et rahvas teaks, miliseid innovatiivseid lahendusi maailmas tänapäeval pakutakse."

Kommentaarid