Jätkates Digitarga kasutamist oled teadlik küpsiste kasutamisest.

DJI droonid saavad lennukite ja helikopterite äratundmise detektorid

#DJI #droon

Alates järgmisest, 2020. aastast hakkavad kõikidel DJI droonidel olema detektorid, mis annavad märku, kui lähedusse satub mõni lennuk või helikopter. Suuremate lennumasinatega kokkupõrkeid peaks tänu sellele olema lihtsam ära hoida.

 

Eestiski populaarse eesrindliku ja ühe töökindlama drooniseeria DJI eesmärk on teha raskemaks lennukite lähedusse sattumine. Hiina tehnoloogiakompanii andis teada, et kõik üle 250 grammi kaaluvad droonid (ehk siis kogu DJI toodang), mis alates järgmisest aastast turule tuuakse, on sisse ehitatud lennuki ja helikopteri detektoriga.

Kõik uued droonid saavad sensori, mis suudab vastu võtta ADS-B signaali, mida lennukid ja helikopterid välja saadavad. Sama tehnoloogiat kasutatakse lennunduses õhuliikluse reaalajas jälgimiseks. DJI droonid, millele paigaldatakse ADS-B detektor, nimetatakse “AirSense’iks”. “AirSense” annab teada, kui lennuk või helikopter on lähedale jõudmas. Põhimõte on selles, et droon ei hakka iseseisvalt suurema lennumasina eest ära liikuma, see jääb endiselt drooni juhtiva piloodi ülesandeks. Küll aga ei tohiks seda enam kogemata juhtuda.

Kirjeldatud detektorEid ei nõua ühegi riigi lennuamet, vaid see on pigem tehnoloogia loomulik areng.

Tihtipeale leiutatakse kõigepealt midagi uut ja alles hiljem, kui see läheb laialdaselt kasutusse, hakatakse mõtlema, kuidas see ohutuks teha. Hea näide selle kohta on autonduse algusaastad:  turvavarustus jõudis järele hoopis hiljem, siis kui automobiilid juba mõnda aega ringi olid vuranud. Sellele vaatamata on ADS-B detektor juba olemas mõnedel DJI professionaalsematel mudelitel, nagu näiteks Matrice 200 ja Mavic 2 Enterprise.

See pole esimene turvakaalutlustel tehtud funktsioon, mille DJI droonidelt leiab. Olemas on juba takistuste vältimine, mis aitab ära hoida kokkupõrkeid; geopiiramine, mis aitab püsida kindlas alas; kõrguslimiidid, et mitte kogemata kosmosesse lennata; ja võimekus lennata automaatselt samasse kohta, kust õhku tõusti. Sellegipoolest pole need meetmed olnud piisavad, et peatada kogenematuid või lihtsalt hoolimatuid droonipiloote lendamast liiga lähedale või isegi kokku põrkamast lennukite ja helikopteritega.

Droonid hakkavad ADS-B signaali ainult vastu võtma, mitte välja andma. Seega pole need veel võimelised oma asukohta saatma näiteks lennuliiklustorni, kirjutab The Verge. Just sellepärast ei ole detektoritest ilmselt palju kasu, et ära hoida küllalt sagedasi lennujaamade sulgemisi lähedusse sattunud drooni tõttu.

 

 

ehk Digimon usub, et digitehnoloogia on vahend nagu pintsel, mis ei tee iseenesest targemaks või lollimaks, aga läbi mille on võimalik palju ära teha. "Cool oleks, kui kõik on võrgus, aga samas jääks võimalus ennast lahti ühendada." Tema peamisteks töövahenditeks on Open Office, e-mail ning muidugi klaviatuur. Digimoni digitaalsed väljakutsed algasid Tamagotchi Eestisse jõudmisega, usub ta ise. "Tulevik on digi ja tarkus ning arukas tegutsemine on igal ajal kasuks," rõhutab ta.

Kommentaarid

Tutvun toodetega
Lugesid loo läbi, võta nüüd hetk ja sirvi seotud tooteid või pane kinni ja naudi surfamist edasi