Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

Esimesed viis liigutust enne seadme hooldusesse toomist


Elu lihtsamaks tegemiseks toon välja viis põhitegevust, mida teada ja teha enne seadme toomist esindusse garantiiremondiks või hoolduseks.

Ostudokument ja pretensioonide esitamise aeg

Võimalusel soovitan üles otsida ostudokument ja vaadata, millal on seade ostetud. Telefonidel kehtib eraklientidele kaheaastane pretensioonide esitamise aeg.

Lisavarustuse, arvutite ja muude seadmete puhul on eraldi välja toodud, mis aja jooksul on võimalik pretensiooni esitada.

Kui tegemist ei ole niiskusekahjustuse, mehaanilise vigastuse või muu enda tekitatud veaga, läheb seade suurema tõenäosusega garantii alla. Arve kaasavõtmine esindusse kiirendab hooldusesse saatmise protsessi.

Seadme puhastus ja diagnostika

Enne, kui tuled esindusse, tasub andmed seadmes kindlasti varundada.
Enne kui tuled esindusse, tasub andmed seadmes kindlasti varundada.

Enne esindusse toomist vaata oma seade üle ning vajadusel puhasta.

Esinduses vaatame alati üle seadme seisukorra – kas kuskil on kriimud või täkked. Puhta telefoni pealt on seda lihtsam teha.

Kirja pandud kriim võib olla hoopis mustus, mis lihtsama lapitõmbega kaob.

Kirja pannakse seadme seisukord, et tagasi tulles oleks ta samas või veel paremas seisus kui hooldusesse tuues. Vaata seadmele peale ja proovi ka ise mõista, milles võib seadmel probleem olla ning millal viga täpsemalt esineb. Mida rohkem infot, seda parem.

Lihtsamad vead on võimalik kõrvaldada taaskäivituse või tehase seadistuste taastamisega.

Võin tuua näite: telefon ütleb, et SIM-kaarti pole – siin on variante kolm. SIM võib olla liikunud hetkeks oma kohalt, SIM-kaart on vigane või on pesa katki. Taaskäivitus kõrvaldab esimese probleemi, SIM-i teise telefoni panemine näitab SIM-kaardi korrasolekut ja töötava kaardi panemine viga näidanud telefoni tõestab kolmandat probleemi.

Vajalikud isiklikud andmed

Programmid, millega saab sisu lihtsalt kopeerida:

  • LG – PC Suite
  • Samsung – Samsung Kies
  • Huawei – HiSuite
  • Sony – Sony PC Companion
  • iPhone – iTunes
  • Microsoft Lumia – Zune

Varunda kogu telefoni vajalik sisu arvutisse, Online.ee pilve või muule andmekandjale. Mainin alati klientidele, kes esindusse jõuavad, et andmed võivad kaduma minna. Olgu seadme viga kuitahes väike, võib tekkida olukord, kus tootja vahetab seadme välja näiteks uue vastu.

Tarkvara uuendus ja tehase seadete taastamine

Pärast seadmete varundamist on soovitatav teha seadmele ka tarkvara uuendus. Juhul kui pärast tarkvara uuendamist viga ei esine, saab andmed programmi kaudu uuesti tagasi kanda. Vastasel juhul peaks proovima ka tehase seadistuste taastamist. Kui viga esineb endiselt, tuleb pöörduda esindusse.

Parool ja find my phone

Hoolduskeskuses töö lihtsustamiseks võiks eemaldada ka parooli, eriti juhul, kui on tegemist musterparooliga. Paberi peale mustrit joonistades võib tekkida komplikatsioone.

iPhone´i kasutajatele tuleb eriti südamele panna Find my phone funktsiooni väljalülitamine.

Kui peaks ilmnema, et Find my phone on aktiivne, siis hooldus telefoniga midagi teha ei saa.

Loodan, et ülaltoodud punktid toovad pisut selgust ja muudavad edasised tegevused lihtsamaks.

Vaata ka seda Digitarga saatelõiku:

ehk Digitark Taunz räägib, et kogu pere hüüab teda Taunziks. "Näen igapäevaselt, kuidas inimesed ei julge uute tehnoloogiatega kaasa minna, sest see kõik on võõras või tundub keeruline. Pürgin selle poole, et kõik, kes soovivad, saaksid uuendustega kaasa minna," pajatab Taunz. "Minagi olin tehnikale võõras, kuni avanes võimalus Eesti Telekomiga liituda ja avastasin, et digitaalne maailm pakub mugavust ja mulle tundub see maailm väga kasulik." Praegu ei suudaks ta ette kujutada elu ilma Google'i otsingumootori või nutikellata, mis talle aegsasti meelde tuleb, kui midagi on vaja teha. "Seega annangi endast parima, et iga inimene saaks ka "inimkeeli" aru, kuidas miski rakendus või teenus tegelikult toimib ja elu lihtsamaks teeb."

Kommentaarid