Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Me juba teame, kuidas see käib. Ilmselt kasutab Google sama võtet nagu otsingumootori puhul: esmaklassiline otsing pöörati reklaami müümise kaudu rahamasinaks. Sama saaks teha ka Google Mapsi kaardiga.

 

Google’i kaarditeenust kasutab üle miljardi inimese, kes toetuvad sealt saadud juhistele, et jõuda kohale ja saada muud seotud informatsiooni. Kui Google rakendab oma otsingumootorist tuttavat äriskeemi, siis hakkavad kasutajad nägema rohkem sponsoreeritud tulemusi, kus troonivad ettevõted, kes on nähtaval olemise eest maksnud. Näiteks otsides lähedalasuvaid ärisid, tulevad esimesena ette need, kes on ennast sinna ostnud.

Et kirjeldatud võimalus rohkem teenida on ettevõttel veel kasutamata, võib eeldada, et Google loodab tulude suurendamiseks just Mapsile. Loodetavasti ei lähe nad sellega üle piiri –  otsingumootorit kasutades tuleb esiteks mööda minna reklaamidest ja esiletõstetud tulemustest, et lõpuks jõuda reaalsete Google’i otsingutulemusteni. Kaardirakendust kasutades on adekvaatne tulemus veel olulisem kui otsingumootori puhul.

Google Mapsist on viimasel ajal juttu olnud kui harvaesinevast teenusest, mida pole veel rahavankri ette rakendatud. Tegu on ühiskondlikult kasuliku ja laialdaselt kasutusel oleva teenusega, mis justkui ootaks ärimudeli töölelülitamist. Selleks on Google’il mitu võimalust. Mapsi võib kasutada söögikohtade arvustuste lugemiseks, avamisaja kontrollimiseks, asukoha vaatamiseks jm. Kui keegi otsib restorane, võib Google hakata esile tõstma neist mingeid kindlaid.

Teine võimalus teenimiseks on olukorrad, kus kasutaja otsib lähedalasuvaid objekte või teenuseid. Näiteks hakkab sõiduautos kütus otsa saama ning vaja oleks leida lähim bensiinijaam. Ühtlasi oleks Google’il võimalik hakata looma personaliseeritud soovitusi, seda juba enne, kui kasutaja ise nende järele küsida oskab.

Kuigi Maps on võimalik üsna lihtsalt panna raha teenima, on selle kõige populaarsem funktsioon juhiste leidmine kohale jõudmiseks ehk siis ühiskondlikult vajalik ja kasulik teenus, mis ei tohiks olla eksitav.

Samm sammu haaval on Maps muutunud omamoodi Šveitsi taskunoaks, mis peidab endas rohkelt eri funktsioone. Viimastel kuudel on lisandunud isegi võimalus panna äridele “Follow”, asudes neid püsivalt jälgima, mis meenutab rohkem Facebooki lehekülgi.

Maps on reklaamidega eksperimenteerinud ka juba varem. Google’i omanduses olev navigatsiooniäpp Waze näitab reklaame pidevalt. Google Mapsi tootejuhi sõnul on paljud meie otsingud Mapsis seotud kommertsinfo ja äridega ning reklaamid võiks olla selle loomulik täiendus. Näiteks võiks Maps öelda, et “Pööra Hesburgeri juurest vasakule”, selle asemel, et öelda tänavanimi, kuhu pöörata. Google’i nägemuses poleks see reklaam, kuigi pakuks neile võimaluse suurendada sissetulekuid, kirjutab Yahoo.

Kuigi Google räägib oma kaardist kui järgmisest tõeliselt suurest rahvale kasulikust teenusest, on nad kindlasti samal ajal huvitatud ka müügitulu suurendamisest, mis annab paljudele põhjuse muretsemiseks, kas Google Maps jääb ikka adekvaatseks info otsimise vahendiks.

 

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi