Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

“Aastaga on minu rutiiniks kujunenud, et peale igat kardiotreeningut tegelen ka lihasharjutustega,” kirjutab Telia e-poe tootejuht ja suur fitnessifänn Piret Käen oma blogis. “Mõni aeg tagasi küsiti minult, kas ma olen proovinud mõnda äppi, mille järgi harjutusi teha ja kas sellised äpid võivad olla motiveerivad ning kujuneda rutiinseks kasutamiseks.”

Telia e-poe tootejuht Piret Käen testib enda peal ka kõik müüdavad nutikad spordi- ja tervisetooted läbi ning jagab nõu ka oma fännidele. Foto: erakogu
Telia e-poe tootejuht Piret Käen testib enda peal kõik müüdavad nutikad spordi- ja tervisetooted ära ning jagab nõu ka oma fännidele. Foto: erakogu

Piretile endale meeldib internetist otsida igasugu põnevaid harjutusi ja neid kokku panna. “Neid ma siis Kadriga jagan ja kuni 3 nädalat ühte seeriat praktiseerime. Kuna mulle väga meeldib vaheldus, siis ainult kordusarvude suurendamine-vähendamine mind kuidagi ei ole köitnud, vaid ikka erinevate harjutuste leidmine ja kombineerimine.”

Lisaks on Pireti õpilaste ringi lisandunud ka Liina, kellele ta on filminud harjutuste seeriad koos õpetustega õigest kehahoiakust, hingamisest ja kõigest muust olulisest, et ta endale liiga ei teeks.

“Olin küll erinevaid äppe uurinud ja ägedaid harjutusi otsinud, kuid kunagi ei olnud võtnud endale mõnda kindlat äppi, mille järgi oma lihastreeninguid tegema hakata. Olin algselt ka oma vastusega veidi skeptiline, kuid …”

PIRET TESTIS 6 ERINEVAT FITNESS-ÄPPI

Mis seal siis ikka – võtsin ette Google’i, otsisin välja kõige populaarsemad treeninguäpid ja tõmbasin endale mõned alla, et katsetada, kas neist on ka asja.

Esimesed kaks äppi, mida katsetama hakkasin, olid Freeletics ja Workout Trainer. Algul mõtlesin ühega alustada, kuid huvi nende erinevusi näha oli niivõrd suur, et võtsin need paralleelselt kasutusse.

Mõlema äpi puhul pead end identifitseerima ja logima sisse kas Facebooki või e-posti konto kaudu. Mõlemal on vaja määrata oma treeningutase ning treeningute arv nädalas, mida plaanid täita.

FREELETICS

Freeletics lühidalt

freeletics

  • Kas ma soovitaks Freeleticsit päris algajale? Ei. Kuna video vaatamine enne harjutuse tegemist võib tunduda tülikas või siis harjutuse vältel oled juba unustanud, millele tähelepanu pöörata, siis mina ei julgeks algajal seda äppi soovitada, kui ta oma keha veel ise kontrollida ei oska.
  • Kas juhised, mis õppevideol näidati, olid selged? Jah, olid küll.
  • Kas see äpp motiveerib mind neli korda nädalas lihasharjutusi tegema? Mind isiklikult mitte, sest nagu ma eelnevalt mainisin, siis ainult korduste arvule rõhutud harjutused mulle väga pinget ei paku. Jah, need väsitavad ja treenivad, kuid need on minu jaoks igavad. Muidugi on see individuaalne, nii et see on puhalt minu subjektiivne arvamus ja ei tee äppi selle tõttu halvemaks.

Freeleticsil on treeningutes valida kolm gruppi – kokkupandud harjutuste seeriad erinevate korduste arvuga, harjutused eraldi korduste arvuga ning jooksmine, mille jaoks on vaja eraldi äppi. Selle jooksmise äpi proovimise aga jätsin tõmbamata, sest ma ei ole veel võimeline Endomondot “petma” 🙂

Üksikute harjutuste plokis saad valida, millist harjutust teha tahad ja mitu korda. Näiteks kätekõverdused, korduseks saad valida 10 kuni 2000 kordust, siis vajutad “next”, “Do workout” ja läheb lahti.

Harjutuste seeriad koosnevad mitmest erinevast harjutusest ja rõhk on korduste arvul. Näiteks seeria koosneb istesse tõusust, kükkidest ja kätekõverdustest. Kokku on kolm seeriat, kus esimeses seerias teed kõiki kolme harjutust 10 korda, järgmises 25 korda, kolmandas jälle 10 korda.

Neid harjutuste variante ja korduste arvude erinevaid kombineerimisi on kokku 11 varianti. Iga harjutuse juures on võimalik näha ka õppevideot õigest kehahoiakust ja rõhuasetustest, kuid selle pead eraldi enne harjutuse tegemist ära vaatama. Kui õppevideod vaadatud, saad vajutada “Do workout” ja asud liikvele.

