Allikas: Shutterstock

Käesoleva aasta jooksul veedame me Facebookis vähem aega kui varem, kirjutab The Verge. Need, kes on harjunud sealt lugema uudiseid, leiavad vähem, mida lugeda. Me vaatame vähem videoid ja näeme vähem reklaame. Teoorias hakkab Facebook iga kasutaja pealt vähem teenima või vähemalt aeglustub kasumi kasv.

Kui veel aasta tagasi oleks selline stsenaarium Facebooki juhte ärevaks teinud ja pannud vastupidises suunas tegutsema, siis nüüdseks on ettevõte välja öelnud, et kahanemine ongi nende eesmärk.

Paar nädalat tagasi tehtud avalduses tutvustati soovi luua rohkem “tähendusrikkust”, mille all mõeldakse postitusi, mida kommenteeritakse, laigitakse ja jagatakse rohkelt. Facebooki uurimisrühm leidis, et kui inimesed aktiivselt postitusi kommenteerivad, siis on nad sotsiaalvõrgustike kasutuskogemusega rohkem rahul, mis tekitab üldise enesetunde paranemise.

Kuigi see võib kõlada marginaalse muutusena, pole see kindlasti seda meediaettevõtetele, nii väike- kui ka suurfirmadele ja kõigile, kes kasutavad Facebooki uudisvoogu olulise vahendina, jõudmaks klientideni. Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg tunnistas, et äride lehekülgedele jõuab sel aastal vähem inimesi.

Tavakasutajad hakkavad nägema vähem laiale avalikkusele suunatud sisu, mis tuleb firmadelt, brändidelt ja meediast. Kui see tõesti ka nii läheb, siis on tegu ülisuure muutusega ja uue taktikaga suurima sotsiaalvõrgustiku juhtimises. Muudatus vähendab Facebookis olemise aega, aga peaks tõstma selle kvaliteeti.

Kuidas uus uudisteriba välja hakkab nägema, on veel vara öelda. Facebook on sarnase sisuga teadaandeid teinud ka varem, kuid leht on endiselt täis suurfirmade uudiseid ja videosid. Seega tasub muudatustesse suhtuda rahulikult, ilmselt maailmalõppu kohe ei saabu. Küll aga on lootust, et Mark Zuckerbergi plaan teha Facebookist midagi kasulikumat kui vaid reklaami tööriist, mingil kujul siiski õnnestub.

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid