Google sulgeb Google+ suhtlusvõrgustiku ja vaatab üle turvaseaded


Pole lihtne konkureerida Facebookiga. Google+ üritas, luues oma suhtlusplatvormi, lootes sellega saada vähemalt sama populaarseks kui Facebook.

 

Kui Facebook tuli, nägi ja võitis, arvasid paljud, et see on ajutine. Olime näinud Orkuti tõusu ja sellele järgnenud hääbumist. Tundus, et ka Facebook on järjekordne moeröögatus. Aga ei, näoraamat tuli, et jääda ja enam sellest nii lihtsalt lahti ei saa. Seda enam, et paljudele on see vältimatu töövahend.

Google+ pole aga kellelegi oluline. Seda kasutati vähe ning erakasutajatele mõeldud osa läheb järgneva kümne kuu jooksul kinni. Lisaks tuli avalikuks hiljutine turvaauk, mille käigus jõudsid kasutajate profiiliandmed kolmandate osapoolteni.

Google teatas blogipostituses, et Google+ kannatab madala külastatavuse all ning 90 protsenti visiitidest kestavad alla viie sekundi. Küll aga jätab firma suhtlusvõrgustiku alles ettevõtetele, kes kasutavad seda omavaheliseks suhtluseks kolleegidega.

Ühtlasi andis Google teada karmimast andmekaitsepoliitikast. Uuendatud turvalepingud ei anna äpiarendajatele enam niipalju andmeid kui varem, kirjutab The Verge. Täiendatakse ka Gmaili lepinguid tavakasutajatele, mis piirab äppide õigusi kasutajate info osas. See peaks looma olukorra, kus meie andmetele saavad ligi tõesti ainult need teenused, mis möödapääsmatult seda vajavad.

Iga arendaja, kes saab ligipääsu andmetele, peab läbima turvakontrolli ja nõustuma uue andmetega ümberkäimise reeglistikuga. Näiteks ei tohi arendajad enam edasi saata ega müüa kasutajate andmeid otseturundajatele, turu-uuringu firmadele, meilikampaania tegijatele ja muudele asjasse mittepuutuvatele ettevõtetele.

Google’i on pannud tegutsema hiljutised paljastused, kus on tõendatud, kuidas kolmanda osapoole äpiarendajad saavad vabalt lugeda ja analüüsida kasutajate Gmaili sisu. Kui algselt püüdis Google ajada vastutust kasutajate peale, viidates, et inimesed ise annavad õigused äppidele, siis nüüdseks on suurfirma andnud teada kirjade sisu skannimise lõpetamisest. Sellele vaatamata jääb Google’ile palju andmeid, mida reklaami eesmärgil kasutada – otsingu ajalugu, Youtube’i vaatamised jt Chrome’i tegevused on vaid osa sellest.