Mis mind aga häiris, on see, et kui üks harjutus on tehtud ja tahad seeriast järgmist harjutust teha, tuleb sul käsitsi telefonis seda vajutada, et ta järgmise harjutuse ette võtaks. Ja niimoodi lõpuni välja iga harjutuse juures. Ainus, mida virtuaaltreener vahepeal ütleb, on iga täisminut, mis on täis tiksunud, kuid muid õpetusi ega ergutussõnu ei jaga ta üldse. Kui oled oma seeriaga lõpule jõudnud, siis sulle plaksutatakse. See oli omamoodi äge!

Kui oled harjutused lõpetanud, lisab see sinu harjutuste seeria nime ja aja news feed’ile, kus seda iga Freeleticsi kasutaja näeb ja saab sulle plaksutada.

Kui äpi täisversioon osta (kuu aega 2,99 €, aasta aega 7,99 €), saad virtuaalse treeneri endale, kes jutu järgi määrab sulle treeninguplaani ja tagab maksimaalse tulemuse. Muidugi saab see olla tagatud ainult siis, kui ikkagi plaani järgid. Lisaks avab see võimaluse 900+ treeninguvariatsioonile, mis ilmselt igavaks ei saa muutuda.

Workout Trainer

Workout Trainerist lühidalt

Workout-Trainer-for-PC-Windows

  • Kas ma soovitaks Workout Trainerit päris algajale? Isegi julgen soovitada. Rõhutab väga selgelt, millele tähelepanu pöörata ja milline on õige sooritus.
  • Kas virtuaalse treeneri juhised olid selged? Jah, olid küll.
  • Kas see äpp motiveerib mind neli korda nädalas lihasharjutusi tegema? Hetkel täiega! Ausalt öeldes olen siiani rohkem harjutusi teinud kui ainult need, mis kalendrisse planeerisin. Harjutused on tõesti mõnusad, piisavalt rasked ja motiveerivad. Raskustaseme saad muidugi ise endale määrata, seega igaüks saab enda võimetele vastava valida).

Laadi äpp alla Google Playst või App Store’ist.

Workout Trainer, mis oli paralleelselt kasutuses Freeleticsi äpiga, jättis mulle oluliselt parema mulje. Üks päris äge omadus oli see, et saad harjutuste seeria endale kohe ka kalendrisse lisada ehk teed endale nädalaplaani ära, mida teatud päeval ja kellaajal kalender sulle meelde tuletab, ja saad avada otse äpist selle seeria, mille enda jaoks välja valisid. Selle osa saab muidugi ka skippida, aga tegelikult on minu arust päris hea plaan kohe terve nädal ära planeerida.

Teed endale nädalaplaani ära, mida teatud päeval ja kellaajal kalender sulle meelde tuletab ja saad avada otse äpist selle seeria, mis sa enda jaoks välja valisid.

Teine hea omadus oli see, et saad harjutuste seeriaid valida lihasgruppide järgi. Erinevates harjutusteseeriates on harjutused küll valitud, rõhudes lihasgrupile, kuid harjutused on niivõrd mitmekesised, et saad tegelikult kogu keha läbi töötatud.

Seeriate pikkused on 6 minutist kuni isegi 30 minutini, nii et saad ise oma aega planeerida. Juba tasuta versioonis on erinevaid harjutuste seeriaid tõeliselt palju, nii et kui tasulise ka veel juurde võtad, siis on sul ilmselt mitu aastat harjutusi täis.

Workout traineri iOS-rakendus toetab ka Apple Watchi kasutamist treeningu ajal.
Workout Traineri iOS-rakendus toetab ka Apple Watchi kasutamist treeningu ajal.

Veel üks äge omadus selle äpi juures on see, et kui satud peale mõnele huvitavale seeriale, siis saad need lisada enda “Collectioni” listi ja igal ajal kiirelt üles leida.

Ja mis on tõeliselt hea selle äpi juures: terve seeria vältel erinevate harjutuste juures on sul kõrvale jutustamas virtuaaltreener, kes räägib sulle paralleelselt harjutuse tegemisega õigest kehahoiakust; ütleb, kui kaua harjutust on vaja teha ja vahele loeb ka allesjäänud sekundeid ning enne harjutuse lõppu valmistab sind ette järgmiseks harjutuseks.

Kogu seeria vältel iga harjutuse juures tiksuvad sekundid ehk harjutus ei ole üles ehitatud korduste arvule, vaid ajale, kus saad rahuga kontrollida keha ja keskenduda harjutuse õigele sooritamisele. Jah, on ka seeriad, kus vahele tuleb korduste arvuga rinda pista, kuid need justkui sobivad sinna, mitte ei ole tüütud.

Äpil on lisaks lihastreeningule ka erinevad venitusseeriad, mis on kindlasti olulised peale lihastreeningut.

Workout Traineri tasuta versioon on juba päris hea ja tekitab usaldust, et selle äpi puhul olen isegi nõus mingi hetk raha maksma, et seda äppi täielikult kasutada saaksin.

NorthPark

apidInstallisin endale ka sellise seeria äppe, mida väga jõuliselt pakkus välja NorthPark.Android. Seal on ainult ühele harjutusele üles ehitatud äpp ehk  push up´id, squats´id, sit ups´id jne on kõik erinevates äppides.

Äpp on üles ehitatud korduste arvule ja levelid ehk harjutamise tasemed on kokku pandud näiteks viiest korrast, aga erinevatest korduste arvudest koos põgusate pausidega.

See sari sobib väga hästi nendele, kellele lihtsad korduste arvudega harjutused sobivad. Minule isiklikult on see taas väga igav. Algajale ei julge soovitada.

Runtasticu perekond

467525-346932-runtastic-six-pack-absÜks tuntumatest jooksu-äppidest Runtastic on teinud erinevad äpid erinevatele lihaskondadele. Näiteks kõhulihastele on Runtastic Six Pack Abs Workout äpp, kätele Push-Ups Workout jne. Äppi sisse minnes kartsin, et seal on puhtalt ainult korduste arvu peale mängitud nagu eelmisel äpil, kuid üllatuseks oli seal kolm erinevat harjutust, mida pidid tegema 10 päeva järjest kolm korda päevas.

Korduste arv tõusis igal järgmisel päeval. Negatiivne oli aga see, et tasuta äpist sa rohkem ei saagi kui 10 päeva kordused ja edasi tuleb maksma hakata.

Hea on selle äpi juures see, et sul on paika pandud rutiin, et iga päev tuleb teha kolm harjutust kolm korda, kuid minu jaoks on see negatiivne – kui kaua sa neid ühesuguseid harjutusi erinevate korduste arvuga ikka viitsid teha. Arvan, et huvi kaob kiiresti ära ja äpp ei ole motiveeriv.

Official 7 Minute Workout

J&J-ist lühidalt

  • Kas ma soovitaks J&J 7 Minute Workouti päris algajale? Julgen soovitada küll. Piisavalt selge ja täpne juhendamine, et teaks, mida kindlasti jälgima peab harjutuse sooritamise juures.
  • Kas virtuaalse treeneri juhised olid selged? Jah, olid küll.
  • Kas see äpp motiveerib mind neli korda nädalas lihasharjutusi tegema? Jah, motiveerib – kuniks seeriaid jagub.

Järgmisena Google´i soovitustest võtsin Johnson & Johnson Official 7 Minute Workouti. Esimene armas omadus on juba see, et kui avad äpi hommikul, lõunal või õhtul, siis ütleb ta sulle vastavalt “Good morning!”, “Good afternoon!” või “Good evening!”. Esialgu tundub see väike asi, aga kui see ikka suunurgad vähe üles tõstab, et õigel hetkel tuleb õige tervitus, siis on treeningut oluliselt meeldivam alustada.

Äpp on väga sarnane Workout Trainerilga kuid peaks ütlema, et veidi selgem. Esmalt on sul ees 7 Minute Workouti valimise võimalus, siis Smart, mis teeb sulle 10-minutilise üllatuse harjutustest ja siis on kogu harjutuste valik, kust saad ise valida raskustaseme ja minutite järgi sobiva treeningkava. Iga seeria alguses pakub ta võimalust teha ka soojendust ja lõpus cool-down´i, mille saad siis vastavalt valida või vahele jätta.
Mis Workout Traineril jällegi oli parem, oli see, et said valida erinevate lihasgruppide vahel, millele parasjagu keskenduda soovisid.

J&J7MinWorkoutJ&J harjutuste seletused ja abistavad juhised olid igati pädevad. Harjutused olid vaheldusrikkad ja vastasid ootustele. Veider oli see, et mõne harjutuste seeria juures tuli ette, et tehti ainult näiteks vasaku poolega, aga parem jäeti tähelepanuta ja nii seeria lõppeski. Tegin siis ise teise poolega samad harjutused järele ilma äpita, et oleks keha mõlemad pooled sama koormusega kaetud.

Äpil on ka selline funktsionaalsus, kus saad endale ise seeriaid koostada. Seeria koosneb 4 osast: Total Body ehk harjutused, mis hõlmavad kogu keha, siis alakehale, ülakehale ja keskosale. Valid välja oma lemmikharjutused, seejärel selle, mitu korda tahad enda koostatud seeriat teha ning puhkeaja pikkuse harjutuste vahele. Salvestad ja naudid omaenda koostatud seeriat.

Selle äpi juures ei ole erinevate seeriate arv aga nii suur, nagu näiteks Workout Traineril ja sellel ma ei suutnud tuvastada ka Pro-versiooni, kus juurde makstes midagi ekstra saaksid. Seega, seda äppi võid kasutada vahelduseks mõnele teisele äpile või esimese äpina.

photo-1434608519344-49d77a699e1d

FitStar

FitStar oli minu järgmine treeningpartner. Sõna otseses mõttes oli minuga kaasas nägus meesterahvas, kes enne harjutuse sooritamist, kui kestis lühike puhkepaus enne järgmist harjutust, seletas harjutuse olulisust ja juhtis tähelepanu õigele kehahoiakule.

FitStarist lühidalt

  • Kas ma soovitaks FitStari päris algajale? Jah, julgen soovitada küll.
  • Kas virtuaalse treeneri juhised olid selged? Olid tõesti. Motiveerivad, selged ja pealegi oli tegemist reaalse inimesega, mis tõstab usaldusväärsust ja reaalsust.
  • Kas see äpp motiveerib mind neli korda nädalas lihasharjutusi tegema? Esialgu motiveerib kindlasti. Harjutused on vahelduvad ja treener väga energilise kõneviisiga, mis ei lase sul end norgu lasta.

Virtuaalsed treenerid ja harjutuse soorituse ettenäitajad olid reaalsed inimesed, mitte virtuaalselt liikuma pandud joonistused.

Esmalt soovitas äpp ära teha fitness-testi, kus peale harjutust said valida, kas tegemist oli sinu jaoks raske harjutusega, kergega või sobis see täpselt sinule. Peale seda oli sinu äpi esilehel võimalus valida erinevate seeriate vahel, kus mõnel juhul võisid seeria nimest välja lugeda, mis keha “osakonna” harjutustega tegemist on või kas tegemist on HIIT või mõne muu treeninguga.

fitstarValikus olid muidugi ka lukus seeriad, mis eeldas Premium-versiooni ostu – 9,01 eurot kuus või 45,12 eurot aastas. Jäin tasuta versiooni juurde.

Avatud valikuid oli küll piisavalt, kuid sellest ei jätku väga kauaks. Seega pead varsti äppi vahetama või tasulise peale kolima. Ausalt öeldes ei saanud ma aru, miks ma seda fitness-testi pidin tegema? Minu arust ei arvestanud ta tulemust ühegi seeria juures ega pakkunud mulle raskemaid harjutusi. Kas see võib lisanduda Premiumi juures? Ei tea, sest ma ei tihanud tasulist versiooni proovida.

Testikogemus

Kokkuvõtteks võib nende katsetuste peale öelda, et kui endal ei ole tahet, oskust või viitsimist erinevaid kavasid ja seeriaid kokku panna, siis leiab nendest äppidest abi kindlasti. Tuleb lihtsalt enda jaoks see õige leida.

Minule endale meeldisid nendest kuuest vast kõige rohkem Workout Trainer ja Johnosn & Johnson Official 7 Minute Workout. Mulle meeldib, kui on vaheldust, kui äpp on piisavalt sisukas ja harjutusi on pigem palju, mida on kohe algselt näha tasuta versioonis.

Kui äpp on piisavalt hästi üles ehitatud, siis tekitab see kindlasti huvi ka tasulist versiooni proovida, kuid kindlasti oleneb kõik ka hinnast ja endale seatud eesmärkidest.

Kui ma valin mingi äpi, mida kasutan siis, kui meelde tuleb, siis minu arust ei ole mõtet üldse selle peale aega kulutada. Eesmärk ja tulemuse ootus peab endal alati selge olema, et saaks hinnata kasutatu kasulikkust ja mis kõige tähtsam, tunda selle tegemisest ka rõõmu.

Mõnusat treenimist!

ehk lihtne, stiilne ja nutikas Piret teab, et lihtsuses ja kiiruses peitub võlu. «Meie ümber on palju asju, mida on võimalik lihtsamaks muuta ja selle kaudu aega võita, mis on meile väga kallis,» julgustab ta ka teisi olema digitargem. Igapäevaselt kasutab ta aktiivselt nutikat spordikella, nutitelefoni ja pilve-teenust (et back-up'ida, share'ida, save'ida, remember'ida paremini). Tema digielu algas ühest ilusast päevast 10 aastat tagasi, kui ta astus sisse esimesse digikaupade jaeketti. Nüüd levitab ta oma digitarklust selleks, et inimesed teaksid, kui palju võimalusi nende ümber on, milleni nad ei ole ise ehk veel jõudnud.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi